Beste Tweakers,
Wat heb ik aan hard/software:
- HP Proliant
- SBS 2003
- Exchange 2003
- Symantec Backup Exec System Recovery 2010
Ik heb een server2003 staan met daarop exchange 2003.
De server heeft capaciteit problemen en wij dachten dat het aan de profielen lag, deze waren tot 6GB groot en dit hebben we door de gebruiker op laten schonen.
Dit resulteerde vorige week donderdag in 7,03GB vrij op de C:.
Vannochtend kreeg ik van mijn monitorings software te zien dat er nog maar 700MB vrij was op deze schijf.
We hebben Treesize geinstalleerd en kwamen er achter dat: MDBDATA 83GB groot was met 5 gebruikers.
Dit is wat aan de grote kant denk ik?
Ik heb vorige posts uit 2008 gevonden op het forum die melden:
(bron: Exchange server slipt steeds vol)
'' backups maken of circular logging aanzetten. Niet zelf gaan verwijderen! ''
Nu ben ik op circular logging gaan zoeken en kwam ik het volgende tegen:
(bron: http://www.petri.co.il/forums/showthread.php?t=16508)
'' using circular logging is generally thought of as a very bad idea. Not if you care a bit about your data, unless you're using some very good hardware snapshot solution, and even then it won't protect your data forever. ''
Natuurlijk wil ik niets kwijt raken en vraag ik bij deze jullie hulp.
Hoe is mijn backup geconfigureerd m.b.t exchange 2003:
Ik maak gebruik van Symantec Backup Exec System Recovery 2010 en maak backups van de information store en mail boxes.
Wat kan ik hier aan doen om de groei te verkleinen, stoppen of om deze bestanden weg te krijgen zonder data verlies of failures in exchange?
Ik heb een D: van 119GB maar als 7GB in 5 dagen vol loopt dan red de 119GB het ook niet langer als een aantal weken.
Iemand ervaring hiermee of kan iemand mij iets adviseren?
Wat heb ik aan hard/software:
- HP Proliant
- SBS 2003
- Exchange 2003
- Symantec Backup Exec System Recovery 2010
Ik heb een server2003 staan met daarop exchange 2003.
De server heeft capaciteit problemen en wij dachten dat het aan de profielen lag, deze waren tot 6GB groot en dit hebben we door de gebruiker op laten schonen.
Dit resulteerde vorige week donderdag in 7,03GB vrij op de C:.
Vannochtend kreeg ik van mijn monitorings software te zien dat er nog maar 700MB vrij was op deze schijf.
We hebben Treesize geinstalleerd en kwamen er achter dat: MDBDATA 83GB groot was met 5 gebruikers.
Dit is wat aan de grote kant denk ik?
Ik heb vorige posts uit 2008 gevonden op het forum die melden:
(bron: Exchange server slipt steeds vol)
'' backups maken of circular logging aanzetten. Niet zelf gaan verwijderen! ''
Nu ben ik op circular logging gaan zoeken en kwam ik het volgende tegen:
(bron: http://www.petri.co.il/forums/showthread.php?t=16508)
'' using circular logging is generally thought of as a very bad idea. Not if you care a bit about your data, unless you're using some very good hardware snapshot solution, and even then it won't protect your data forever. ''
Natuurlijk wil ik niets kwijt raken en vraag ik bij deze jullie hulp.
Hoe is mijn backup geconfigureerd m.b.t exchange 2003:
Ik maak gebruik van Symantec Backup Exec System Recovery 2010 en maak backups van de information store en mail boxes.
Wat kan ik hier aan doen om de groei te verkleinen, stoppen of om deze bestanden weg te krijgen zonder data verlies of failures in exchange?
Ik heb een D: van 119GB maar als 7GB in 5 dagen vol loopt dan red de 119GB het ook niet langer als een aantal weken.
Iemand ervaring hiermee of kan iemand mij iets adviseren?