Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OCR software hp photosmart B110

Pagina: 1
Acties:

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
Hoi,

Ik ben opzoek naar OCR software voor een hp photosmart B110 all in one.
Ik weet dat er gratis software is en dat HP zelf ook software heeft.

Alleen kan ik nergens op de site van hp of via google bepaalde OCR software vinden voor deze serie all in one's.
Bij hp noemen ze het HP PrecisionScan.

Iemand een idee of er HP PrecisionScan software is voor een B110?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
In principe kan je gewoon elke OCR-progsel gebruiken wat je wilt... het is puur karakter herkenning van een scan. HP doet daar een beetje flauw mee, je moet de suite van specifieke apparaten uit hun assortiment geinstalleerd hebben, anders wil de OCR-addon niet installeren. Ik kan ook zo snel niet vinden of dat met jou type werkt...

Maar je bent toch niet verplicht de hp-software te gebruiken? Ik gebruik thuis zelf FreeOCR, wat een van de betere gratis tools is. Ook in het MS office pakket zitten meerdere opties voor OCR: OneNote en Office Document Imaging.

Als je een goede betaalde suite wilt hebben, dan is Abbyy Finereader een aanrader.

• NL_Scratch
oke bedankt voor je info!

het hoeft inderdaad niet van hp zelf te zijn, maar dit werkt misschien wel net zo makkelijk.
ik ga me is verdiepen in FreeOCR

als iemand toch een hp tooltje kan vinden die geschikt is voor de B110 all in one hoor ik dit graag.

• NL_Scratch
free ocr werkt bij mij echt totaal niet.
meer dan de helft van de woorden maakt hij wat anders van.

tevens maakt hij van elke E een O

het lijkt ook wel alsof hij alles direct al naar het engels wil vertalen. Maar ik kan nergens instellen dat hij dit niet moet doen.

simple OCR werkt ook al niet lekker en heeft maar een licentie van 14 dagen.

iemand nog een suggestie voor een ander ocr pakket die zowel gratis is en redelijk werk?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
NL_Scratch schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:38:
free ocr werkt bij mij echt totaal niet.
meer dan de helft van de woorden maakt hij wat anders van.

tevens maakt hij van elke E een O

het lijkt ook wel alsof hij alles direct al naar het engels wil vertalen. Maar ik kan nergens instellen dat hij dit niet moet doen.

simple OCR werkt ook al niet lekker en heeft maar een licentie van 14 dagen.

iemand nog een suggestie voor een ander ocr pakket die zowel gratis is en redelijk werk?
Als FreeOCR de karakters niet goed herkend, dan gaat het zeer waarschijnlijk om een 'afwijkend' lettertype, of je scanner is niet helemaal in orde... ik gebruik het al tijden en heb op af en toe een verkeerde letter na eigenlijk nooit problemen (okay, heel soms herkend het een woord niet). Maar voor gratis software echt niet slecht. Op het werk gebruiken we Abbyy FInereader, met die software loop je tegen dezelfde problemen aan in sommige gevallen... denk dat dergelijke software moeilijke te perfectioneren valt.