3D files showen online op website

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dandeman58
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik heb hier een paar honderd producten die in 3d (solidworks getekend zijn).
Deze wil ik op onze website showen wat is hier de beste oplossong voor?
Ik kan de solidworks files naar veel bestandstypen converteren sldprt, STL, STP, vrml, 3dxml, iges.
Is hier een standaard tool of plugin voor, zodat ik de part mooi kan showen, bv ronddraaiend in kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
http://lmgtfy.com/?q=solidworks+publish+to+web

waardoor ik dit vond:
2010 SolidWorks Help - Publishing to 3DVIA
Publish. Publishes the active model to 3DVIA for the first time. ... To disable Web help from within SolidWorks and use local help instead (similar to ...
help.solidworks.com/.../SolidWorks/.../SolidWorks/.../t_Publishing_to_3DVIA.htm -
Wat me dus zei dat je dit zoekt:
http://www.solidworks.com...ocumentation-software.htm
http://www.3dvia.com/

note: nooit met enige van deze pakket gewerkt ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Er zijn ook wel 3D canvas implementaties te vinden. Voordeel is dat je geen wazige plugin nodig hebt. Nadeel is dat het niet 100% crossbrowser is. Maar je kunt een still image gebruiken als fallback natuurlijk.

Misschien zijn er ook wel Flash-implementaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik ben op dit gebied redelijk bekend, wat wil je? Wil je ze in de mooist mogelijke kwaliteit of wil je liever dat mensen er realtime naar kunnen kijken, waarbij je inlevert op de kwaliteit?

Een aantal gangbare oplossingen:

* Papervision3D/Away3D (tweede is beter onderhouden) icm Flash, gezien dit leunt op software rendering kan je niet al te high poly gaan, om maar te zwijgen over de lage kwaliteit van de textures
* Javascript icm WebGL, geen gangbare oplossing, wel (imo) de toekomst
* Unity3D, vereist plug-in maar is heel erg high quality
* Prerender een 'turntable' en plaats die op je site. Denk dat dit de beste optie is omdat het 1) de kwaliteit van je model waarborgt, 2) het geen gekke plugins vereist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dandeman58
  • Nu online
haha zover kwam ik ook nog wel.....:)
maar deze zoekresultaten zijn niet wat ik bedoelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 21:54
ik doe regelmatig voor klanten de 3D files opslaan als 3D PDF (dan kun je ook draaien enzo)
mischien dat je die op een website kunt zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dandeman58
  • Nu online
eigenlijk wil ik een zo hoog mogelijke kwaliteit, maar toch ook wel interactiviteit zodat de bezoekers het model zelf kunnen ronddraaien/zoomen. Maar omdat dit toch om mooie producten gaat (cosmetica verpakkingen), moet het resultaat altijd wel van (redelijk) goede kwaliteit blijven.

De optie met java script spreekt me hhet meest aan omdat er geen plugin vereist is...ga me hierin even verdiepen voor nu.

Op welk gebied ben je er bekent mee, je maakt me nieuwschierig!
Heb je (eigen) voorbeelden?
apNia schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:29:
Ik ben op dit gebied redelijk bekend, wat wil je? Wil je ze in de mooist mogelijke kwaliteit of wil je liever dat mensen er realtime naar kunnen kijken, waarbij je inlevert op de kwaliteit?

Een aantal gangbare oplossingen:

* Papervision3D/Away3D (tweede is beter onderhouden) icm Flash, gezien dit leunt op software rendering kan je niet al te high poly gaan, om maar te zwijgen over de lage kwaliteit van de textures
* Javascript icm WebGL, geen gangbare oplossing, wel (imo) de toekomst
* Unity3D, vereist plug-in maar is heel erg high quality
* Prerender een 'turntable' en plaats die op je site. Denk dat dit de beste optie is omdat het 1) de kwaliteit van je model waarborgt, 2) het geen gekke plugins vereist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

http://www.vibes.nl/downloads/holcon/index.html <- Tekla webbased model. Helaas alleen te gebruiken met IE en een plugin.

Als je een IFC export kan maken zou je het model kunnen via de bimserver kunnen showen (www.bimserver.org) dat werkt op het moment nog met O3D ( ze zijn bezig met omzetten naar webgl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Als je hoge kwaliteit wilt vallen Papervision/Away3D af.

Probleem met Javascript is dat WebGL niet ondersteund wordt door de huidige gangbare browsers. Je kan dit eigenlijk met een gerust hart uitsluiten momenteel, gezien het zo ontzettend in de kinderschoenen staat.

Dit is een turntable:

Je rendert gewoon een image sequence uit, behoudt de kwaliteit daarin. En als je dat combineert met Javascript kan je mensen laten draggen zodat ze zelf kunnen draaien er aan (basically laten bepalen welk frame uit de sequence hij toont). Nadeel is daarmee dat je een oneindig aantal hoeken "uitsluit" (je roteert enkel over de Y as).

Dan blijft je laatste optie Unity3D (of welk 3D pakket je maar kan bedenken, Unity is vrij goed qua ondersteunde formaten), dus maak voor jezelf de keuze of het slim is mensen een plugin op te dringen.

Zo ja, ga voor Unity, zo nee, ga voor de turntable.

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 14-12-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Enige website die ik ken met zo'n systeem is Drivegate van SEW, en dat werkt echt prachtig!
Rechtermuisknop leerde me dat het een java-applet was geleverd door de volgende partij:
http://www.kimweb.de/_con...ntent.php?classtauscher=2

Misschien kun je daar wat mee. Het werkt wel mooi. Je kunt de aandrijving die je zelf hebt samengesteld direct in de webpagina bekijken en alle kanten op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dandeman58
  • Nu online
herkend iemand deze dan: http://www.shapeways.com/...e_swirl_case.html?mode=3d

eerst een preview en na klikken een volledig vrij beweegbare 3d part.
Pagina: 1