Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Abonnement "terug brengen" klinkt misschien een beetje raar maar dit is het verhaal;

Na jarenlang een oude telefoon gebruikt te hebben wilde ik wel weer eens wat nieuws, dus een smartphone+abonnement+internet afgesloten bij Hi. Ik verlengde mijn Sim-only abonnement.

Nu ben ik totaal niet tevreden over de smartphone, het internet, de batterijduur en nog wat meer zaken, dat ik het liefst gewoon terug ga naar mijn oude telefoon.
Is het mogelijk dat ik de smartphone terug breng en weer terug stap naar mijn oude vertrouwde abonnement?

Heb de telefoon afgelopen donderdag opgehaald, dus nog geen week geleden.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:46

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heb je al contact opgenomem met Hi? Die kunnen je dat toch zo vertellen?
Terugbrengen van de telefoon lijkt mij geen probleem als je hem pas een paar dagen hebt en hij nog helemaal netjes is. Abonnement is echter misschien een andere zaak...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Nog geen contact gehad, zit momenteel op m'n werk. Aangezien het dus ook om een abonnements-kwestie gaat vroeg ik me af of er mensen zijn met een vergelijkbare ervaring.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou ze even bellen inderdaad. Maar de batterijduur van een smartphone is altijd slecht, zeker als je ook nog apps hebt draaien op de achtergrond. Er zijn wel wat truukjes om de batterijduur te vergroten (zoals gebruik maken van 2G als je niet aan het internetten bent).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ook handig om even om op ConsuWijzer te kijken. Dan weet je waar je staat qua rechten en plichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ultraman schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:33:
Heb je al contact opgenomem met Hi? Die kunnen je dat toch zo vertellen?
Terugbrengen van de telefoon lijkt mij geen probleem als je hem pas een paar dagen hebt en hij nog helemaal netjes is. Abonnement is echter misschien een andere zaak...
Nog even terugkomend op deze; als ik de telefoon terugbreng krijg ik hier natuurlijk geen geld voor terug lijkt me. Andere telefoon uitzoeken is geen optie aangezien mijn oude nog prima is. Had gewoon veel meer verwacht van het hele smartphone-gebeuren.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk bij KPN en bij ons gaat het zo(lijkt me dat het bij dochter Hi hetzelfde gaat): Binnen 48 uur kan je je gehele contract nog ontbinden. En binnen 8 dagen kan jij nog wijzigen in het abonnement/toestel, in winkel gaat dit met een zogeheten Contract Herstel Order formulier. Het lijkt me dat je dit ook telefonisch met de klantenservice kan regelen. Ga anders even naar de Hi winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:42:
Ik werk bij KPN en bij ons gaat het zo(lijkt me dat het bij dochter Hi hetzelfde gaat): Binnen 48 uur kan je je gehele contract nog ontbinden. En binnen 8 dagen kan jij nog wijzigen in het abonnement/toestel, in winkel gaat dit met een zogeheten Contract Herstel Order formulier. Het lijkt me dat je dit ook telefonisch met de klantenservice kan regelen. Ga anders even naar de Hi winkel.
Er is nog hoop gelukkig dus, want ik lees vrij veel verhalen van mensen die problemen krijgen met hun contract. Al hebben die hun contract wel langer dan 8 dagen.

Contract Herstel, is dat alleen binnen de "Hi Online" contracten? Of kan ik dan gewoon weer terug naar mijn Sim-only contract?

Maar inderdaad, bel in mijn pauze wel even :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaos- schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:46:
[...]

Er is nog hoop gelukkig dus, want ik lees vrij veel verhalen van mensen die problemen krijgen met hun contract. Al hebben die hun contract wel langer dan 8 dagen.

Contract Herstel, is dat alleen binnen de "Hi Online" contracten? Of kan ik dan gewoon weer terug naar mijn Sim-only contract?

Maar inderdaad, bel in mijn pauze wel even :)
Het zou inderdaad mogelijk moeten zijn om terug te gaan naar je Sim-Only binnen 8 dagen met inlevering van het toestel. Ik heb dit wel is gedaan voor mensen die uiteindelijk hun nieuwe abonnement te duur vonden. Het lijkt mij dat dit ook bij Hi kan, bij KPN zelf in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Niet gewoon de verkeerde telefoon gekocht? Kijk anders eens wat je telefoon op marktplaats opbrengt, kan zomaar meer opleveren dan naar Simonly gaan en telefoon terugbrengen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Tsurany schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:02:
Niet gewoon de verkeerde telefoon gekocht? Kijk anders eens wat je telefoon op marktplaats opbrengt, kan zomaar meer opleveren dan naar Simonly gaan en telefoon terugbrengen.
Heb even gekeken en is niet rendabel, anders zou het een behoorlijke goudmijn zijn :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan even de klantenservice bellen, dat is sowieso het eerste wat je moet doen. Om welke telefoon gaat het?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Tsurany schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:08:
Dan even de klantenservice bellen, dat is sowieso het eerste wat je moet doen. Om welke telefoon gaat het?
HTC Desire.
Prima telefoon opzich, maar de batterijduur is echt verschrikkelijk. De speaker is ook niet je-van-het. Vooral met handsfree bellen een drama. Als ik deze dingen vergelijk met mijn oude Samsung D900 is het totaal geen verbetering ten opzichte wat ik had.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan is een smartphone inderdaad niks voor jou. Hoop dat je nog kan ruilen, weet niet of je nog over kan naar simonly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Tsurany schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:31:
Dan is een smartphone inderdaad niks voor jou. Hoop dat je nog kan ruilen, weet niet of je nog over kan naar simonly.
Hoop inderdaad dat ik kan ruilen, want 2 jaar vastzitten aan een telefoon die elke dag aan de oplader moet zie ik echt niet zitten :-(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hangt ook wel enorm van gebruik af, maar elke telefoon met internet gebruikt veel energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Net even gebeld met klantenservice. Het valt binnen de 8 dagen, dus ik kan de hele kermis terugbrengen en weer terug gaan naar mijn Sim-only abonnement. Whoohoo! d:)b

Soundcloud

Pagina: 1