Casemod voor Acer Aspire One A150 naar Servertje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Mensen,

Ik heb een netbook ( AAO A150 ) en die heb ik omgebouwd als server. Ik draai thuis een mailserver met Kerio Connect en het werkt super. Echter is het zo dat er naar mijn idee geen normale behuizingen bestaan voor deze moederborden. Nu is mijn vraag als ik een behuizing maak van wat voor materiaal ik dit het beste kan doen. Het hoeft er niet super netjes uit te zien als het maar gewoon goed dicht zit en genoeg geventileerd kan worden.

Ikzelf zat te denken aan plexiglas alleen vroeg ik mij af of je plexiglas goed kunt lijmen of dat je hier echt met schroeven moet gaan werken ?

Een andere optie die ik overweeg is hout, echter heb ik geen idee of dit uberhaupt goed is voor een systeem en of het kan. Hout zou namelijk de makkelijkste optie zijn voor mij.

En mocht iemand weten of er een kant en klare behuizing is voor dit type moederbord dan zou ik dit graag willen weten :)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-10 19:05
Hee,
als een beetje rondkijkt op dit casemod forum zie je dat er wel degelijk een aantal casemods uit hout bestaan (MDF voornamelijk). dat is prima te doen. Plexiglas is ook te doen alleen moet je rekening houden dat je doorzichtig plexiglas bijna niet vlekkeloos kunt lijmen, behalve als je iemand kent die met Chloroform mag omgaan (zo heb ik dat gedaan in een scheikunde lab van de hoge school). Plexiglas schroeven is ook te doen alleen gaat dit er niet snel netjes uitzien, dus je moet je overwegingen maken.

succes ermee ;)

[ Voor 2% gewijzigd door dier op 14-12-2010 08:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

Met chloroform omgaan is niet zo'n punt, daar hoef je geen diploma voor te hebben ofzo..., alleen een goed geventileerde ruimte.
Het grootste punt is het verkrijgen van die zooi, het wordt niet overal verkocht.
Toevallig zit er bij ons in Delft zo'n zaak op de markt, kan je het gewoon in een flesje kopen. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar als uiterlijk niet van belang is, ga gewoon naar de bouwmarkt en haal wat MDF. Dat is bijzonder makkelijk te verwerken en je kunt maken wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-10 19:05
inderdaad (: dan is MDF inderdaad de beste optie!

@SetsunaKaede inderdaad dat verkrijgen is lastig, en ik neem aan dat het niet geheel legaal is aangezien iedereen weet wat James Bond en weet ik 't wie allemaal met chloroform uithalen, of zit ik daar helemaal fout? Dus MDF is het best van houtlijm en schroeven werken perfect en zijn sowieso legaal

succes ermee

edit: research gedaan, het is legaal om dat zo als particulier te kopen. wel tot mijn verbazing

[ Voor 22% gewijzigd door dier op 14-12-2010 21:19 . Reden: research ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Ok dank jullie ik ga hem inderdaad dan lekker van MDF maken lekker makkelijk en goedkoop.
Bedankt voor jullie hulp allemaal.
Pagina: 1