Heb sinds vorige de week de MSI gigabit powerline adapters (3 stuks) binnen waarmee ik dacht mijn netwerk eindelijk draadloos te kunnen laten functioneren.
Het wil alleen niet echt werken tot nu toe.
Ik wil af van de draad die nu via onze meterkast over de trap naar boven loopt naar de studeerkamer
Dit is de situatie zoals die bij mij thuis is : (nieuwbouwhuis)
Modem (ziggo) begane grond waar ik ik ook de powerline adapter heb zitten
1e verdieping desktop pc en Netgear WNDR3700 Router waar ik ik ook een powerline adapter heb zitten.
De 3e plug wil ik gaan gebruiken om mijn ps3 of tv te verbinden met het netwerk.
Heb de software geinstallleerd die bij de pluggen zit maar ten eerste wordt er maar 1 plug herkend in het config menu van de adapters en ten tweede is de snelheid belabberd en kom ik niet eens op het internet.
Heb op dit gebied verder weinig technische kennis en zie op tweakers voldoende staan over de problemen met homeplugs maar er is niet echt 1 duidelijke oplossing.
Heel vaak hoor ik ook dat homeplug/powerline het gewoon ook niet is.
Dus mijn vraag is kan iemand mij wellicht hier toch de goede richting mee in helpen want ik wil echt van die kabel af die door ons huis loopt.
Heb verder nog een oude Linksys WRT54GL router en twee Netgear 85Mbps adapters.
Dus wat zijn mijn opties?
- Kan ik de oude Linksys Router nog ergens gebruiken?
- Kan ik de 2 Netgear 85 Mbps adapters nog gebruiken? (wellicht kost dit mij wel snelheid)
- Wat kan ik doen met custom firmware en wat scheelt dat in snelheid?
- Zijn er andere apparaten die ervoor kunnen zorgen dat mijn signaal versterkt wordt (bv de wireless repeater van Netgear de WN2000RPT) ?
Hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen hiermee.
Het wil alleen niet echt werken tot nu toe.
Ik wil af van de draad die nu via onze meterkast over de trap naar boven loopt naar de studeerkamer
Dit is de situatie zoals die bij mij thuis is : (nieuwbouwhuis)
Modem (ziggo) begane grond waar ik ik ook de powerline adapter heb zitten
1e verdieping desktop pc en Netgear WNDR3700 Router waar ik ik ook een powerline adapter heb zitten.
De 3e plug wil ik gaan gebruiken om mijn ps3 of tv te verbinden met het netwerk.
Heb de software geinstallleerd die bij de pluggen zit maar ten eerste wordt er maar 1 plug herkend in het config menu van de adapters en ten tweede is de snelheid belabberd en kom ik niet eens op het internet.
Heb op dit gebied verder weinig technische kennis en zie op tweakers voldoende staan over de problemen met homeplugs maar er is niet echt 1 duidelijke oplossing.
Heel vaak hoor ik ook dat homeplug/powerline het gewoon ook niet is.
Dus mijn vraag is kan iemand mij wellicht hier toch de goede richting mee in helpen want ik wil echt van die kabel af die door ons huis loopt.
Heb verder nog een oude Linksys WRT54GL router en twee Netgear 85Mbps adapters.
Dus wat zijn mijn opties?
- Kan ik de oude Linksys Router nog ergens gebruiken?
- Kan ik de 2 Netgear 85 Mbps adapters nog gebruiken? (wellicht kost dit mij wel snelheid)
- Wat kan ik doen met custom firmware en wat scheelt dat in snelheid?
- Zijn er andere apparaten die ervoor kunnen zorgen dat mijn signaal versterkt wordt (bv de wireless repeater van Netgear de WN2000RPT) ?
Hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen hiermee.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 23:01 ]