Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dokter_S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-11-2023
Lastig of dit topic hier wel past:

In Indesign heb ik een studiegids gemaakt die ik als PDF publiceer op Internet.
Huidige werkwijze:
Maak de studiegids in Indesign
Maak er een PDF van
Maak in Adobe Acrobat Professional voor elke pagina een "Destination", zodat je vanaf de website kunt hyperlinken naar een pagina in de PDF (www.website.nl/document.pdf#pagina123)

Mijn vraag is: Kan ik in indesign al een destination maken die meegenomen wordt naar de PDF? Moet ik de hyperlink (zoals hierboven) dan aanpassen?
Ik heb al geëxperimenteerd met Bookmarks, hyperlinks en text anchors. Het werkt echter niet.
De handleiding geeft geen antwoord op deze vraag.

Dank voor het meedenken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vink je bij het exporteren van de .pdf "hyperlinks" en "interactive elements" aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dokter_S
Ja, inderdaad :)
Het probleem is ook niet dat ik geen destinations in de PDF kan maken. Maar wél om ze in InDesign te maken zodat ze in de PDF ook nog werken...

[ Voor 81% gewijzigd door Dokter_S op 14-12-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Misschien moet je niet naar destinations zoeken, maar je links gewoon naar een ander paginanummer of naar een kop laten verwijzen? Ik roep nu maar even wat hoor.
1/2 jaar geleden ben ik ook met linken in PDF's bezig geweest, en ik kan me niet herinneren dat ik problemen had met via een link (tekst/button) naar 'n andere pagina te komen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dokter_S
Ik kan in indesign een hyperlink destination maken of een text Anchor. Als ik deze daarna opsla als PDF (incl Hyperlinks, Bookmarks, Interactive elements e.d.) dan zou ik via een webpagina een bepaalde pagina moeten kunnen oproepen. bijv. www.website.nl/document.pdf#pagina123

Dit werkt niet vanuit InDesign.
Je tip gaat over navigeren binnen de PDF. Tuurlijk gaat dit moeiteloos. Het gaat om het linken naar een pagina vanaf een hyperlink op een HTML-pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dokter_S
Ik ben inmiddels wat verder.
Ik kan een text anchor maken in Indesign
Deze wordt keurig gezien als destination in de PDF
Alleen wordt de naam van de destination aangevuld met de bestandsnaam van het Indesign-document.

Dus in plaats van "pagina2" staat er "studiegids.indd:pagina2"
Als ik wist hoe je die filename niet mee kan laten exporteren dan is mijn probleem opgelost!!

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:15
Als ik dit zo lees kan je een inhoudsopgave maken en daar automatisch PDF bookmarks van maken. Is dit wat?

De vorige post daar beschrijft volgens mij wat je nu al doet.
Pagina: 1