Ik heb een SMC router, die wil ik als hub gebruiken in mijn netwerk. Wanneer ik deze rechtstreeks aan mijn pc hang is deze te vinden onder het ip-adres 192.168.2.1. Wanneer ik deze in het netwerk hang aan mijn router is deze niet meer te vinden. Ik heb al diverse instellingen zitten bekijken en wijzigen, maar het verander niets. Wie heeft ervaring met een smc7908vowbra?
Als je dit apparaat nou eens een vast ip adres geeft welke in de range van je DHCP-server valt.
Bijv.
192.168.1.1 <--je huidige router.
192.168.1.2 <-- je SMC
Bijv.
192.168.1.1 <--je huidige router.
192.168.1.2 <-- je SMC
Wel opletten dat je dan de dhcp server van de router pas vanaf 192.168.1.3 (of hoger) ip-adressen laat uitdelen, anders heb je alsnog een conflict.
Als dit je al problemen oplevert is het misschien niet verstandig om je router als extra hub (waarschijnlijk switch) te gaan gebruiken. Je moet een boel configureren om te voorkomen dat je hele netwerk in de soep loopt namelijk 
Als je je zeker voelt moet je het vooral doen, maar als je een fout maakt kun je hele rare problemen gaan krijgen. Als je het risico niet wilt nemen zou ik lekker een goedkoop switchje kopen, daarvoor ben je denk ik ook niet veel kwijt als je in de pricewatch kijkt.
Als je je zeker voelt moet je het vooral doen, maar als je een fout maakt kun je hele rare problemen gaan krijgen. Als je het risico niet wilt nemen zou ik lekker een goedkoop switchje kopen, daarvoor ben je denk ik ook niet veel kwijt als je in de pricewatch kijkt.