Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

"mail merge" met Excel en Visio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Kort maar krachtig zit ik met het volgende:
ik heb een template gemaakt voor 7mm slimcase DVD doosjes in Visio. In deze template heb ik verspreid in zowel verticale als horizontale richting een aantal tekstblokken gemaakt die ik voor het gemak tekstveld1 t/m tekstveld7 noem.

Daarnaast heb ik in een Excel-sheet 7 kolommen gemaakt met als kolomtitel tekstveld1 t/m tekstveld7. Onder deze kolommen heb ik 100+ records staan. Sommige records bevatten voor iedere kolom een waarde, sommige slechts voor enkele kolommen.

Nou wil ik voor ieder record een ingevulde template afdrukken die logischerwijs de waarden bevat zoals opgegeven in de Excel-sheet. Alleen, wil ik voorkomen dat ik 100+ verschillende templates in Visio moet maken. In plaats daarvan zou ik op enigerlei wijze automatisch een batch willen maken dat voor ieder record een ingevulde template kan afdrukken. Je zou dus kunnen zeggen dat ik in plaats van een brief in Word een Visio bestand wil "mail mergen" met de gegevens van een Excel-tabel.

1. Is dit mogelijk? Wellicht m.b.v. een derde programma.
2. Mocht dit niet gaan met Visio en Excel, hoe kan ik dit probleem dan oplossen. Het is van belang dat de data uit de Excel-tabel precies zo overgenomen wordt en dat de maten (in milimeters) uit het Visio-bestand precies zo afgedrukt worden.

Ik maak gebruik van:
Windows 7
Visio 2010
Excel 2010

Evt. heb ik ook Access 2010, Word 2010 en Publisher 2010 tot mijn beschikking.

Alvast bedankt voor de (bruikbare) reacties!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
In dat geval is het beter om je template te maken in Word. Je kan daar je tekstvakken ook millimeter precies plaatsen en de tekstrichting aangeven. Daarna kun je een mail merge uitvoeren in Word welke je printer of een nieuw document als output heeft.

Zie de sectie "Mail Merge from Word with another source" in;
http://www.howto-outlook.com/howto/mailmerge.htm

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp je idee. Echter, ik vind het maken van zo'n template in Word een hel! Dus ik wacht nog even af of er andere reacties komen. Zo niet, dan moet het maar zo.

Bedankt iig!