Toon posts:

Geforce DDR --> Peltier/Water

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb sinds dat ik een duron heb gekocht hier nog een 72watt peltier liggen. Mijn geforce 1 ddr is al watergekoeld. Zou het slim zijn om er ook nog een peltier op te gooien zodat ik in geforce 2 snelheden kom?

Ook ga ik van een oude coolermaster slot 1 cooler nog ramsinks maken. Hoe moet ik deze vast plakken?

eigenlijk madonion z'n schuld dat ik op dit id komt!

mdat mijn topic bij videokaarten niet aanslaat kan die verwijderd worden!

Verwijderd

Koelpasta in het midden, seconde lijm aan de hoekjes van de sink. Kleine hoeveelheden gebruiken.

Verwijderd

zet die peltiers op het geheugen! die moet je overklokken. veel suc6 ermee! laat ut ff weten als het gelukt is en hij errug hoog draait

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
De geforce 256 (1 zeg maar) produceert inderdaad flink wat warmte, dacht zo rond de 32W. Je kan het in ieder geval proberen. Ik weet niet hoe warm je geheugen wordt, maar dat kan idd ook interessant zijn. Het is alleen erg moeilijk om dat te koelen omdat ze ver uit elkaar zitten.

Een methode waarover ik zit te denken is om een koperen plaat over alle chips heen te leggen met een stuk neopreen er onder om het bord te beschermen. De peltier komt gewoon midden op die plaat te zitten, en daarop dan een cooler/waterblok. Door de hele koperen plaat te koelen moet je de chips heel aardig kunnen koelen denk ik.
Ik zou je niet kunnen vertellen wat beter is. Try it out zou ik zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad geen slecht id ja. Maar ik heb hier niet zoveel koper meer liggen. Dus eerst zal ik de ramsinks er eens op gaan maken en de peltier en ik zal de resultaten hier wel een posten!

Kijken of ik wat verder kom...