Toon posts:

Help me met overklokken van een celery 500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
ik heb een celery 500 + abit be6 gekocht in de weekend.
als ik op 500mhz draai, neem ik aan dat fsb op 66mhz is, dus multiplier van 7.5.
Zet ik die 66mhz op 75mhz, kom ik op ongeveer op 560mhz. Zet ik nu op 78mhz of hoger(83) dan loopt spellen al vast.......
De voltage staat standaard bij mij op 2.0, zet ik deze hoger b.v 2.1 of 2.2, loopt ie nog steeds vast bij fsb 83mhz....
Help me plz?

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

Duidelijk geval van te warm lijkt me. Koop een peltier en gooi er waterkoeling op :)

nou ja, kna je doen. Wat je ook kan doen is voor een wat beter (?) koelblok zorgen, koelpaste, misschien een stukje van je processor af schuren (is heleamal niet zo eng als het lijkt hoor! heb ik ook gedaan met een cel500) en je kast openzetten/gaten maken en nog extra fans ophangen. Dan is ie in ieder geval frisser.
Tof trouewns dat ie nog wel op 83 mhz fsb wil starten, dat doet die van mij totaal niet. Ik krijg hem met geen mogelijkheid hoger dan 562 mhz. (FSB=75 dus dan)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een peltier als ik vragen mag? :)
bij www.overclockers.com zie je dat die lui makkelijk 600 halen.........dus snap ik me niet wat ik fout doe........

Verwijderd

Topicstarter
2 onderwerpen onder mij onderwerp zie je ook dat die lui met een fsb van 93 of hoger, hoe krijgen ze dat nou weer voor mekaar?
waarom lukken ons dat nou niet?

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Zo'n peltier helpt geen hool, dat ding geeft zelf nog meer warmte af dan de CPU zelf! Ik heb het ding er weer afgesmeten en hij ligt nu in de la weg te roesten... (weg 145 piek!)
:(

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43
Mastermind, dat is nu net de bedoeling, aan de ene kant, je cpu wordt hij erg koud, vreet dus warmte op, en aan de andere kant wordt hij erg heet. Je moet hem daar erg goed koelen, omdat daar a) de warmte van de cpu naar toe wordt gesluist, en b) daar nog het afgegeven vermogen van de peltier naar toe gaat.

Verwijderd

Ik heb mijn celeron ook overgeclockt naar 562Mhz en loopt super stabiel als ik hem overclock naar 624Mhz loopt bij opstarten van windows vast.

Eerst starte hij bij mij ook niet op op 624Mhz maar toen heb ik mijn voltage verhoogt naar 2.1V en toen starte hij wel.

Als ik mijn voltage verder verhoog komt hij nog niet verder dan windows 98 scherm.

Ga binnekort ff een alpha cooler bestellen
en dan kijke wat hij doet.

mijn mobo is asus p2b-f

Verwijderd

Heb eigenlijk het zelfde probleem.
563 (75*7,5) geen probleem, maar bij 585 gaat het na een tijdje ook fout. De koeien kunnen wel goed draaien op 585 (3,28 MKeys/s), dus als ik naar mijn werk ga zet ik hem op 585 en als ik weer wil computteren gaat hij weer naar 563.

Ik denk niet dat het met de temperatuur te maken heeft (42-45 C), maar eerder met een te snelle PCI-bus.
Pagina: 1