Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Muziek album afspelen

Pagina: 1
Acties:

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
Hallo,

Ik zit met het volgende. Heb windows 7 ultimate draaien. In mijn muziek map heb ik een aantal mp3 albums staan. Ik heb de weergave op album staan zodat ik de cover van het album meteen zie met de titel.

Wat ik graag zou willen, dat met een dubbele klik op het album direct het volledige album afgespeeld word in winamp. Is dit mogelijk?

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik heb geen idee hoe het zit met winamp, ik gebruik het programma zelf niet, maar met iTunes kan je in cover flow gewoon dubbel klikken op een album, en dan begint ie te spelen....

• G.Scholtens
Wil het juist gewoon via de windows verkenner doen. En dat hij dan zelf het programma opent waarin in mijn mp3's afspeel.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Jij wilt dus dat zodra je in de verkenner dubbelklikt op 'folder.jpg' je favoriete mediaspeler het album gaat spelen, in plaats van dat je favoriete fotoweergave-pakket de .jpg op vol formaat laat zien... lijkt me niet mogelijk.

Misschien kun je de album-art koppelen aan de .m3u

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Wat jij wilt gaat niet werken, je dubbel klikt gewoon op een map en die opent zich. Je zou kunnen kijken of er voor Winamp niet ergens een optie is om zich in explorer te integreren.
Met foobar kun je middels het contextmenu een map(of album, net hoe je dat wilt noemen) afspelen.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:16
Met Winamp kan je gewoon op de map gaan staan, rechtermuisknop en dan Play in winamp doen. Ietsje meer werk maar werkt verder perfect.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Of je kan een M3U lijst creëren...

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• G.Scholtens
Amelandbor schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:28:
Met Winamp kan je gewoon op de map gaan staan, rechtermuisknop en dan Play in winamp doen. Ietsje meer werk maar werkt verder perfect.
Die optie heb ik niet erbij staan.

Weergave heb ik gesorteerd op album. Zodra ik dan met rechtermuisknop op het album druk heb ik:

* Openen, om de map gewoon verder te openen
* In nieuw venster openen
* Snelkoppeling maken

Zodra ik de weergave op Map zet, dan kan ik wel via de rechtermuisknop het album meteen afspelen. Maar vind het mooier om de covers van de albums te zien in de verkenner.

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:16
Moet je ff in winamp instellen.

Kan bij: Opties - Voorkeuren - Bestandstypes - Geef Winamp weer in de contextmenu's van mappen in Windows verkenner.

Vervolgens kan je bij Shell options dit de labels selecteren die je in de verkenner met rechtermuisknop allemaal wilt zien.

Edit: zie net dat dat niet werkt als je vanuit je muziekbibliotheek werkt.

Edit2: Als je op afspelen (bovenin samen met organiseren, openen en branden) drukt terwijl je het album hebt geselecteerd doet ie het gewoon. Moet je wel winamp als standaardprogramma hebben ingesteld denk ik.

[ Voor 35% gewijzigd door Amelandbor op 16-12-2010 23:59 ]

• G.Scholtens
Bedankt het aanklikken van bovenin alles afspelen werkt prima.

Wat ik echter niet snap, is dat sommige albums niet de cover laten zien. Terwijl er wel een. jpg afbeelding in de map staat. Hoe kan dit?
Pagina: 1