Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264710

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een HDD van mijn vriendins mac vervangen na een crash op haar pc. via de opstartschijf ziet de pc de opstartschijf niet meer, dus neem aan dat die kaduuk is. Nou is het vervangen van de HDD opzich niet eens echt een probleem, maar wat voor HDD gaat erin? Dat het een 2,5" HDD is snap ik, en heeft iemand ook suggesties voor een HDD?

Ik ben deze tegengekomen op internet, kan deze ook: Samsung HM16HC ?

Het is de 12" powerbook G4 1,25 GHz versie.

Iemand een idee toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Zoek zelf eens de specificaties van die laptop op en wat voor een hardeschijf erin zit. Als je weet wat voor een hardeschijf erin zit en welke aansluiting, afmetingen etc. die heeft weet je welke schijf geschikt is om te kopen.

Edit: Niemand hier zit te wachten op een kick na nog geen 24 uur.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 14-12-2010 04:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 22:19
of nog éénvoudiger : welke harde schijf zit er nu in ?
Op basis daarvan kan je namelijk ook héél eenvoudig te weten komen wat voor type het moet zijn.

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 16328 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 04:36:
Zoek zelf eens de specificaties van die laptop op en wat voor een hardeschijf erin zit. Als je weet wat voor een hardeschijf erin zit en welke aansluiting, afmetingen etc. die heeft weet je welke schijf geschikt is om te kopen.

Edit: Niemand hier zit te wachten op een kick na nog geen 24 uur.
dat snap ik opzich ook nog wel. het probleem is echter dat ik daar al naar gezocht heb, echter deze nog niet heb kunnen vinden. Vandaaar dat ik het via het forum probeer te bereiken. Iemand teovallig ervaring met een HDD verwisselen in een Mac powerbook g4?

vr gr Musicjunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 20:08
Anoniem: 264710 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 19:42:
[...]

dat snap ik opzich ook nog wel. het probleem is echter dat ik daar al naar gezocht heb, echter deze nog niet heb kunnen vinden. Vandaaar dat ik het via het forum probeer te bereiken. Iemand teovallig ervaring met een HDD verwisselen in een Mac powerbook g4?

vr gr Musicjunk
Deze persoon wel:
http://www.xlr8yourmac.co...ade/pb_g4_hd_upgrade.html

Het enige probleem dat ik kan vinden in dit geval is dat de G4 blijkbaar problemen heeft met schijven groter dan 120GB (deze worden gezien als max 128GB). Dit is een limitatie van de gebruikte adresseringsmethode. Moraal: als een 120GB schijf (standaard 2.5" IDE) goedkoper is dan de 160GB dan zou ik die nemen. Merk en type maakt veelal niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Veel keuze zul je niet hebben. Het zal sowieso een IDEschijf zijn (SCSI lijkt me vrij onwaarschijnlijk), trek het ding er eens uit en kijk hoe 't ding aangesloten zit, dan weet je het zeker.
Pagina: 1