Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxofinfinety
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-05 16:41
ik heb als router een LinkSys WRT160N hij is nu, nou zal 't zijn, jaar of twee? niet meer in ieder geval.
dus nog niet zo enorm oud, maar toch heeft hij nogal wat problemen.

namelijk dat ongeveer een keer per dag de WiFi gewoon compleet uit valt.
door een instelling te veranderen doet hij het weer, maar maximaal een dag, daarna is het weer mis.

ik heb echt geen idee wat het is maar het is de router.
er kan namelijk echt niks verbinden (laptop niet, Xbox 360 van mijn broer niet, mobieltjes/smartphones niet etc. etc.) en door een instelling te veranderen, en eventueel weer terug te zetten, komt hij weer online.
maar het probleem is enkel de WiFi, het LAN ethernet netwerk blijft wel werken.

Uit recent onderzoek is gebleken: treinen rijden NIET op tijd, ze rijden op rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Kijk eens welke channel je router gebruikt. Steeds meer mensen hebben een wifi verbinding dus je probleem zou daar wel eens aan kunnen liggen. kijk eens naar de routers om je heen en verander de channel naar eentje die vrij is.

PS welke instelling verander je zodat hij het weer doet ?

Ja je weet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:05
Heb je al een firmware update gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Heb je de laatste firmware geinstalleerd? Maak je gebruik van WPS (Wireless Protected Setup)?
welke instelling verander je zodat hij het weer doet ?
Ik denk dat hij bedoeld dat het niet uitmaakt welke instelling er word aangepast, waarschijnlijk wordt de router namelijk bij elke wijziging van de instellingen gereboot waardoor alles terug even werkt.

[ Voor 59% gewijzigd door Petervanakelyen op 13-12-2010 18:51 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxofinfinety
Petervanakelyen schreef op maandag 13 december 2010 @ 18:49:
Heb je de laatste firmware geinstalleerd? Maak je gebruik van WPS (Wireless Protected Setup)?

[...]
Ik denk dat hij bedoeld dat het niet uitmaakt welke instelling er word aangepast, waarschijnlijk wordt de router namelijk bij elke wijziging van de instellingen gereboot waardoor alles terug even werkt.
maakt inderdaad niet uit welke, ik pak maar wat....
maar hij word niet geheel gereboot overigens, enkel de WiFi service word herstart (als in het WiFi deamon programma), als hij echt geheel zou rebooten duurde het een stuk langer...

WPS gebruik ik niet nee, geen idee of alles wat ik op het WiFi netwerk wil dat kan.

en, ik denk het niet nee, ik heb hem eigenlijk nog nooit geüpdatet....
zal vanmiddag als ik weer thuis ben eens kijken wat de hardware versie is (1, 2 of 3) dan kan ik de Firmware downloaden en updaten.

Uit recent onderzoek is gebleken: treinen rijden NIET op tijd, ze rijden op rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Firmware upgrade kan maar hoeft niks op te lossen. Ik zou eerst even naar je router instellingen kijken, wat het klinkt idd als een hoop routers op het zelfde kanaal :)
Wat er gebeurt is dat de router bij opstarten een vrij kanaal zoekt. Dat doet ie ook als het signaal te zwak wordt / weggedrukt wordt door de buren.
Probleempje is alleen dat eigenlijk alle wifi routers dat doen - en zo krijg je nogal eens wat ge-jojo ;)
Gebruik een programma als inSSIDer om te kijken welke kanalen er zijn, waar jouw router op zit en wat er vrij is, en zet hem op een vrij kanaal.
Ik heb zelf ook een WRT160n en die staat op kanaal 13. Ik heb een hoop van die dingen om me heen, maar geen enkele op kanaal 13 behalve de mijne. En ik woon in een pand met 40 appartementen :)
Zou me niks verbazen als andere merken kanaal 13 niet eens aan kunnen.
Wat je tevens kunt doen is je wifi op een band vastzetten. Dan schakelt ie ook niet meer naar bijv de B band (11Mbit) maar blijft ie op de G of zelfs de N. Scheelt ook al een hoop omdat je van evt B kanalen sowieso geen last meer hebt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-06 21:30
Ik heb zelf al veel problemen gehad met de wifi van die router. Ik heb hem al eens laten inruilen maar de problemen bleven eigenlijk. Dus nu heb ik er DDWRT opgezet en nooit geen probs meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxofinfinety
The Eagle schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:15:
Wat je tevens kunt doen is je wifi op een band vastzetten. Dan schakelt ie ook niet meer naar bijv de B band (11Mbit) maar blijft ie op de G of zelfs de N. Scheelt ook al een hoop omdat je van evt B kanalen sowieso geen last meer hebt :)
maar dan heb ik er weer last van dat ik enkele dingen heb die enkel B aankunnen....;)

ik zal thuis eens kijken naar een ander kanaal, en nieuwere firmware want die is ook al redelijk op leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

foxofinfinety schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:49:
[...]

maar dan heb ik er weer last van dat ik enkele dingen heb die enkel B aankunnen....;)

ik zal thuis eens kijken naar een ander kanaal, en nieuwere firmware want die is ook al redelijk op leeftijd.
Tsja, dan zoek je het ook zelf op he ;)
Wat heb je nog op B draaien dan? G of zelfs N netwerkkaartje kost niks meer tegenwoordig :) En anders een kabeltje pakken :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxofinfinety
The Eagle schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:27:
[...]

Tsja, dan zoek je het ook zelf op he ;)
eigenlijk niet, want die apparaten zijn van anderen in het huis, ik ga er niet over of die vervangen worden.
hoewel ik niet zeker weet of die nog altijd gebruikt worden...

maar, als ik op een vrij channel zit moet het verder niet uit maken of dat met B, G of N is, immers, vrij is vrij, en het lijkt wel op storing, en aldus inSSIDer: hij is niet vrij.
ik zit op channel 7+3 en er is nog een router op 7.

dus ik ga maar eens naar channel 3 only en dan even op wireless N-only, om te zien of ik klachten hoor dat iets niet meer werkt....(de dingen voor B en G dus)

ow eneh, @The Eagle: wel een WRT160N, maar niet de zelfde als ik, ik heb geen chanel 13...
heb hier een WRT160N v1, mogenlijk heb jij een v2 of v3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 22:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Eerst maar eens fatsoenlijk vaststellen dat het om een externe storing gaat (van b.v. buurnetwerken of babyfoons).
Op het moment dat wifi niet werkt, pak je een draadloze client en je gaat 1 meter bij je wifi router vandaan zitten. Doet die het dan wel terwijl de rest (die verder weg staat) niet werkt, dan is het (99% zeker) een externe storing.
Doet die het niet, dan is de kans groot dat er een probleem is (defect of iets met settings) in je wifi router.

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 15-12-2010 16:39 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotij
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 11:29
Ik had dit met mijn Zyxel modem. Blijkt dat Intel drivers van de wifi kaart updates nodig was. Zie hier de link. Misschien ook het geval bij jouw probleem?

http://www.intel.com/supp...o3945abg/sb/CS-031631.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

foxofinfinety schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:22:
[...]

eigenlijk niet, want die apparaten zijn van anderen in het huis, ik ga er niet over of die vervangen worden.
hoewel ik niet zeker weet of die nog altijd gebruikt worden...

maar, als ik op een vrij channel zit moet het verder niet uit maken of dat met B, G of N is, immers, vrij is vrij, en het lijkt wel op storing, en aldus inSSIDer: hij is niet vrij.
ik zit op channel 7+3 en er is nog een router op 7.

dus ik ga maar eens naar channel 3 only en dan even op wireless N-only, om te zien of ik klachten hoor dat iets niet meer werkt....(de dingen voor B en G dus)

ow eneh, @The Eagle: wel een WRT160N, maar niet de zelfde als ik, ik heb geen chanel 13...
heb hier een WRT160N v1, mogenlijk heb jij een v2 of v3.
Ik heb net even voor je gekeken:
Firmware v1.53.0Dec 19, 2007
En op het kastje zelf is niks qua v1, 2 of 3 aangegeven dus ik ga er vanuit dat ik toch echt een V1 heb :)
Bij basic wireless settings kan ik in welke modus dan ook, gewoon kanaal 13 (2.472Ghz) pakken. Da's overigens wel met een manual configuration. Wifi protected setup heb ik geen idee van, daar doe ik niet aan ;)

• foxofinfinety
maar, volgens de site van LinkSys: 11/08/2010 Ver.1.02.11
dus hoe kom jij aan een hoger versie nummer???

@rotij:
kan, maar dan wel een andere driver, ik heb geen intel netwerk kaart ;)

@remco_k:
ik zal even proberen vandaag, wat wel gek is, mijn laptop had gisteren goed verbinding, en mijn mobieltje melde dat er geen verbinding mogenlijk was.... 8)7

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

foxofinfinety schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:04:
[...]

maar, volgens de site van LinkSys: 11/08/2010 Ver.1.02.11
dus hoe kom jij aan een hoger versie nummer???
Al sla je me dood :P
OF ik heb toch een V2 / V3 (geen idee, ik zie geen versienummer), OF jij hebt een firmware voor je V1 die bij een V2/3 hoort. Heb je hem ooit geflashed, of is ie zo uitgeleverd? ANyway, meest recente firmware kan nooit kwaad :)

• Petervanakelyen
Om komaf te maken met het gediscussier over versies :+
De WRT160Nv1 heeft deze firmware:

US - 1.02.11
NL - 1.52.00

Er is ook een 1.53.00 firmware, maar om een of andere vage reden staat die alleen op sommige modellen voorgeinstalleerd. Er is nergens iets over te vinden op de Linksys-website. In de US worden enkel kanaal 1 t/m 11 toegelaten, dus als je een US-versie hebt (of je gebruikt US-firmware), kan dat verklaren waarom er geen optie is voor kanaal 13.

[ Voor 4% gewijzigd door Petervanakelyen op 16-12-2010 11:50 ]

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Grijze import lijkt het dus achteraf.

Dat wordt firmware updaten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxofinfinety
maar, hoe kom ik dan aan de US firmware????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Geen idee, maar flash gewoon de EU-versie terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 02:26
Ik heb hetzelfde probleem met mijn WRT160N met DD-WRT firmware. Oplossing bleek simpel, Wireless B/G forceren en N niet toestaan. Probleem was hiermee 'opgelost'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansje28
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-10-2022
Heb hetzelfde probleem met de wrt120n

moet de firmware nog update maar dat doe ik woensdag.
op b/g zetten inmiddels gedaan maar helpt helaas ook niet.
tips zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 19:31
Heb dezelfde problemen + aantal andere zaken met een WAP610n. 3 maanden geleden een ticket aangemaakt, geen reactie meer op gekregen. Teruggestuurd naar winkelier en ligt nu al een tijd bij cisco ter reparatie.

Uiteindelijk geld teruggekregen, laatste keer dat ik linksysrommel koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 21:19

ralfbosz

xm create bosz -c

AvanCade schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 12:37:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn WRT160N met DD-WRT firmware. Oplossing bleek simpel, Wireless B/G forceren en N niet toestaan. Probleem was hiermee 'opgelost'.
Gebruik je geen N-apparatuur? Iemand die ik ken heeft ook zo'n Linksys en ook af en toe connectie problemen, maar dan dat hij gewoon een reconnect krijgt (dus even offline is).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxofinfinety
ralfbosz schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:55:
[...]

Gebruik je geen N-apparatuur? Iemand die ik ken heeft ook zo'n Linksys en ook af en toe connectie problemen, maar dan dat hij gewoon een reconnect krijgt (dus even offline is).
zal wel niet dan, anders is dat immers geen optie, en dat is ook waarom dat voor mij inderdaad geen optie is, ik gebruik wel N-apparatuur.

anyway, hij heeft weer EU firmware, maar lijkt nog niet de oplossing.
de laptop kan nu wel altijd verbinden, maar mijn iPhone en enkele andere dingen, waar onder een Wireless N-dongel, kunnen dat dus niet altijd, die n-dongel zelfs altijd niet...

Pagina: 1