Voor een forum kunnen lezers zich abonneren op bepaalde rubrieken.
Indien er een nieuwe post in deze rubriek wordt gezet zullen deze lezers hier een notificatie mail ontvangen.
Indien bijvoorbeeld 10 mensen zich aangemeld hebben zullen alle 10 deze mensen de notificatiemail ontvangen.
Indien dit aantal groter wordt zie ik dat een deel wel een notificatie e-mail ontvangt en een ander deel niet.
Blijkbaar is de code of de manier hoe ik de mail laat versturen niet geschikt voor een groter aantal e-mail adressen.
De manier waarop het nu gebeurt is kort gezegd:
-- Begin loop
-- Haal het e-mailadres op
-- Verstuur mail
-- Einde loop
De loop is nodig omdat ik niet weet hoe je meerdere e-mail adressen kan invoegen.
werkte niet.
Bij 40 e-mail adressen wordt bovenstaande loop 40 uitgevoerd.
Indien het mogelijk is om meerdere e-mail adressen gebruiken kan ik de loop wijzigingen naar:
-- Begin loop
-- Haal de e-mailadressen op
-- Einde loop
-- Verstuur mail
Voordeel hier dat de het e-mail script maar 1 keer afgelopen hoeft te worden.
Hieronder de code:
Graag hoor ik tips welke manier ik kan gebruiken om de notificatie mail naar meerdere (+10) mail adressen goed kan laten versturen.
Indien er een nieuwe post in deze rubriek wordt gezet zullen deze lezers hier een notificatie mail ontvangen.
Indien bijvoorbeeld 10 mensen zich aangemeld hebben zullen alle 10 deze mensen de notificatiemail ontvangen.
Indien dit aantal groter wordt zie ik dat een deel wel een notificatie e-mail ontvangt en een ander deel niet.
Blijkbaar is de code of de manier hoe ik de mail laat versturen niet geschikt voor een groter aantal e-mail adressen.
De manier waarop het nu gebeurt is kort gezegd:
-- Begin loop
-- Haal het e-mailadres op
-- Verstuur mail
-- Einde loop
De loop is nodig omdat ik niet weet hoe je meerdere e-mail adressen kan invoegen.
ASP:
1
| iMsg.To = "persoon1@mail.com;persoon2@mail.com" |
werkte niet.
Bij 40 e-mail adressen wordt bovenstaande loop 40 uitgevoerd.
Indien het mogelijk is om meerdere e-mail adressen gebruiken kan ik de loop wijzigingen naar:
-- Begin loop
-- Haal de e-mailadressen op
-- Einde loop
-- Verstuur mail
Voordeel hier dat de het e-mail script maar 1 keer afgelopen hoeft te worden.
Hieronder de code:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| VarMail = "aan" ControlQuery = "SELECT * FROM MailRubriek WHERE RubriekId="& VarRubriekID &" AND Mail='"& VarMail &"'" Set objRsControlQuery = Conn.Execute (ControlQuery) If not objRsControlQuery.EOF then Do Until objRsControlQuery.EOF VarUserId = (objRsControlQuery("UserId")) QueryUserEmail = "SELECT * FROM TblUsers WHERE UserID ="&VarUserId&"" Set QueryUserEmail = Conn.Execute (QueryUserEmail) VarAllMailAdres = QueryUserEmail("email") Response.write VarAllMailAdres&";" LinkInvoermailrubrieken = "URL" Link = "Nieuwe post" Subject="Nieuwe post in "& Rubriek & "" Body = "LS, <br>"&_ "Er is een nieuw topic met als onderwerp: <br>"&_ "-- "& Onderwerp & " --<br><br>"&_ "Deze topic is van:<br>"&_ "-- "& Poster & " --<br><br>"&_ "In de rubriek:<br>"&_ "-- "& Rubriek & " --<br><br><br>"&_ "**********************************************************************<br>"&_ "* Dit is een automatisch gegenereerd bericht. <br>"&_ "**********************************************************************" set iConf = CreateObject("CDO.Configuration") set iMsg = CreateObject("CDO.Message") iConf.Fields.Item("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendusing") = 2 iConf.Fields.Item("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserver") = "XXXXX.XXXXXXX.nl" iConf.Fields.Update iMsg.Configuration = iConf iMsg.From = ""& PosterEmail &"" iMsg.To = "" & VarAllMailAdres & "" iMsg.Subject = Subject iMsg.HTMLBody = "<HTML><HEAD></HEAD><BODY style='font-family:Arial;font-size:9pt;color:#000000'>" & Body & "</BODY></HTML>" iMsg.Send objRsControlQuery.MoveNext Loop end if |
Graag hoor ik tips welke manier ik kan gebruiken om de notificatie mail naar meerdere (+10) mail adressen goed kan laten versturen.