Windows server 2003 VPN poort wijzigen*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een Windows 2003 server beneden staan die voor mij als router fungeert. Echter ook als Dns en Vpn server. Nu hebben ze bij mij op school alle poorten dichtgegooid, Enkel HTTP en SSL zijn nog bereikbaar. Dus poortje 80 en 443. Aangezien ik op school mijn bedrijfs email, Ftp server en printer ook wil kunnen bereiken, zoek ik dus naar een manier om mijn VPN server te laten luisteren naar poortje 443 van HTTPS. ik heb toch geen webserver draaien dus dat moet mogelijk zijn toch?

Weet iemand van jullie hoe je dit moet doen in Routing & remote acces? of heeft iemand dit eerder gedaan.
Bedankt voor alle reacties!

Gr Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als je hem kan upgraden naar Server2008 kan je gebruik gaan maken van SSTP dit draait standaard op 443 :)

Tevens zou je ook in je modem/router kunnen kijken of je een statische port translation kan doen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LuckY schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:37:
Tevens zou je ook in je modem/router kunnen kijken of je een statische port translation kan doen,
U snapt het duidelijk niet helemaal: de server dient met 2 netwerk kaarten als mijn router. dus daarin wil ik de poort forwarden. maar hij geeft aan dat ik 443 niet mag gebruiken omdat deze al bestaat. hij staat wel in de lijst maar hij is niet geforward. ik weet niet of Windows server dat standaard aangeeft?

en nee upgraden is niet mogelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 06:29
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:53:
Hoi,

ik heb een Windows 2003 server beneden staan die voor mij als router fungeert. Echter ook als Dns en Vpn server. Nu hebben ze bij mij op school alle poorten dichtgegooid, Enkel HTTP en SSL zijn nog bereikbaar. Dus poortje 80 en 443. Aangezien ik op school mijn bedrijfs email, Ftp server en printer ook wil kunnen bereiken, zoek ik dus naar een manier om mijn VPN server te laten luisteren naar poortje 443 van HTTPS. ik heb toch geen webserver draaien dus dat moet mogelijk zijn toch?

Weet iemand van jullie hoe je dit moet doen in Routing & remote acces? of heeft iemand dit eerder gedaan.
Bedankt voor alle reacties!

Gr Ruben
1: VPN kan je niet zomaar van port veranderen. Misschien je zelf even verdiepen in hoe en of wat werkt?
2: Waarom vraag je je schoon niet of ze bepaalde porten open willen zetten. Misschien willen ze het wel doen. Of anders misschien is er een redenen waarom het niet mag worden.
Als je hem kan upgraden naar Server2008 kan je gebruik gaan maken van SSTP dit draait standaard op 443
Moet je wel een client hebben die dat ondersteund. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Rolfie op 14-12-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:43
Als het je eigen laptop is waarop je wilt VPN'en naar huis kun je eens kijken naar Hamachi.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja die reden snap ik wel. je kunt je vpn server dan gebruiken als gateway voor je internet. dat wil zeggen dat je op andere dns servers draait en dus weer gewoon op alle sites kunt:P

maar ik wil het gebruiken voor thuis printen, bekijken van camera's, veilig bereiken van NAS servers en voor mijn VOIP client op mijn laptop zodat ik overal met mijn thuis nummer kan bellen!

dan kan ik wel allemaal poorten gaan forwarden maar vpn is natuurlijk veel veiliger, gecontroleerd en simpel.
Ik kan nu zelfs niet eens een mailtje versturen via SMTP:O

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 13:56
Is het dan niet makkelijker om een OpenVPN server te draaien op je Windows Server 2003? Die kan je op elke poort instellen die je maar wil. Heb hem hier ook op de SSL poort staan omdat hier ook alles geblokkeerd is (PPTP VPN via m'n router werkt dus niet :( ) maar OpenVPN werkt dus wel :)
Pagina: 1