Toon posts:

Ik krijg deze folder maar NIET weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Probleem: Ik krijg 2 mappen op mijn externe hardeschijf niet verwijderd (Zie Foto)
Reden: Hij geeft de melding dat de map of het bestand corrupt en onleesbaar is.
Wat ik al heb gedaan:

- Safemode en Command Prompt
- 4 verschillende delete tooltjes voor in windows (Killbox, PurgeIE, Unlocker en nog eentje)
- Alleen Lezen uitvinken
- Rename map
- Delete bij reboot

FYI: Formatteren is geen optie (320 GB aan belangrijke data)

Please help, ik krijg echt hoofdpijn hiervan guys.
Thanks!

Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/583/errorqw.jpg

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heb je al eens een chkdsk /r gedaan?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:34

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Start je machine eens op met Knoppix en probeer dan de folders eens te verwijderen. Grote kans dat het wel lukt :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-01 14:01
Die kun je zolang toch even op een andere schijf parkeren?
Lijkt me de makkelijkste oplossing in ieder geval.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wat denk je van een schijfcontrole draaien? Het filesystem is corrupt, dat ga je niet fixen met kill tooltjes of in safemode die bestanden weghalen.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:21
Anders proberen met een live-cdtje van bijvboorbeeld Ubuntu
Hehe veel reacties binnen gekomen op dezelfde tijd!

[ Voor 36% gewijzigd door Master FX op 13-12-2010 16:43 ]

Stay safe

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Ziet er uit als een corrupt filesysteem.

zou eerst maar je op die schijf 'belangrijke' data backuppen mocht je dat nog niet gedaan hebben, en dan pas gaan spelen met chkdsk en andere programma's.

If you choose to criticise you choose your enemies

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:50

painkill

Pain(k)(ill)

Misschien de foutmelding eens lezen? :P
De schijf is corrupted, je zult hem dus moeten herstellen.
Dit kan je via windows zelf regelen.

Ik raad je wel aan om al je data te kopiëren, want een corrupte schijf kan zo maar meer problemen geven.

Mijn SNES verzameling!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:14
SOWIESO een backup draaien, want als er een paar bestanden corrupt zijn, dan volgen er meer, is mijn ervaring...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:41:
Als je geen backup hebt, dan zijn de data niet belangrijk. Begin dus eens met een backup te regelen voor je gaat experimenteren of je druk maken over 2 bestanden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

gambieter schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:44:
[...]

Als je geen backup hebt, dan zijn de data niet belangrijk. Begin dus eens met een backup te regelen voor je gaat experimenteren of je druk maken over 2 bestanden.
Misschien heeft ie wel een backup, maar als je de schijf gaat formatteren is je backup geen backup meer.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:37

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:41:
Stel, over 10 seconden na het lezen van deze post gaat die schijf stuk (shit happens, schijven gaan stuk, net als dat een rol plakband op raakt). Wat dan?
Juist, dan zet je een backup terug. Die heb je natuurlijk gewoon.

Verder inderdaad even schijfcontrole uitvoeren. Beginnerswerk. :P

/traag... laatste paar posts doelen allemaal op hetzelfde: ALTIJD zorgen voor een goede backup, voor nu wellicht eentje extra (vergeet niet te controleren!) en dan verder experimenteren.

[ Voor 16% gewijzigd door remco_k op 13-12-2010 16:48 ]

Alles kan stuk.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Formatteren van de hard-disk lijkt mij toch de beste optie. En als die data zo belangrijk is zal je toch neem ik aan wel een backup hebben? ;) Ik zou sowieso een extra externe hard-disk kopen, zodra er bestanden/mappen corrupt gaan raken kan je maar beter voorzorgsmaatregelen genomen hebben. Je hebt in de gemiddelde computershop al een 2,5" 320GB externe hard-disk voor 40 euro. :)

Verwijderd

Topicstarter
De data is wel degelijk gebackupped, for the record :)
Maar thanks voor de ideeen, ik heb goeie hoop dat ik er met jullie tips uit ga komen.
Zo niet dan zien jullie me wel weer.

Bedankt!

Edit: @ fsfikke ... Inderdaad, formatteren als het niet echt noodzakelijk is doe ik liever niet.
Bovendien is mijn backup thuis al een aantal dagen oud dus dan zou ik een aantal documenten missen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 16:50 ]

Verwijderd

Een ander tooltje gebruiken dan die van Windows is vragen om problemen. Voer aub eerst chkdsk uit alvorens je met livecd's gaat werken. Er worden geen gegevens gewist door chkdsk, die fixed ze eerder.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

fsfikke schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:45:
Misschien heeft ie wel een backup, maar als je de schijf gaat formatteren is je backup geen backup meer.
Dan kan je rustig formatteren en de data terugzetten, of even een extra backup draaien op een andere schijf ;) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-02 02:16
je kan ook unlocker proberen maar een boot cd is je beste optie

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-01 20:52

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Verwijderd

Topicstarter
Unlocker heb ik al geprobeerd dus

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:21

heuveltje

KoelkastFilosoof

Unlocker is heel handig als een of ander proces ten onrechte een file-lock op een bestand heeft gezet.
In het geval van de TS geeft windows zelf al aan dat een en ander corrupted is, dat is dus iets anders.
Eerste zaak is nu zeker weten dat al het andere nog correct is !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:47
Wellicht ook verstandig om even een hardware check over die schijf te halen. Ik weet dat western digital een tool heeft die in windows werkt en met USB schijven overweg kan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:47:
Edit: @ fsfikke ... Inderdaad, formatteren als het niet echt noodzakelijk is doe ik liever niet.
Maar als je filesystem corruptie vertoont kan het toch geen kwaad om het ding even te formatteren zodat dat in elk geval weer klopt toch?

• De_Kerel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-10-2025

De_Kerel

Wij houden je data in leven!

Eerst je belangrijke data van die externe schijf afkopieren.
Daarna zou ik de schijf zerofillen en checken op bad sectors. (en SMART waardes uitlezen, bijv met speedfan als je de schijf direct op je sata controller aansluit)
Pas als je zeker ervan bent dat het 'gewoon' een filesysteemfoutje was en geen hardwareprobleem je data weer erop terugzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door De_Kerel op 13-12-2010 17:12 . Reden: verkapte reclame verwijderd ]

http://www.ddrecovery.nl

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-02 02:16
De_Kerel, ik geloof niet dat (verkapte) reclame toe gestaan is.
Pagina: 1