Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 23:07
Goedemiddag, ik heb een vraagje. Ik probeer de hele tijd een email naar mijn werkgever vanaf mijn huisadres te sturen, alleen krijg ik telkens weer dezelfde foutmelding, namelijk

SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<xxx>: host xxx [ipadres]: 550 Blocked

Aangezien ik een aantal documenten moet versturen, en dit mij niet lukt, is het behoorlijk vervelend.

heeft iemand een oplossing hiervoor?

Ik gebruik een Ziigo abbonement.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CrazyOne schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:35:
Goedemiddag, ik heb een vraagje. Ik probeer de hele tijd een email naar mijn werkgever vanaf mijn huisadres te sturen, alleen krijg ik telkens weer dezelfde foutmelding, namelijk

SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<xxx>: host xxx [ipadres]: 550 Blocked

Aangezien ik een aantal documenten moet versturen, en dit mij niet lukt, is het behoorlijk vervelend.

heeft iemand een oplossing hiervoor?

Ik gebruik een Ziigo abbonement.
Heb je een eigen mailserver? Wat zijn je instellingen? Hele grote attachments? Je zult toch echt veel meer en specifieke informatie moeten geven.

Probeer het eens zonder attachments, of via een Gmail adres.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-11 16:11
De SMTP van je werkgever lijkt jouw ip-adres, danwel het ipadres van de SMTP van jouw provider te blokkeren...
Ik neem hierbij overigens aan dat je de SMTP van Ziggo gebruikt...

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

• CrazyOne
Ik draai geen eigen mailserver, gewoon de smtp van Ziggo (alleen dan smtp.ziggo.nl). Ook smtp.home.nl (ander mailaders) werkt niet. Ik heb beide met en zonder attachments geprobeerd, krijg telkens hetzelfde resultaat, de bovenliggende error.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CrazyOne schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:45:
Ik draai geen eigen mailserver, gewoon de smtp van Ziggo (alleen dan smtp.ziggo.nl). Ook smtp.home.nl (ander mailaders) werkt niet. Ik heb beide met en zonder attachments geprobeerd, krijg telkens hetzelfde resultaat, de bovenliggende error.
En de werkgever kan wel emails ontvangen? Bel deze eens, misschien zit het probleem aan hun kant. Gmail al geprobeerd, of webmail?

Hoe kan je trouwens smtp.home.nl en smtp.ziggo.nl gebruiken? Heb je twee internetaansluitingen?

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 13-12-2010 16:47 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CrazyOne
Nee, ze ontvangen vanaf mijn mailadressen geen emails. En ik heb geen gmail account, alleen een vaag hotmailaccountje voor dwaze registreer gevallen, die ga ik niet gebruikem om mijn werkgever te mailen.

• CrazyOne
gambieter schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:46:
[...]

Hoe kan je trouwens smtp.home.nl en smtp.ziggo.nl gebruiken? Heb je twee internetaansluitingen?
Nee gebruik maar 1 internetaansluiting met 3 pcs, nog nooit problemen mee gehad, normaal gesproken komen alle emails aan van alle mailadressen op alle pc's.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CrazyOne schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:49:
Nee gebruik maar 1 internetaansluiting met 3 pcs, nog nooit problemen mee gehad, normaal gesproken komen alle emails aan van alle mailadressen op alle pc's.
Oh, wacht even. Home.nl hoort nu bij Ziggo en is waarschijnlijk gewoon een alias. Vandaar: gmail proberen, dat is volledig onafhankelijk van Ziggo. Desnoods een Gmail adres aanmaken, en de werkgever bellen dat de mails mogelijk van een Gmail adres gaan komen ivm problemen met de mailbezorging.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als grote mails ergens anders heen sturen netjes werkt dan lijkt het mee heel voor de hand liggend dat het probleem bij je werkgever ligt. Als ik in de smtp specs kijk dan is 550 over het algemeen gerelateerd aan spamfilters, problemen bij de ontvanger of het ontbreken van authenticatie gegevens. Aangezien ergens anders heensturen wel werkt zal het niet aan je eigen/ziggo's spamfilter of problemen bij authenticatie liggen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:32

remco_k

een cassettebandje was genoeg

CrazyOne schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:35:
Heeft het ooit gewerkt?
Wat zegt de helpdesk van Ziggo?

Mogelijke oorzaken
1. Je internet momenteel niet via het Ziggo netwerk maar gebruikt wél de ziggo smtp server
2. Je internet momenteel wel via het Ziggo netwerk maar gebruikt geen ziggo smtp server
3. Je IP adres is geblocked omdat je op een blacklist staat. (één van vele checks kan hier: http://whatismyipaddress.com/blacklist-check) Mogelijk sta je daarop als gevolg van een virus of spam actie vanuit je huis.

Maar zo te zien heeft de smtp server een probleem met RCPT TO. Sturen naar andere adressen werkt wel gewoon? (dat sluit bovenstaande 3 punten dan uit en bevestigd een probleem met het ontvangende adres).

[ Voor 14% gewijzigd door remco_k op 13-12-2010 16:56 ]

Alles kan stuk.

• CrazyOne
Bedankt Janoz, zal even een belletje naar mijn werkgever doen om te vragen of ziggo door hun wordt geblokkeerd. Ook uit nood maar een gmail adres aangemaakt, om het van daar te sturen, dat is gelukt. Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1