Laptop schakelt vanzelf uit

Pagina: 1
Acties:

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:58
Hallo,

Ik heb een laptop onder ogen gekregen, een 17 inch HP. Met het probleem dat hij random uitschakelt.
Nadat ik HP zag meteen Speedfan gestart maar dat mag het niet zijn. cpu: 47 C idle.
(Ja dat is hoog, maar elke HP computer faalt bij temperatuur management.)
Gpu netjes onder de 40. We hebben hem niet gestresst.
On tot onze schrik. UIT

Weer opstarten, eens in de bios kijken. Er valt NIKS te veranderen, je kunt alleen wat Diagnostiek uitvoeren wat dan 104 minuten zal duren.
Poef uit, in de bios. :?

Ook de veilige modus mag niet baten.

Zelf de logboeken in Windows geven geen spoor.
Er was al met hirens boot disk een ramtest en hdd test uitgevoerd en die waren beide goed.
Ook was via de HP recover partitie Vista hersteld.

Nu gaat het er niet om dat deze laptop weer gaat werken, het moederbord was immers al een keer vervangen.
En hij is al 2 jaar oud.

Maar wat kan hier nou kapot zijn? Zelf zat ik te denken aan de spanningsregelaars want de accu gaf "current capacity: -1 mWh" en de originele adapter was al 1.5 jaar zoek.

gr, Jeroen

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12 14:01
Als hij echt ineens uitgaat zou het zomaar een probleem met de voeding kunnen zijn. Hij valt ook uit als hij aangesloten is op netstroom?

Desktop | Server | Laptop

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-12 19:31
Als hij het in het BIOS ook heeft, dan is het 99,9% zeker de hardware.
Spontaan uitvallen zonder iets in de log doet me inderdaad ook eerder aan een spanningsonderbreking denken.

Schroef hem anders eens open, check op uiterlijke tekenen van defecten, soldeerverbindingen die los zijn aan de connector e.d.

Terwijl hij open is kan je er ook nog een ventilator tegen zetten en kijken of hij het nu langer uithoud.
(Zo ja is het toch temperatuur related)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• jeroen3
Hij doet het alleen op netstroom, de accu is dood. Ik zal morgen eens vragen of ik erin mag kijken.

• jeroen3
Het zit er helaas niet in dat ik hem voorlopig mag openschroeven. Het is teveel werk om hem te vervoeren.
Mag dicht

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Als het niet de originele lader is moet je de vermogens eens vergelijken. Een 60W adapter op 80W laptop geeft gegarandeerd random uitvallers. Een 130W adapter op een 65W laptop dan weer niet..

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:26
Dv9000 ? :) GPU probleem omdat het te warm word ?

Geforce 8400 8600 erin ? :)

edit : als je een DV serie hebt met de glanzende bovenkant met "rondjes motief" dan heb je dus een laptop die dood aan hetgaan is.

Google er maar op na

[ Voor 51% gewijzigd door Mektheb op 17-12-2010 23:49 ]

Pagina: 1