Hallo,
Ik heb een laptop onder ogen gekregen, een 17 inch HP. Met het probleem dat hij random uitschakelt.
Nadat ik HP zag meteen Speedfan gestart maar dat mag het niet zijn. cpu: 47 C idle.
(Ja dat is hoog, maar elke HP computer faalt bij temperatuur management.)
Gpu netjes onder de 40. We hebben hem niet gestresst.
On tot onze schrik. UIT
Weer opstarten, eens in de bios kijken. Er valt NIKS te veranderen, je kunt alleen wat Diagnostiek uitvoeren wat dan 104 minuten zal duren.
Poef uit, in de bios.
Ook de veilige modus mag niet baten.
Zelf de logboeken in Windows geven geen spoor.
Er was al met hirens boot disk een ramtest en hdd test uitgevoerd en die waren beide goed.
Ook was via de HP recover partitie Vista hersteld.
Nu gaat het er niet om dat deze laptop weer gaat werken, het moederbord was immers al een keer vervangen.
En hij is al 2 jaar oud.
Maar wat kan hier nou kapot zijn? Zelf zat ik te denken aan de spanningsregelaars want de accu gaf "current capacity: -1 mWh" en de originele adapter was al 1.5 jaar zoek.
gr, Jeroen
Ik heb een laptop onder ogen gekregen, een 17 inch HP. Met het probleem dat hij random uitschakelt.
Nadat ik HP zag meteen Speedfan gestart maar dat mag het niet zijn. cpu: 47 C idle.
(Ja dat is hoog, maar elke HP computer faalt bij temperatuur management.)
Gpu netjes onder de 40. We hebben hem niet gestresst.
On tot onze schrik. UIT
Weer opstarten, eens in de bios kijken. Er valt NIKS te veranderen, je kunt alleen wat Diagnostiek uitvoeren wat dan 104 minuten zal duren.
Poef uit, in de bios.
Ook de veilige modus mag niet baten.
Zelf de logboeken in Windows geven geen spoor.
Er was al met hirens boot disk een ramtest en hdd test uitgevoerd en die waren beide goed.
Ook was via de HP recover partitie Vista hersteld.
Nu gaat het er niet om dat deze laptop weer gaat werken, het moederbord was immers al een keer vervangen.
En hij is al 2 jaar oud.
Maar wat kan hier nou kapot zijn? Zelf zat ik te denken aan de spanningsregelaars want de accu gaf "current capacity: -1 mWh" en de originele adapter was al 1.5 jaar zoek.
gr, Jeroen