Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb de laatste tijd veel last van een trage internet verbinding of zelfs momenten dat het helemaal wegvalt.
Een vriend van mij, die ongeveer 1 km verderop woont, heeft juist hetzelfde pakket als mij en dus juist dezelfde provider met dezelfde formule. Als ik een link van rapidshare download op een premium account download ik hooguit tegen 300KB/Sec (wat veeel te traag is). En mijn vriend download met een premium account tegen 1MB/Sec en sneller ook.
Het is een schande dat je hier in België een smak geld moet neerleggen voor internet gebruik en dan werkt het nog eens niet optimaal.

Kan iemand dit verklaren? het ligt niet aan de pc want dit is hier bij alle computers het geval, zowel windows als mac.

Als iemand eventueel een oplossing weet mag die dat ook gerust zeggen.

L.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:09
Van wat voor soort internetverbinding maken jullie gebruik?
ADSL? VDSL? Kabel?

Zonder deze info kunnen we weinig zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik kabel en ben aangesloten bij belgacom.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 17:17
T.net is geen helpdesk...

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

Topicstarter
ah nee?
Mogen er misschien op een forum geen probleemvragen gesteld worden?
Volgens mij dient een forum net om vragen te stellen en om te discussiëren rond onderwerpen.
Als ik kan beholpen worden door mede-tweakers die mij een oplossing kan geven heeft deze site er meer aan dan personen die even gaan zeggen wat wel en niet kan..

Ik denk dat Tweakers.net er geen problemen mee heeft als er hulp aan andere mensen wordt gevraagd.
Zo wel dan mogen ze dat hierop verbeteren.

EDIT: de helpdesk bij Belgacom heeft mij erop gewezen dat mijn verbinding in orde is dus moet ik ergens ander met mijn vraag terecht, als zij mij niet kunnen helpen (of het probleem niet kunnen vaststellen) is het ook normaal dat ik ergens anders naar een oplossing ga zoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 17:44 ]

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:01
Is je computer met het netwerk verbonden via een LAN kabel? Of gebruik je het draadloze netwerk? Kun je in de router van je provider kijken op wat voor snelheid hij is ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
Zowel draadloos als LAN bij de router heeft dit effect.
En wat bedoel je juist met je laatste vraag?
Bedoel je bij de routerinstellingen via het ip-adres?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
En als je één pc rechtstreeks op het modem aansluit, dus zonder router?

Verwijderd

Topicstarter
idem dito

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
BeefHazard bedoeld dat er hier op GoT verwacht wordt dat je zelf eerst het nodige opzoekingswerk doet en niet zomaar je vraag neerplempt zoals op een helpdesk (en daar heeft hij volkomen gelijk in). Welk abbonnement heb je? Welke modem/router gebruik je? Ben je aangesloten op VDSL of zit je nog op ADSL? Hoe ziet je netwerk er uit? Heb je al nagekeken of het niet aan je PC zelf ligt? Heb je vroeger wel hogere snelheden gehaald? Wat is je latency? Wat is het resultaat met een test die wel betrouwbaar is?

Je zult echt wel meer info moeten geven, zo komen we er niet.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• BeefHazard
Juist peter. Dat bedoel ik! Als tweaker hoor je zulke informatie mee te leveren. De topictitel geeft al aan dat er weinig kennis van zaken is. Ik bedoel, een rapidshare download, kom op? www.speedtest.net!

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

Topicstarter
zoals eerder vermeld, ik heb reeds naar de helpdesk gebeld en ook opzoekwerk gedaan. Dit zonder resultaat.
Op je vragen:
- Internet Favorite van Belgacom
- B-box (van Belgacom) hier is ook de telefoon op aangesloten.
- ADSL (foutje in mijn vorige vermelding)
- Het netwerk bestaat uit de b-box, hierop de huiscomputer aangesloten met kabel. Op het draadloos netwerk hiervan bevindt zich een Wii, een Laptop en een andere desktop.
- Aan pc ligt het niet want het probleem bevindt zich bij alle netwerk gebruikers (eerder vermeld).
- Vroeger ging het sneller (eerder vermeld).
- volgens een latency test kom ik uit op een ping van 1789 ms, ik ken hier vrij weinig vanaf dus ik weet niet of je dit bedoelt. verbeter mij hierop als je dit niet bedoelde.

Als er nog vragen zijn, stel ze maar.

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11 09:08
Een ping van 1789 ms...........is dat een tikfout? Ik hoop het wel

Onder de grote rots, naast die kleine

Verwijderd

Topicstarter
BeefHazard schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:17:
Juist peter. Dat bedoel ik! Als tweaker hoor je zulke informatie mee te leveren. De topictitel geeft al aan dat er weinig kennis van zaken is. Ik bedoel, een rapidshare download, kom op? www.speedtest.net!
Ik baseerde mij gewoon op een rapidshare download.
Natuurlijk heb ik ook speedtest.net gecheckt wat ook op slechte resultaten uitkwam, niet wat mijn provider mij garandeerde .

En moet je een bepaalde kennis hebben voor een topic te starten? (Als iedereen zo 'slim' zou zijn als jij zou er natuurlijk geen forum nodig zijn.)

Een forum dient om elkaar te helpen en te praten over bepaalde onderwerpen dus waar ligt eigenlijk jouw probleem? als bepaalde mensen ergens geen kennis van hebben is dat toch geen ramp, daarvoor stellen ze ook vragen eh.

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11 09:08
Wat Beefhazard bedoelt, is dat er in je start post niet vermeld wordt wat je zelf al onderzocht hebt, enkel een vraag.
Je zal merken dat je hier prima geholpen wordt ( misschien soms op wat botte wijze :) ) als je zelf al wat actie ondernomen hebt en dat is ook het doel van dit forum.

Laten we dit nu aan de kant leggen en verder gaan met je vraag, waarmee ik niet bedoel dat je zelf niets hoeft te doen.

Onder de grote rots, naast die kleine

Verwijderd

Topicstarter
Crazyclaws schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:24:
Een ping van 1789 ms...........is dat een tikfout? Ik hoop het wel
volgens speedtest.net wel :p
maar heb het nog eens gedaan en het kwam uit op een meer normale uitslag van 58ms, dit is dus wat ik bedoel met het internet dat weg valt. soms kun je nauwelijks iets doen.

• BeefHazard
Mijn probleem ligt bij dat jij zonder enige kennis van zaken/dingen weet te vermelden even aanklopt en denkt dat wij het zo voor jou gaan oplossen. Daar is dít forum dus weer niet voor. Ik weet bijvoorbeeld nog steeds niet wat voor abbo je hebt en dus weet ik niet wat voor jou de normale snelheid is. Plak je speedtest.net nog even in, kunnen we gaan kijken wat nu exact het probleem is.

EDIT: Hierboven al prima uitgelegd.

[ Voor 5% gewijzigd door BeefHazard op 13-12-2010 19:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
@BeefHazard

1. Ik heb hierover zeker enige voorkennis. misschien niet al te veel maar dat houdt mij niet van het recht dat ik vragen mag stellen.

2. Ik verwacht niet dat jij dit zomaar voor mij gaat oplossen. mijn vraag was gewoon of iemand wist aan wat dit zou kunnen liggen, en dat ik zo verder research op dat specifiek ding kan doen.

3. Het abbo is reeds vermeld, al 6 posts terug......

en hier is mijn speedtest http://www.speedtest.net/result/1069289274.png.

Ik weet dat ik niet veel info heb vermeld bij mijn beginpost maar mijn vraag was dan ook niet dat jullie dit zomaar gingen oplossen maar verder helpen (suggesties, etc.)

• Petervanakelyen
Kan je eens even inloggen op de bbox (192.168.1.1) en de syncwaarden posten? Die zouden normaal wel ergens te zien moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:00:
Kan je eens even inloggen op de bbox (192.168.1.1) en de syncwaarden posten? Die zouden normaal wel ergens te zien moeten zijn.
Niet gevonden, misschien onder een andere term?
In wat wordt het uitgedrukt? dan kan ik nog eens kijken of ik niets zie staan.

• Petervanakelyen
Naar het schijnt zou er op http://192.168.1.1/adsl_status.stm toch ergens iets van lijnwaarden te zien moeten zijn. Welke velden staan daar allemaal? Kijk eens naar dingen zoals line attenuation, noise margin, downstream/upstream sync, enz.

Verwijderd

Topicstarter
hier heb je even een screenshot van die informatie :)
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2mrwcae.png

• Petervanakelyen
Dat is duidelijk. Je zit op het laagste ADSL-profiel dat Belgacom heeft (ADSL1 op 4Mbit).

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:40:
Dat is duidelijk. Je zit op het laagste ADSL-profiel dat Belgacom heeft (ADSL1 op 4Mbit).
dit is vreemd want volgens mijn contract ben ik aangesloten op Belgacom Internet Favorite en dit is tegen 25Mbit.

http://www.belgacom.be/pr...p?dcrName=hbs_adsl_res_go

Hier ben ik dus niet tevreden over, ze hebben mij nog toevallig vandaag een brief gestuurd met de vraag of ik mijn contract wil verlengen. Dit ga ik dus niet doen, sinds een half jaar kan ik niet meer surfen op het net zonder mij aan de storingen te ergeren.
En zoals eerder vermeld, een vriend heeft juist dezelfde formule en heeft dit niet.

Overschakelen dus maar. Heb jij enige (goede) ervaring met een provider die je mij kan aanraden?
Bedankt voor je antwoord ;)

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 19:15

The Wizard

Moderator Mobile
Maar dan zou je toch 4096 Kbps verwachten? De noise margin geeft aan dat er nog ruimte is voor een hogere snelheid.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:16
Neem aan dat je de modem/router al een keer gereset hebt voordat je tot zulke conclusies komt? 8)7
(Dat is zo ongeveer het eerste wat ik altijd doe als internet weer eens kuren heeft.. :))

[ Voor 31% gewijzigd door SmiGueL op 13-12-2010 21:10 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Petervanakelyen
Die 25Mbit is het maximum dat je theoretisch kan halen. Met ADSL kom je echter alleen in de buurt van die snelheid als de wijkcentrale bij wijze van spreken naast je deur staat. In jouw geval zou ik echter eens vragen aan Belgacom waarom je op een 4Mbit profiel staat. Je lijnwaarden zijn namelijk niet slecht (ik heb tijden slechtere waarden gehad met een snelheid van 1,4MB/s).

Omdat het halve bestuur van Belgacom in de politiek zit en Telenet een contract heeft tot 2040 voor het alleenrecht op de kabel zijn hier in België de alternatieven overigens redelijk beperkt. Scarlet is van Belgacom, EDPnet en Dommel maken beide gebruik van het Belgacom-netwerk (op Cityconnect na) en internet via de kabel is dus sowieso Telenet :X

[ Voor 19% gewijzigd door Petervanakelyen op 13-12-2010 21:24 ]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 13:40

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik heb even op de Belgacom site gekeken, en je snelheden zijn maar iets hoger dan het Start abonnement (3Mbps down, 400Kbps up). Ik zou als eerste Belgacom bellen en vragen waarom dit is. Let er wel op dat 1km in afstand tot de centrale voor heel veel verschil in maximale snelheid kan zorgen.
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:18:
- Het netwerk bestaat uit de b-box, hierop de huiscomputer aangesloten met kabel. Op het draadloos netwerk hiervan bevindt zich een Wii, een Laptop en een andere desktop.
- Aan pc ligt het niet want het probleem bevindt zich bij alle netwerk gebruikers (eerder vermeld).
Hoewel niet 100% relevant omdat de lage snelheid zich al in je modem te merken is, lijkt dit verhaal ook vaag. Als ik het zo lees is alleen de huiscomputer direct aan de b-box verbonden. Al het andere (Wii, laptop, andere computer) is verbonden aan die ene thuiscomputer via een wireless netwerk. Als dit zo is, en deze thuiscomputer voor een lage snelheid of uitval zorgt (brakke wifi bv) dan is het logisch dat de rest daar ook last van heeft. Deze zijn namelijk verbonden aan het internet via deze ene computer.

De enige correcte test hiervoor is elk apparaat individueel aan te sluiten op de b-box.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Petervanakelyen
Ik denk dat de TS gewoon bedoeld dat de huiscomputer als enige met een kabel met de bbox is verbonden en de rest draadloos op de bbox zit. ;)

Pagina: 1