Windows 7 ziet 1 van 3 hardeschijven niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 15:49
Ik heb sinds kort mijn eigen systeem in elkaar gezet. Alles werkt perfect behalve 1 klein dingetje niet.

Ik heb drie harde schijven in mijn systeem hangen:
- HD 1 (160 GB) SATA
- HD 2 (750 GB) SATA
- HD 3 (1 TB) SATA

Nu zit hij mijn 'tweede' harde schijf niet. Het betreft die van 750 GB. Ik heb even in de BIOS gekeken en daar staat hij wel tussen. Ik heb niets in 'RAID' staan. Heb namelijk geen enkel idee hoe dat zou moeten :?

Ik heb geen idee hoe ik hem in windows 7 weer tevoorschijn kan toveren.

Heb hier op het forum ook even gezocht maar kon zo geen oplossing vinden.

Mijn systeem:
Moederbord: MSI 870S G54
Processor: AMD Phenom II X6 1055t
Geheugen: Corsair 4x2GB DDR3 PC10666 CL9.0
Videokaart: Asus Radeon HD5770 CuCore 1GB DDR5
HD's: Even geen info (zit op de zaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 23:02

Aganim

I have a cunning plan..

Heb je gekeken of er nog een driveletter toegewezen moet worden in schijfbeheer? (Te bereiken via Computer Management, zal Computerbeheer oid heten in een Nederlandse versie.)

edit:
Typo

[ Voor 6% gewijzigd door Aganim op 13-12-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
Nee daar heb ik nog niet gekeken. Dat ga ik direct als eerste doen bij thuiskomst. Kan ik daarin dan ook een driveletter toevoegen? Ik hoop niet dat ik hem moet formateren. Staat veel op dat ik echt niet kwijt kan namelijk.

Kort ander vraagje:
Kan ik een interne harde schijf beveiligen met een wachtwoord. Deze schijf bevat namelijk veel zakelijke documenten die ik niet zomaar voor iedereen beschikbaar wil hebben.

Een beveiliging met wachtwoord zou dan ook een uitkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:44
Heb je al geprobeerd om de harde schijf op een andere poort aan te sluiten?
De poort kan best brak zijn. Kan je hem in apparaatbeheer zien?
Heeft de schijf eerder wel gewerkt?

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
Nee ik heb nog niet geprobeerd hem op een andere poort aan te sluiten. Dat kan ik straks ook altijd nog proberen mocht ik er met computerbeheer niet uitkomen. Ik heb niet gekeken of ik hem in apparaatbeheer kan zien. Heb gisteren alles in elkaar gezet en ben er verder nog niet echt mee bezig geweest.

De schijf heeft eerder wel altijd in mijn oude systeem gewerkt. Het lijkt mij eerlijk gezegd ook sterk dat de poort gaar is. Het in een gloednieuw moederbord e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat iets gloednieuw is, geeft geen enkele garantie dat het ook heel is en goed werkt. Als de schijf in een andere pc wel heeft gewerkt, dan zou hij het logischerwijs ook in deze pc moeten doen.
Wat je ook nog kan checken, zijn je aansluitkabels, die kunnen ook problemen geven als ze niet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 14:57
Voor het beveiligen van je bestanden kan ik Truecrypt aanbevelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Kan ik daarin dan ook een driveletter toevoegen? Ik hoop niet dat ik hem moet formateren. Staat veel op dat ik echt niet kwijt kan namelijk.
Als het ontbreken van een driveletter het probleem is, dan is het vrij simpel op te lossen daar. Je kunt Schijfbeheer rechtstreeks openen via het startmenu, met het commando 'diskmgmt.msc'. Indien je niet onder een account met administratorrechten werkt: even rechtsklikken en uitvoeren als Administrator.

Het is daar niet meer dan een kwestie van de juiste schijf/partitie opzoeken, rechtsklikken erop en kiezen voor 'Assign Drive Letter and Path' (of de Nederlandse tegenhanger). Formatteren is dan niet nodig.

Afbeeldingslocatie: http://www.ghacks.net/wp-content/uploads/2009/01/windows7_hidden_partition-400x281.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
Ik moest inderdaad een driveletter toekennen. Dat was het enige probleem. Data is bewaard gebleven.

Bedankt Aganim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Graag gedaan, bedankt dat je nog even hebt laten weten dat het probleem is opgelost. :)
Pagina: 1