Stroomstoring

Pagina: 1
Acties:

• RAR_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:59
Hallo, Ik heb een Pioneer receiver (VSX-820) icm met een Harman Kardon HCS (HKTS 16).
Zit sinds kort in een nieuwe kamer en heb last van een stroomprobleempje, alle kamers die welke in dezelfde groep als mijn kamer zitten veroorzaken een soort storing. Zodra ik in een andere kamer het licht aanzet, valt mijn muziek of film of iets dergelijks gewoon weg voor 2 sec.(tv en pc en dergelijke hebben geen enkel probleem, pc zit wel in een ander stopcontact) waarna het geluid weer terugkomt. Alsof hij in de beveiliging schiet, ik heb er momenteel geen stekkerdoos met beveiliging tussen hangen, zou het aanschaffen van een beveiligd stekkerdoos helpen? aangezien het soms wel irritant is als je een film kijkt en iemand doet even het licht aan. Heb al een beetje zitten lezen hier en daar maar weet het nog niet zeker, iemand misschien een idee waar het aan kan liggen?

bedankt! ;)

Verwijderd

zou je misschien wat details kunnen geven
1. het gevraagde vermogen (het aantal watts dat je verbruikt met alles aan ook de lampen etc)
2. welk type zekerings patroon of automaat heb je voor die groep zitten
3. is alles geaard ( alleen je versterker als het goed is)
4. als je groep max 16A is dan mag je max 3500Watt afnemen van de desbetreffende groep .

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En, wat voor licht?

Wise enough to play the fool

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:50
Ik heb hetzelfde probleem, heb er al eens post over gemaakt op htforum.
Het kwam er op neer dat je dan een apparte groep moet maken en zelfs dan is de kans dat het niet is opgelost.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105977.0

Misschien kun je er wat mee?
Ik heb het maar opgegeven ;) Het is niet alsof het de hele tijd door gaat.

• RAR_
Bedankt voor de reactie's

Dacht inderdaad ook al of de zekering het misschien niet kon hebben(automatische 16A), maar die zou zich dan moeten uitschakelen bij overbelasting of iets. Ik weet trouwens wel zeker dat ik niet bij die 3500watt kom aangezien mijn kamer de enigste kamer is in de groep met apparatuur die gemiddeld meer stroom trekt dan een lamp (spotjes 25 à 35watt) en het gebeurt ook als alle apparatuur is uitgeschakeld en er weer een lamp aangaat in de kamer ernaast. De versterker heeft geen geaarde stopcontact nodig.

Denk inderdaad dat ik er maar mee moet leven tot ik op mezelf ga!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan proberen er een netfiltertje in te hangen

Iperf

• RAR_
Nou probleem is opgelost, mijn pc is aangesloten op een stekkerdoos met overspanning beveiliging en weet ik et allemaal en had daar mijn versterker tussen geprikt en nu doet hij het prima, ga er dus nog 1 aanschaffen voor de versterker zelf.

Bedankt! ;)

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:14
Ik had een tulp kabel tussen mn pc en versterker hangen die was van slechte kwaliteit. Heb nu een andere en ben van plop plop af.

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:23

Gotez

42

RAR_ schreef op maandag 13 december 2010 @ 18:08:
Nou probleem is opgelost, mijn pc is aangesloten op een stekkerdoos met overspanning beveiliging en weet ik et allemaal en had daar mijn versterker tussen geprikt en nu doet hij het prima, ga er dus nog 1 aanschaffen voor de versterker zelf.

Bedankt! ;)
Ik denk dat dit een hele aardige workaround is, maar gezien je openingspost is er misschien wat serieus aan de hand met je electra. Ik zou toch overwegen om een prof elec monteur te laten komen.

• RAR_
Ja dit is een vrij nieuw huis en we hebben voor de rest nergens last van (8 groepen in totaal), het enige wat raar doet is in dit geval me versterker. Denkt dat het probleem eerder daar zit.. Maar goed iedereen bedankt.
Pagina: 1