Toon posts:

3.5mm kraakt, vervanger gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De 3.5mm uitgang van mijn laptop is beschadigd doordat ik een keer aan mijn koptelefoon bleef zitten terwijl ik van mijn laptop vandaan liep.
Nu kraakt de 3.5mm uitgang als ik aan het kabeltje zit. Daarnaast heb ik maar af en toe stereo geluid op mijn koptelefoon en kom het geluid ook uit de boxen van mijn laptop als ik de koptelefoon op heb.

Welke mogelijkheden zijn er om steroo geluid te hebben in mijn koptelefoon? Daarnaast wil ik natuurlijk dat als ik mijn koptelefoon op heb er geen geluid uit mijn boxen komt.

Laptop: Sony Vaio
Besturing: Windows 7
Stuurprogramma: Realtek High Definition Audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Koop een USB-koptelefoon, die zijn er zat :)

43 stuks staan er in de Pricewatch: USB Headsets

[ Voor 77% gewijzigd door Hahn op 13-12-2010 13:32 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of een USB geluidskaartje, waar je dan je 3.5mm koptelefoon in kan drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 12:55

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Of RMA (laten) sturen :) of zelf een andere connector er op solderen als je dat ziet zitten.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Voor 40 euro koop je een usb Xfi geluidskaartje van Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor USD 2.70 incl verzend heb je er eentje va DealExtreme :z

Maareh, Overige Hardware is geen dumpbak. Zaken die elders op GoT besproken worden horen daar thuis. Zoals 3.5mm audio jacks: dat zijn audiodevices. Zij horen dus in Audio & HiFi :o

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Is het verstandig om de laptop open te schroeven en dan kijken of er iets aan de 3.5mm uitgang is te doen. Er zit namelijk nog garantie op. Vervalt de garantie dan?

Bij die usb geluidskaartjes, zit daar software bij zodat je het geluid van je laptop uit kunt schakelen of kunt wisselen tussen de output van het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 15:12

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:05:
Bedankt voor de reacties.

Is het verstandig om de laptop open te schroeven en dan kijken of er iets aan de 3.5mm uitgang is te doen. Er zit namelijk nog garantie op. Vervalt de garantie dan?
Ik denk dat de garantie hierop toch al vervallen is wegens userabuse.
Bij die usb geluidskaartjes, zit daar software bij zodat je het geluid van je laptop uit kunt schakelen of kunt wisselen tussen de output van het geluid?
Vaak wordt die USB geluidskaart als default gezet, waardoor inderdaad het geluid uit de speakers wegvalt. Als je dan de USB er weer uittrekt, heb je het geluid terug op de speakers.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SeatRider schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:12:
[...]
Ik denk dat de garantie hierop toch al vervallen is wegens userabuse.
De laptop is al 2x naar Sony opgestuurd voor reparatie van andere onderdelen. Heb wel steeds gemeld dat dit ook defect was, maar ze hebben er nooit iets aan gedaan.

Ik ga wel zo'n USB-kaartje bestellen. Jammer alleen dat die dingen zo 'groot' zijn. Maakt het minder handig om de laptop in trein/bed/bank te gebruiken. Helemaal omdat mijn koptelefoon ook nog een verloopstukje heeft van 6.3mm naar 3.5mm.

Nogmaals dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:24:
[...]

De laptop is al 2x naar Sony opgestuurd voor reparatie van andere onderdelen. Heb wel steeds gemeld dat dit ook defect was, maar ze hebben er nooit iets aan gedaan.

Ik ga wel zo'n USB-kaartje bestellen. Jammer alleen dat die dingen zo 'groot' zijn. Maakt het minder handig om de laptop in trein/bed/bank te gebruiken. Helemaal omdat mijn koptelefoon ook nog een verloopstukje heeft van 6.3mm naar 3.5mm.

Nogmaals dank voor de reacties.
Daar zou ik dan toch mee oppassen, want zo'n kaartje steekt al weer iets uit en als je dan ook nog een verlopende 6.3 - 3.5 eraan hebt hangen + naar ik gok een wat zware kabel, dan is een usb-poort ook snel kaduk... In ieder geval iets om op te letten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:37

mr.paaJ

generatie cmd+z

lredev schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:07:
[...]

Daar zou ik dan toch mee oppassen, want zo'n kaartje steekt al weer iets uit en als je dan ook nog een verlopende 6.3 - 3.5 eraan hebt hangen + naar ik gok een wat zware kabel, dan is een usb-poort ook snel kaduk... In ieder geval iets om op te letten ;)
bluetooth headset? ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen optie. Heb een prima koptelefoon voor onderweg en gebruik spreakers thuis.

Ik ben wel even verder gaan kijken naar andere opties:
In mijn laptop kan ook een Expresscard 34. Zijn daar goedkope en niet te uit-stekende geluidskaarten voor?

Creative Labs X-Fi Notebook Sound Blaster
Zijn er ook kleinere?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 17:44 ]

Pagina: 1