Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lage download snelheid newsserver

Pagina: 1
Acties:
  • 682 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Heb laatst een topic geopend maar deze is helaas gesloten.
Ik heb namelijk een probleem met het downloaden via mijn newsserver.
Ik gebruik als newsserver newsdemon en dit gebruikte ik na volle tevredenheid maar sinds 2 dagen is mijn download snelheid drastisch naar beneden gekelderd.
Ik had hem ingesteld bij newsleecher op een server met ssl versleuteling op poort 563, maar op een of andere manier werkt dat ineens niet meer naar behoren en is mijn download snelheid zeer laag.
Als ik heb nu op een normale server instel zonder ssl op poort 119 dan werkt hij wel gewoon normaal en pakt hij de volle snelheid.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen want hij heeft altijd goed gewerkt onder een ssl server

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Zoals al in de sluitingsmelding staat van je andere topic:
Wat heb je al geprobeerd?
Heb je je provider al gebeld?
Heeft je USP wel voldoende capaciteit?
Heb je deze snelheidsproblemen ook 's nachts? Probeer eens 's nachts of 's ochtends

En verder... 50 draadjes met SSL.. tenzij je een dikke SSD of raid array hebt is dat juist zinloos. 10 is meer dan zat. Een gemiddelde hdd haalt het gewoon niet om 50 bestanden gelijktijdig weg te schrijven.

En connect je wel op hun EU servers?

en 7Mb/sec vind ik anders heel netjes hoor...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem op 25 draadjes staan.
en het probleem doet is er alleen wanneer ik een ssl newsserver van demon gebruik.
Hij is op een eu server aangesloten

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:44:

en 7Mb/sec vind ik anders heel netjes hoor...
had eerst toch 13 a 14 mb

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Mijn eerste stap zou zijn om dit bij de leverancier te leggen. Met name omdat je problemen hebt met SSL heeft het niet zo zeer met je provider te maken (tenzij zij poort 563 zitten te knijpen).

Waarom wil je over SSL?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
weet niet of ziggo poort 563 dichtknijpt, maar het is nu echt sinds 2 dagen...

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Waarom wil je niet over SSL?

Ziggo zal geen poorten dichtknijpen.
Maar bij veelverbruikende klanten de verbinding iets dimmen zodat andere klanten ook toegang krijgen
zoiets staat in de voorwaarden.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eerder op een ssl-server van newsdemon gezeten maar sinds 2 dagen vertoond deze kuren

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CONTACTEER DE HELPDESK VAN JE NEWSSERVER!!!!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• DaOzzie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 17:02
Ik heb hetzelfde met Eweka, internet via Telfort. Tot een week geleden downloadde ik met ongeveer 1,5 MB/s nu is dat circa de helf 700 kb/s :-(

Van Eweka krijg ik een standaard reactie, zij zeggen niks veranderd te hebben. Nou, ik ook niet

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Niks mis met Eweka... Hier niet in ieder geval.

• DaOzzie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 17:02
Vreemd, dan heeft Telfort iets gewijzigd?

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:23:
Heb laatst een topic geopend maar deze is helaas gesloten.
Inderdaad, helaas voor jou. Neem eens de tijd om te lezen -waarom- deze gesloten is, zonder klakkeloos een nieuw topic te openen op dezelfde manier.

Ik heb er al eerder op gewezen, ik zal het nog een keer doen:

Kicken van je eigen topic binnen 24 uur is NIET de bedoeling. Dat houdt in dat je een reactie op je eigen topic plaatst, waardoor hij omhoog gaat in de index. Editen van je eigen posts, dat is dus wel de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.