Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook 2010 en sjablonen met variabele.

Pagina: 1
Acties:

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-11 14:08
Ik zoek een add-on (of misschien is die functie standaard aanwezig) voor outlook 2010.

Ik stuur elke week een mail naar al mijn klanten met daarin hun bestelnummer en track nummer, deze gegevens haal ik handmatig uit een excel bestandje.

Is het mogelijk dat deze automatisch wordt gestuurd naar al mijn klanten? ik doe dit nu door elk gegeven te kopieren en te plakken naar een sjabloon.

Het excel bestandje ziet er als volgt uit.

Column1,column2,column3,column4
Naam,Email,OrderNummer,TrackNummer.

De email zou dan moeten beginnen met

Beste %Klant%

Uw order nummer is %OrderNummer% en uw track nummer is %TrackNummer%.

enzovoorts.

Is dit mogelijk? ik kan er niks over vinden op internet maar weet dan ook niet wat ik moet zoeken.

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Je zoekt naar het doen van een mail merge. Zie;
http://www.howto-outlook.com/howto/mailmerge.htm

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• Fenergy
hmmm, daar snap ik niet zoveel van hoe werkt dat dan? want ik heb de bestanden van in excel in een vast formaat.

• Roady81
Waar loop je nu vast dan? Volg de instructies om de mail merge te starten vanuit Word in de link welke ik je gaf.

• Fenergy
nou, de contacten staan ook in het excel bestandje, en dat werkt hier niet mee. (of zie ik dat fout)?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ja dat zie je fout ;)

Makkelijkste is trouwens Word gebruiken, nu je de term mail merge kent gaat de rest zo goed als vanzelf.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Fenergy
hmmm, of het licht aan mij of ik snap niks van dat mail-merge? moet ik dat eerst installeren dan? :O? want het zit niet in mijn outlook :S

• Roady81
Aangezien dat je het met gegevens vanuit een Excel bestand wil versturen moet je de mail merge starten vanuit Word zoals F_J_K ook al aangaf. Je hoeft niks extra te installen; standaard Office functionaliteit.

Heb je al op de link gekeken welke ik je gegeven had? Hierin staat namelijk ook beschreven hoe je een mail merge kan doen vanuit Word met een Excel bestand als bron en mailen via Outlook als output.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Frank, op die vraagjes van anderhalve regel zoals die je nu stelt valt weinig meer te antwoorden dan 'welles' zonder terug te vallen op de voorbeelden die onder F1 staan, en dat lijkt me niet de bedoeling op GoT. Lees even goed en helemaal wat er in dat stuk 'van' Roady81 staat, pak F1 in Word er bij, ga wat pielen en als je er dan nog niet uit komt: geef even aan waar je precies vast loopt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Fenergy
Super bedankt!,

Het is gelukt! dit bespaard me echt super veel werk :D
Pagina: 1