Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:23
Ongeveer twee maanden stond op de frontpage hier op Tweakers de aankondiging van een type Android telefoon zoals we die tot nu toe nog niet gezien hebben. Een telefoon met BlackBerry-like frontside toetsenbord.

nieuws: Motorola presenteert nieuwe Android-toestellen

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon nog geen topic over dit toestel vinden. Hij is inderdaad niet in Nederland te koop, zelfs nergens anders in Europa, maar ik overweeg nu sterk om deze uit Amerika te importeren. Omdat het een zogenaamde "World Phone" is werkt hij ook op onze Europese netwerkfrequenties en op eBay is hij inmiddels voldoende aangeboden.

Zijn er mensen die deze telefoon al geimporteerd hebben of hier ook plannen voor hebben? :)

Officiele site van Motorola (US)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Naar aanleiding van je topic was ik mij even gaan verdiepen in deze foon, ik was best enthousiast. Zag een review op Youtube, die was redelijk positief over het apparaat. Maar toch had deze een paar minpunten waar ik niet mee kan leven:

+ Goed QWERTY keyboard
+ Android 2.2
+ Best wel rap (OMAP 1GHz)
+ Prijs van $200 Edit: Niet zo goedkoop als ik dacht
+ Looks, best wel sleek en niet al te zwaar (persoonlijk)

- Fotokwaliteit ondermaats naar hedendaagse standaarden
- Belkwaliteit slecht (slecht geluid)
- Accuduur belachelijk kort, niet eens een dag

Belkwaliteit en accuduur zijn voor mij het allerbelangrijkst, jammer genoeg schiet hij daar te kort. Even had ik de idee een opvolger te hebben gevonden voor mijn E72. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door dreester op 13-12-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whoow dat is een mooie device zeg qua formfactor, zoiets zoek ik ook nog is.. dus ook even geGoogled..
Maar in vergelijking met m'n Motorola Milestone komt hij toch wat dingetjes te kort, zoals de resolutie ;(

Hmm dat is best jammer, want anders had die misschien best van mij kunnen zijn...

Doet me een beetje aan deze device denken:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1260188170.jpeg

Erg mooi met een 3" 640x480 scherm wat ook touch ondersteunt, deze Droid Pro is met 480x320 echt te laag.
Heeft deze een touchscreen? En er wordt gesproken over Android 2.2... Maar zit er MotoBlur op?

Vriendenstel van me gaat volgende week naar Amerika, voor zo'n prijs is het misschien toch wel leuk...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:07

Christiano007

Ich bin der champion

Toestel had ik ook op het oog, een QWERTY toestel mét android én touchscreen voor het internetten. Ik heb wel wat reviews gezien maar dat de belkwaliteit slecht was heb ik niet meegekregen, ook niet dat de accu niet eens 1 dag mee gaat. Zijn natuurlijk 2 grote afknappers als dat zo zou zijn.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
'Digitizers' spreekt over een prijs van $200,00 maar op eBay kan ik het wel maal 2,5 doen, aka $500,00 :?
EDIT: Zal wel een prijs zijn van het toestel, waarbij je ook een 2 jarig abbo moet aanschaffen, jammer.

[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 13-12-2010 21:37 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

CLB schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:31:
Whoow dat is een mooie device zeg qua formfactor, zoiets zoek ik ook nog is.. dus ook even geGoogled..
Maar in vergelijking met m'n Motorola Milestone komt hij toch wat dingetjes te kort, zoals de resolutie ;(

Hmm dat is best jammer, want anders had die misschien best van mij kunnen zijn...

Doet me een beetje aan deze device denken:
[afbeelding]

Erg mooi met een 3" 640x480 scherm wat ook touch ondersteunt, deze Droid Pro is met 480x320 echt te laag.
Heeft deze een touchscreen? En er wordt gesproken over Android 2.2... Maar zit er MotoBlur op?

Vriendenstel van me gaat volgende week naar Amerika, voor zo'n prijs is het misschien toch wel leuk...
Dat ziet er ook wel nice uit, alleen jammer van WM6.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja inderdaad, WM 6.5 is natuurlijk but, hij is nooit uitgebracht volgens mij..
Maar als ze zoiets icm Android uitbrengen, dan is dat zeker aan mij besteed en deze Pro had 't bijna..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
CLB schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:34:
'Digitizers' spreekt over een prijs van $200,00 maar op eBay kan ik het wel maal 2,5 doen, aka $500,00 :?
EDIT: Zal wel een prijs zijn van het toestel, waarbij je ook een 2 jarig abbo moet aanschaffen, jammer.
Prijs is inderdaad i.c.m. een abbo. Ebay prijzen zijn best wel hoog :/ Overigens doet hij wel aan Motoblur.

[ Voor 4% gewijzigd door dreester op 13-12-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is het pour moi een no-go..
Hoge prijs zou ik nog betalen als de resolutie een stuk hoger was, maar dat is niet zo, schluss =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
Digitizers schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:49:
[...]

Prijs is inderdaad i.c.m. een abbo. Ebay prijzen zijn best wel hoog :/ Overigens doet hij wel aan Motoblur.
Er zit inderdaad een soort lite-versie van de Motoblur op zover ik het begrijp. De telefoon is vooral gericht op de zakelijke markt en daar is al die poespas niet echt gewenst. In de reviews op youtube zag het er in elk geval niet storend uit. Slechte belkwaliteit is nog maar afwachten, ik heb ook reviews gelezen die de telefoon hier juist om prezen. Maar ik ga het binnenkort uitvinden, die van mij is inmiddels onderweg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
thys schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:25:
Er zit inderdaad een soort lite-versie van de Motoblur op zover ik het begrijp. De telefoon is vooral gericht op de zakelijke markt en daar is al die poespas niet echt gewenst. In de reviews op youtube zag het er in elk geval niet storend uit. Slechte belkwaliteit is nog maar afwachten, ik heb ook reviews gelezen die de telefoon hier juist om prezen. Maar ik ga het binnenkort uitvinden, die van mij is inmiddels onderweg _/-\o_
Dat al die fratsen er niet op zitten vind ik alleen maar positief, Motoblur is dan ook geen showstopper voor mij. Toevallig was de eerste review die ik zag zowat de enige die negatief was over de belkwaliteit, dus ik ben zeker benieuwd naar jouw bevindingen. Vooral naar de accuduur. Zelf doe ik niet zoveel met een foon, af en toe wat opzoeken op internet, beetje bellen, smsen en vooral Whatsapp. Dus ik denk dat ik de accuduur wel wat kan oprekken.

Waar heb jij hem besteld? En wat kost ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
Digitizers schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:37:
[...]
Dat al die fratsen er niet op zitten vind ik alleen maar positief, Motoblur is dan ook geen showstopper voor mij. Toevallig was de eerste review die ik zag zowat de enige die negatief was over de belkwaliteit, dus ik ben zeker benieuwd naar jouw bevindingen. Vooral naar de accuduur. Zelf doe ik niet zoveel met een foon, af en toe wat opzoeken op internet, beetje bellen, smsen en vooral Whatsapp. Dus ik denk dat ik de accuduur wel wat kan oprekken.

Waar heb jij hem besteld? En wat kost ie?
Dat klinkt ook wel ongeveer als mijn gebruik. Ik had al gelezen dat je met wat tooltjes de CPU wel terug kan klokken naar rond de 300MHz als het scherm uit staat dus misschien helpt dat wel. Anders is er ook nog een grotere batterij te koop.

Zelf gister voor $460 inclusief verzendkosten op eBay gekocht, dat vind ik nog wel een redelijke prijs. Heb al een adresje gevonden die heb voor $7,50 kan unlocken dus dat moet wel goedkomen. Zal het topic updaten als ik wat meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nu hopen dat je niet heel veel extra douanekosten krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
CLB schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:00:
En nu hopen dat je niet heel veel extra douanekosten krijgt..
Ja dat hoop ik ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ben benieuwd, wanneer krijg je h'm ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
Christiano007 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:41:
Ben benieuwd, wanneer krijg je h'm ongeveer?
Geen idee, ik heb een trackingnummer maar hij is nog niet ontvangen zeggen ze. Maar dat ken je wel van TNT. Het hangt er vooral vanaf wat de duane gaat doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:48
Heb je hem al binnen?

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
Vandaag de telefoon ontvangen :)

Heeft ongeveer een week bij de douane gelegen en moest €50 euro betalen om hem in te voeren. Werkt met een unlockcode perfect op nederlandse netwerken (T-Mobile getest). Als ik hem wat langer heb zal ik een korte review schrijven maar vooralsnog bevalt hij erg goed :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice, unieke phone in NL denk ik zo, veel speelplezier, we lezen 't allemaal wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebst
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-08-2022
En, wat zijn de eerste bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
thebst schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:53:
En, wat zijn de eerste bevindingen?
Heb het meteen maar even in de reviews gezet:
productreview: Motorola Droid Pro Zwart review door thys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Bedankt voor het delen! Heb je nog fratsen kunnen uithalen met de kloksnelheden om de accuduur op te rekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat heb je er uiteindelijk voor betaald?
Heb je wat reallife foto's, ben benieuwd of die niet ugly plastic is?
Heb je een andere launcher geinstalleerd --> LauncherPro?
Is het touchscreen capacitief of niet, kun je pinch-zoomen?
(in de specs op Tweakers staat van wel maar ik vraag 't me af)
Hoeveel MB heb je over om applicaties / games te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
Digitizers schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:54:
Bedankt voor het delen! Heb je nog fratsen kunnen uithalen met de kloksnelheden om de accuduur op te rekken?
Nee ik heb hem nu nog helemaal stock. De files die nodig zijn om hem te restoren als het flashen van een custom ROM verkeerd gaan zijn nog niet helemaal beschikbaar dus daar wacht ik even op voor dat ik daaraan begin. Was in elk geval wel van plan om dat te gaan doen. Terugklokken naar 300Mhz ofzo als het scherm uit gaat, zoiets. Kijken of dat veel uitmaakt :)

@CLB: Ik zag dat je hetzelfde ook onder de review gepost had dus ik heb daar even geantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Top man, ik wacht met smart op je foto's, misschien een filmpje van het touchscreen..
Mooie formfactor deze device, mooie specs en een hardware keyboard vind ik wel een vereiste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351928

Ik heb echt zin in deze telefoon. Ik word bij mij huidige Galaxy S snel te moe om constant te kunnen whatsappen en mailen. Gevolg is dat ik het afraffel. Nu maar hopen dat ik niet te veel bij hoef te betalen als ik wil verlengen met 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Is de Europese versie nog anders dan die van Amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
Oh ik had dit even gemist maar dat is wel goed nieuws :)

In het beeldmateriaal en de specs nog geen verschillen kunnen ontdekken, de firmware zal waarschijnlijk wel meer op Europa gericht zijn qua nummers enzo (mijn toestel heeft nog wel eens moeite met +1 en +31 bij sommige nummers). Is er al ergens een introductiedatum of prijs bekend?
Pagina: 1