[Word 2007] Adressen klaar maken voor labels

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal word bestanden met daarin een hele boel adressen (teveel om het handmatig in de juiste lay-out te zetten).

De adressen staan op de volgende manier in een word bestand:
Naam
Adres
Postcode+plaats
Land

Er is een ander word bestand die alle stramienen zo heeft staan dat de adressen goed op de labels worden geprint. Heeft word 2007 een functie om al die adressen vanuit het ene bestand in te vullen in het bestand met de stramienen?

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en ook gezocht met google maar kon geen oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het was in een oudere versie: Extra>Afdruk Samenvoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:06

Reptile209

- gers -

Nota bene de eerste hit voor [google=word 2007 address label]:
http://www.trainsignaltra...-2007-merging/2008-05-28/

Knock yourself out :).

Ow, sorry, je hebt de adressen ook in (meerdere) word-bestanden staan. Dan wordt het idd wat lastiger.

[ Voor 27% gewijzigd door Reptile209 op 13-12-2010 13:12 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik eigenlijk moet hebben is min of meer het tegenovergestelde van wat er in die link gebeurd, om vanuit een word bestand met een verkeerde layout de gegevens om te zetten naar bijv excel, zodat ik daarna dat trucje kan gebruiken om het goed te zetten voor de labels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Een Word document dat als gegevensbestand kan fungeren bij het Afdruk Samenvoegen moet een tabel bevatten waarin de kolommen de datavelden zijn met in de eerste rij de veldnamen. Verder niets. Een lege alinea voor die tabel kan evt. al problemen geven. Hoe je een bestand dat niet aan die eisen voldoet omzet naar een bruikbaar bestand is afhankelijk van de precieze huidige indeling. Zonder te beschikken over het bestand zelf is het lastig om concreet advies te geven.