Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:29
Het valt mij sinds kort op dat rondom felle pixels de donkere pixels knipperen. Ook bij stilstaand beeld gebeurt dit.
Hier een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/4507/p1060777r.th.jpg

In sommige Scene modi gebeurt het overal en altijd, in sommige alleen bij beweging (Motionflow staat dan uit).
Het spelen met contrast en brightness veranderd de kleur en helderheid willekeurig.
Het komt voor bij alle ingangen (Tuner, HDMI, Component etc.)

Het is niet al te storend vanaf de normale kijkafstand van zo'n 3 meter maar als ik eens wat dichter op zit voor een spelletje of iets dergelijks zie ik een rommeltje aan knipperpixels in donkere vlakken.

Mijn vraag is, iemand hier ervaring mee met dezelfde TV (serie) of moet deze gewoon terug naar de fabrikant?

Voor de duidelijkheid, bovenaan staat het type TV, de Sony KDL-40EX500 (AEP)

[ Voor 7% gewijzigd door Moning2 op 13-12-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zet je DNR (digital noise reduction, artifacts reduction, enz) eens uit? :)

Dat is vooral uitgevonden voor analoge bronnen. Bij gebruik van digitale media, kun je deze beter weglaten ,aangezien de bron doorgaans (!) optimaal gemasterd is. Een dubbele DNR bewerking zorgt dan voor waas/artifacts/knipperende pixels op donkere plekken.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Dat was ik vergeten te melden. Alle image optimalisatierommel staat uit. Live colour, contrastoptimalisatie, mpeg-ruisonderdrukking, motionflow, noem maar op.
Tevens heb ik een volledige reset geprobeerd maar dat mocht ook niet baten.

Wat me opviel was dat de ruis in het OSD ook naar grijswaarden ging als ik de kleur op 0 zet, maar het blauwe rondje in het schuifbalkje bleef blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Daar ben ik dan niet bekend mee. Je zou evt. nog een firmware kunnen updaten...anders zou ik `m terugbrengen.

Moet oveirgens zeggen, dat ik niet veel zie op het plaatje, wellicht door het gebrek aan bewegend beeld :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Je ziet het vooral bij ndelen van Vergrendelen. Firmware updates zijn er niet dus ik zal het maar even doorsturen naar Sony :)