[VOIP] Zakelijke oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hallo,

Ik ben net bij een nieuw bedrijf begonnen met werken en daar is voor de lokatie nog eigen telefonie nodig. Nu hebben we straks rond de 4-6 inkomende lijnen nodig en onder elke lijn zitten 2-4 personen/toestellen.

Wat mijn baas wil is via budgetphone alles laten binnen komen (pre-paid 088 nummers koppelen) en dan via voipbuster alle uitgaande telefonie doen.

Qua hardware heb je dan een paar analoge telefoons + ata boxjes + binnenkomende centrale / router die voip kan opvangen (of zie ik dat verkeerd?).

Nu heb ik niet veel (lees: geen) ervaring met telefonie en voip maar ik vraag me af of dit wel de beste oplossing is. Wat je hiermee krijgt is natuurlijk goedkoop bellen, zeker lokaal. Ik heb al naar wat voip leveranciers gekeken en ze waren allemaal een stuk duurder dan deze oplossing (vaste kosten per maand etc) maar de bovenstaande oplossing komt nogal amateuristisch over.

Even ter vergelijking voor de kosten: vaste kosten voor 10 "toestellen" is bij een van de bedrijven waar ik gekeken heb 95 euro in de maand (budgetphone 4 nummers 40 euro per jaar) en tevens heeft voipbuster gratis bellen naar vaste nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik zou in dat geval ook het uitgaande verkeer via Budgetphone laten verlopen. Ik heb al 3 jaar een Budgetphonelijn en deze heeft er het laatste jaar misschien maar 30 min uitgelegen terwijl ik daarvoor bij Voipbuster ben weggegaan omdat er vaak storingen waren tijdens telefoongesprekken.

Ik denk ook dat het je baas meer zal kosten als er niet gebeld kan worden dan wanneer hij 4x 9.50 EUR/maand betaalt. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 13-12-2010 12:22 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
MensionXL schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:21:
Ik zou in dat geval ook het uitgaande verkeer via Budgetphone laten verlopen. Ik heb al 3 jaar een Budgetphonelijn en deze heeft er het laatste jaar misschien maar 30 min uitgelegen terwijl ik daarvoor bij Voipbuster ben weggegaan omdat er vaak storingen waren tijdens telefoongesprekken.

Ik denk ook dat het je baas meer zal kosten als er niet gebeld kan worden dan wanneer hij 4x 9.50 EUR/maand betaalt. ;)
Die 9,50 gaat voor ons niet op en dan heb je dus niet gratis bellen naar vaste nummers:

* Alleen voor particulieren, er geldt een fair use policy van 1000 minuten. Extra minuten kosten 2.5 cent per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

marshallq schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:29:
[...]

Die 9,50 gaat voor ons niet op en dan heb je dus niet gratis bellen naar vaste nummers:

* Alleen voor particulieren, er geldt een fair use policy van 1000 minuten. Extra minuten kosten 2.5 cent per minuut.
Dan pak je FreeEurope Business? :) Voor betrouwbaarheid zou ik niet naar Voipbuster gaan, maar dat is aan jou om te bepalen of dat voor jullie nuttig is of niet.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

marshallq schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:29:
[...]

Of 300 minuten per week afhankelijk van welke betamax provider je kiest. Ook de BTW kun je denk ik niet terugvragen omdat je die afdraagt in Duitsland of Luxemburg. Maar dat is nog vrij goedkoop denk ik. Met Rynga kost het: Netherlands (Landline) 0.015 (0.017 incl). Maar het is inderdaad niet echt voor zakelijk gebruik, je hebt geen helpdesk en geen garanties over uptime. Nu is het voor mij als particulier erg betrouwbaar, maar voor een bedrijf dat er 16/24 man mee laat werken kan het erg vervelend zijn als er een storing is (ligt er ook aan hoe afhankelijk de werkzaamheden zijn van de telefonie).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Ik ziet hier met een Voys pet so "Bear with me".

Ik vind het inrichten van een zakelijk systeem met consumentenverbindingen altijd een risico. Een zakelijk provider denk na over redundatie, fallback etc.

Even een voorbeeld. Gister was er in SIG telehouse (een tier 3 datacenter) een stroom storing. Omdat alle servers een redundatie voeding en redundante netwerkaansluiting hebben hebben we 0 downtime ervaren. Als het hele datacenter ermee was gestopt konden we direct overschakelen naar onze spiegel locatie in A-dam. Dat heeft een consumenten VoIP leverancier niet zo ingericht, want het maakt de setup 2x zo duur.

Als je het hebt over de kwaliteit van een VoIP provider dan gaat dit verder dan uptime:
* Gesprekkwaliteit van de gesprekken
* Serviceniveau
* Mogelijkheden van de lijn (Kan ik bellen naar 0900-nummers en 112)
* Extra diensten als fax naar email, email naar fax, belgroepen, internbellen, in de wacht zetten etc.

Daarnaast heb je het over goedkoop bellen. Dat is natuurlijk nog maar de vraag. In NL bellen we zakelijk ongeveer 60% naar vaste nummers, 30% naar mobiel en 10% naar het buitenland. Dit verschuift langzaam iets. Vast wordt minder en mobiel en buitenland nemen iets toe.

Mobiel bellen met VoIPBuster is 0.250 per minuut. Bij een zakelijke provider ligt dit op dit moment rond de 10ct (ex btw).

Denk trouwens bij het inrichten van je netwerk even goed na over de internetverbindingen. Een dag geen internet is met 10 to 15 man een dure kostenpost. Twee internetverbindingen over gescheiden netwerken (glas/dsl/cable) met een dual wan router erachter is ons advies bij meer dan 4 medewerkers. Dan kun je ook 1 van de verbindingen dedicated gebruiken voor VoIP wat de kwaliteit waarborgt.

Tot zover even mijn "Voys" mening. Mark Vletter | Voys Telecom, Zakelijk VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:33

sjaakaq

It might get loud

Sowieso zou ik als "zaak" altijd voor zakelijk gaan. Gegarandeerd gaat het een keer niet werken, of je nu bij een zakelijke provider zit of bij een particuliere provider. Echter, bij die zakelijke kun je misschien nog een contract afsluiten waarbij je gederfde kosten door storingen kunt claimen. Dat gaat de particuliere never nooit niet doen.

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1