• jipjo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-07-2025
Mijn sony bdp s-370 maakte tot enkele weken geleden contact met internet, via een vaste kabel. Youtube etc. deed het gewoon, firmware upgrades ook.

Nu werkt het ineens niet meer. Hij zegt dat er contact is met het internet, alle verbindingen zijn OK. Er is alleen geen contact. Geen gracenote, geen BD live en geen internet tv meer.

Na lang speuren op het net kom ik erachter dat het vooral bijzonder is dat het wél gewerkt heeft.
In enkele forums is te vinden dat het probleem bekend is en de oorzaak is dat tele2 iets tegenhoudt, al ontkennen ze dat stellig(?).

Tele 2 zal het waarschijnlijk dus niet oplossen. Het vreemde is dat het dus aanvankelijk wel werkte. Terug naar fabrieksinstellingen hielp niets.

Ik kan de speler ook niet meer terugbrengen (had misschien gekund als het meteen al zo was).

Is er een tweaker die weet hoe je dit probleem kunt oplossen?

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-01 12:38

JordyOnrust

Leef om te leven.

Neem aan dat je toch nog garantie hebt?
Je zou de speler bij iemand anders aan kunnen sluiten en kunnen testen of het apparaat het daar wel doet.
Is dat wel het geval, dan zit het probleem bij je thuis.
Werkt het apparaat ook niet op een andere internet lijn, tjah dan zal het probleem hoogst waarschijnlijk in het apparaat zitten en zou ik toch eens bij de winkel waar je het apparaat hebt gekocht eens navragen / omruilen.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

• jipjo
Op diverse forums kom ik tegen dat dit niet aan het apparaat ligt maar aan de verbinding via Tele 2.

Die ontkennen dan zelf overigens, ondersteunen geen randapparatuur etc.

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Maar wat heb je getest?

• jipjo
De verbinding met het apparaat en internet heb ik getest. Die is er gewoon, alleen er vindt geen dataverkeer plaats. Verder apparaat gereset, terug naar fabrieksinstellingen, nieuwe firmware, modem reset.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:11

FeaR

In GoT we trust

LCD > MSH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• jipjo
LCD> MSH
Wat betekent dat?

Inmiddels Sony en Tele 2 uitgebreid gebeld. Geven elkaar de schuld....
De winkel wil het apparaat wel ónderzoeken´. Daar is dus niks mis mee.
Is dit onoplosbaar?

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Ik heb nog geen duidelijke antwoorden op mijn vragen en nog paar nieuwe vragen.

Hier nog een keertje op een rijtje:
1. Heb je jou speler bij iemand anders thuis getest? Dus niet je eigen internet verbinding, maar dat van een ander? En zo ja, werkt het dan wel of niet? Zo nee, doe dit dan.

2. Heb jij een andere blueray speler bij jou thuis getetst ( zelfde type het liefst ). Werkt dit wel? Of niet?

3. Wat kwam uit het onderzoek door de winkel uitgevoerd?

4. Om welke winkel gaat het?

En LCD -> MSH betekend dat je post is verplaatst. Van LCD naar Mediaspelers en HTPC's.

[ Voor 8% gewijzigd door JordyOnrust op 03-01-2011 10:37 . Reden: Antwoord op vraag. ]

• jipjo
Dank voor je reaktie.

De speler heb ik elders getest, daar doet hij het gewoon. Zo ook in de winkel, dat was overigens BCC. Een andere speler heb ik niet getest. Ik heb wel gewoon internet thuis, zowel draadloos als bedraad (powerline) en dat werkt uitstekend, ook op mijn (Philips) TV. Uiteraard heb ik beide bedraade aansluitingen op de modem getest. Wat ik denk is dat het aan de modem-router van Tele2 ligt. Die is niet te vervangen (dan heb ik geen telefoon meer). Overigens ook nauwelijks in te stellen.

Tele2 wil niet helpen, want ze ondersteunen geen randapparatuur. BCC en Sony willen niet helpen want het ligt niet aan de speler en deze is ook niet stuk. Het wonderlijke is dus, dat het aanvankelijk gewoon werkte.

Hopelijk is dit voldoende om verder te kunnen?? Uiteraard ligt ik zo nodig nog meer toe. Dank!!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-02 22:12
jipjo schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:51:
Wat ik denk is dat het aan de modem-router van Tele2 ligt. Die is niet te vervangen (dan heb ik geen telefoon meer). Overigens ook nauwelijks in te stellen.
Natuurlijk is deze wel te vervangen. Gewoon een ADSL + telefonie modem aanschaffen. Instellingen voor tele2 erin zetten (voor zowel SIP telefonie en protocol & VPI/VCI voor je internet) en klaar ben je.

• jipjo
Echt waar??? ik lees zo ongeveer overal dat dat niet kan!!

zie oa±

http://tele2.gebruikers.e...thread_id=919&rowstart=80

[ Voor 43% gewijzigd door jipjo op 03-01-2011 22:21 ]

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

@bas-r: Ik denk dat dat in dit geval beetje overkill is.

@jipjo: Een powerline noem jij hier bedraad. Heb je ook rechtstreeks met een utp kabel geprobeerd om deze rechtstreeks in je blueray en je modem te prikken? Powerlines kunnen voor enige storing zorgen, welke misschien (nog) geen invloed heeft op jou andere apparatuur, maar misschien wel voor je blueray.

• jipjo
De UTP kabel loopt direkt van de modemrouter naar de blue ray. In de andere modemuitgang(heb er maar 2) zit een powerline. Die gaat naar het stopcontact. op zolder heb ik ook zo'n ding voor mijn desktop. De powerline heb ik , als test, verwijderd. dat hielp niet.

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-02 20:44
bas-r schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:56:
[...]
Natuurlijk is deze wel te vervangen. Gewoon een ADSL + telefonie modem aanschaffen. Instellingen voor tele2 erin zetten (voor zowel SIP telefonie en protocol & VPI/VCI voor je internet) en klaar ben je.
Dat is niet altijd een super oplossing. Zo zullen ze bij Tele2 dan helemaal geen ondersteuning meer bieden zodra je een probleem hebt en alternatief spul gebruikt.

Ik denk dat de kortste klap toch het volgen van de Tele2 draadjes icm je probleem. Zoals je al aangeeft is het een wonder geweest dat deze het wel gedaan heeft. De kans is groot dat er andere klanten van Tele2 op het zelfde spoor zijn waardoor jij(/wij) niet het wiel opnieuw hoeven uit te vinden.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

• jipjo
http://tele2.gebruikers.e...1983&pid=20051#post_20051

Daar heeft men het blijkbaar opgegeven.

Tweakers is een ´last resort´. Misschien een aardige uitdaging?

• jipjo
Is het een idee om gebruik te maken van de splitter en dan zelf een modem router te installeren? Is dat mogelijk, heeft iemand dat geprobeerd?? Of is het vragen om problemen?
Pagina: 1