Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:38
Ik heb momenteel twee abo's bij T-Mobile lopen, 1 nummer gebruik ik als hoofdbel nummer, de ander gebruik ik in een internet stick voor het geval ik sporadisch eens online moet. (Beiden zijn flex abo's).

Nu ga ik binnenkort op mezelf, en dit kost nog wel wat meer centjes dan dat het natuurlijk bij mijn ouderlijk huis kost. Nu loopt 1 abonnement per 12 Juli af (mijn belabonnement).

Nu vraag ik me af of het mogelijk is om dat hoofdnummer om te zetten is naar prepaid en dan weer over te zetten is naar dat andere abonnement.

De KS van T-Mobile vond deze vraag wat te ingewikkeld blijkbaar :'), dus ik hoop dat ik hier iemand tref die ervaring heeft met het overzetten van nummers intern bij T-Mobile :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ze zijn er niet echt op ingericht denk ik, anders zet je het gewoon over naar Prepaid van iets anders (of hetzelfde zoals Ben) en dan terug naar de juiste T-Mobile abo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Marzman schreef op maandag 13 december 2010 @ 08:48:
Ze zijn er niet echt op ingericht denk ik, anders zet je het gewoon over naar Prepaid van iets anders (of hetzelfde zoals Ben) en dan terug naar de juiste T-Mobile abo.
Ja daar dacht ik zelf ook al aan, maar misschien was er een optie om het prepaid -> abo over te zetten.

Denk dat ik dan toch maar een prepaid kaartje van bv kpn er naast koop en het daar heen porteer en dan weer terug naar T-Mobile porteer.

Bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:16
Als beide abonnementen op jouw naam staan kun je rechtstreeks je nummer poetsten van het ene abonnement naar het andere abonnement. Tussenstap met eerst omzetten van het nummer naar prepaid is dan niet nodig. Intern nummerbehoud noemen ze dat bij t-mobile. Het nummerbehoudformulier staat hier

[ Voor 14% gewijzigd door TweakersOnly op 13-12-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
TweakersOnly schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:15:
Als beide abonnementen op jouw naam staan kun je rechtstreeks je nummer poetsten van het ene abonnement naar het andere abonnement. Tussenstap met eerst omzetten van het nummer naar prepaid is dan niet nodig. Intern nummerbehoud noemen ze dat bij t-mobile. Het nummerbehoudformulier staat hier
Ah bedankt, maar krijg ik dan opeens een ander nummer op die andere kaart? Want ik moet wel een overlap fase hebben gezien er 1 abo uitgaat natuurlijk :)

Edit : Ik moet dat formulier eens leren lezen, als ik het goed begrijp moet ik gewoon mijn huidige nummer opgeven en dan stopt T-Mobile per die datum automatisch mijn abo?
Moet ik wel even het tegoed van die ander opmaken want dat verdwijnt zover ik het kan zien.

[ Voor 16% gewijzigd door netblade op 13-12-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Je vraagt nummerbehoud per juli 2011, dan eindigt jouw belabonnement. Het telefoonnummer van dit abonnement wordt daarmee overgezet naar je tweede abonnement. Twee rechtstreekse gevolgen:
- jouw belabonnement wordt opgezgd per juli 2011
- je telefoonnummer bij het andere abonnemen wordt vervangen door het nummer van je belabonnement

Nummmerbehoud kan maximaal 120 dagen in de toekomst. Je kunt dus pas in maart nummerbehoud aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 14:43

RammY

Dát!

@TweakersOnly :S Huh?

@netblade
Normaal moet je aan je einde van je abbo (met in achtneming van je opzegtermijn) je abbo kunnen migreren naar een prepaid.
Nou weet ik even niet wanneer je daar weer een abbo op mag nemen van T-Mobile maar dat moet geen probleem zijn.
Kan dus zijn dat er een tijdje "verplicht" bent om op prepaid te blijven zitten voordat je weer een abbo op dat nummer kunt aanvragen.

In de tussentijd zou je kunnen wachten tot je data abbo afloopt, deze opheffen en dan van je prepaid weer een abbo maken...

Maar data andere abbo.. is dat een bel abbo of alleen een data bundel (met sms).

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

TweakersOnly schreef op maandag 13 december 2010 @ 18:09:
Nummmerbehoud kan maximaal 120 dagen in de toekomst. Je kunt dus pas in maart nummerbehoud aanvragen.
Minimaal 120 dagen of tot maart? Ik neem aan "tot maart" :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-06 22:49

Flappiewappie

Hier nog meer

Maar je wil uiteindelijk dat andere abonnement?

Tmo Abo ->Tmo Prepaid->Tmo abo is gewoon mogelijk.

Tmo abo -> Tmo abo is gewoon een verlenging.

Wat je wil is denk ik het volgende; Bel abo tijdelijk "uit" zetten om kosten te verminderen en dat je stick abo gebruiken in de tussentijd.

Wat je dus moet doen is je stick abo opzeggen, en je huidige bel abo zou ik gewoon verlengen naar sim only. Stuk minder rompslomp en miss goedkoper.

Hier staat wat

• netblade
Het zijn twee flex abonnementen waarvan ik er 1 gebruik als data voor mijn internet stick (alles wordt bij flex toch uit de bundel gehaald, en je betaalt max 7,50 per dag).

Wat ik dus wil is mijn huidige (imo te dure abo) opzeggen per 15 juli (dat is de einddatum) en het nummer migreren naar het andere simmetje, wat nu dus als data simmetje gebruikt wordt maar waar gewoon een flex 25 bundel op loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
netblade schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:33:
Wat ik dus wil is mijn huidige (imo te dure abo) opzeggen per 15 juli (dat is de einddatum) en het nummer migreren naar het andere simmetje, wat nu dus als data simmetje gebruikt wordt maar waar gewoon een flex 25 bundel op loopt.
Dan moet je dus het stappenplan volgen dat ik genoemd heb (intern nummerbehoud) en nummerbehoud aanvragen per 15-07-2011. Nummerbehoud mag maximaal 120 dagen van te voren worden aangevraagd, dus je mag het nummerbehoud formulier op zijn vroegst pas 20-03-2011 naar t-mobile opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 17:21
Ik hoor het al, iemand zoekt moeilijkheden :-)

Toevallig was ik van de week in een T-mobile winkel en hoorde daar een zelfde verhaal (je hoort nog eens wat als je moet wachten).
Zoals TweakersOnly aangeeft zou theoretisch moeten kunnen, maar dat snappen ze bij T-mobile niet of willen het niet snappen. Het gaat in ieder geval fout, levert gratis hoge bloeddruk en een hoge telefoonrekening op.

Zet het abonnement waarvan je het nummer wilt behouden om naar prepaid en zeg het andere abonnement op.
Wil je geen ellende, wacht dan een week of wat en zet dan je prepaid om naar abonnement.

Hoe belachelijk het ook klinkt, dit wordt verteld bij de T-mobile winkel. Nu moet je niet verwachten dat ze er daar verstand van hebben, maar in de praktijk blijkt dit beter te werken.

An 11 is a 10 that swallows

Pagina: 1