Sinds vorige week eigenaar van een HP g72-B10sd notebook.
specs:
17,3 inch beeldscherm
Intel hm55 chipset
Intel Core i3 350M
3 GB werkgeheugen
500 GB harde schijf
Windows 7 Home Premium
ATI Mobility Radeon HD 5470
Nu een paar dagen mee bezig, maar heb af en toe last van een vastloper.
Ben aardig bekend met problemen rondom dit soort dingen en het oplossen ervan, maar bij deze wilt me dit niet lukken.
Het probleem treedt zo nu en dan eens op. Het kan zomaar tijdens het browsen in internet explorer gebeuren, maar heb het nu ook al een paar keer gehad als ik de laptop uit sleep mode haal. Beeld springt ineens op zwart en moet dan een harde reset doen om de boel weer opnieuw op te starten. Geen error codes, geen blauwe schermen, niets. Scherm kan het niet zijn omdat de laptop geen reactie meer geeft (niet te pingen, numlock lampje blijft branden (niet uit te zetten).
Eerst nog even gedacht dat het probleem zou kunnen liggen aan het wisselen van videokaart.
Deze kan namelijk wisselen tussen de intel graphics en de ati graphics aan boord. Echter: dit gebeurt niet automatisch; je moet aangeven of je wilt wisselen, dus lijkt me ook uitgesloten.
Furmark, 3dmark, pcmark en windows memory test; geen enkel probleem.
Op office 2010 na, nagenoeg niets geinstalleerd.
Iemand enig idee/ervaring met dit probleem?
Alvast bedankt!
specs:
17,3 inch beeldscherm
Intel hm55 chipset
Intel Core i3 350M
3 GB werkgeheugen
500 GB harde schijf
Windows 7 Home Premium
ATI Mobility Radeon HD 5470
Nu een paar dagen mee bezig, maar heb af en toe last van een vastloper.
Ben aardig bekend met problemen rondom dit soort dingen en het oplossen ervan, maar bij deze wilt me dit niet lukken.
Het probleem treedt zo nu en dan eens op. Het kan zomaar tijdens het browsen in internet explorer gebeuren, maar heb het nu ook al een paar keer gehad als ik de laptop uit sleep mode haal. Beeld springt ineens op zwart en moet dan een harde reset doen om de boel weer opnieuw op te starten. Geen error codes, geen blauwe schermen, niets. Scherm kan het niet zijn omdat de laptop geen reactie meer geeft (niet te pingen, numlock lampje blijft branden (niet uit te zetten).
Eerst nog even gedacht dat het probleem zou kunnen liggen aan het wisselen van videokaart.
Deze kan namelijk wisselen tussen de intel graphics en de ati graphics aan boord. Echter: dit gebeurt niet automatisch; je moet aangeven of je wilt wisselen, dus lijkt me ook uitgesloten.
Furmark, 3dmark, pcmark en windows memory test; geen enkel probleem.
Op office 2010 na, nagenoeg niets geinstalleerd.
Iemand enig idee/ervaring met dit probleem?
Alvast bedankt!
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D