Nieuwe headset. Met of zonder USB?

Pagina: 1
Acties:

• Skyrider
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-07-2025
Het is mijn verjaardag vandaag, en ik heb echter een nieuwe microfoon headset nodig. De prijs moet iets rond de 50 euro zijn, en ik twijfel of ik USB zal nemen of niet. Op dit moment gebruik ik mijn onboard geluids kaart (Asus P5K), en als de USB headset beter is dan de onboard, dan heb ik gelieve een USB Headset.

Enige aanraaders? Omdat ik echt zit te twijfelen welke ik zou willen kiezen.

Ik vind het belangrijk om er goed er mee te kunnen gamen, en mijn microfoon ook veel te gebruiken. Dus qua microfoon kwaliteit moet echter wel goed zijn, met een paar functies om geruis/achtergrond geluid te kunnen verminderen.

PS,
Als deze topic in de verkeerde sectie zit, graag verplaatsen! :)

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Gefeliciteerd!

Wat had je op het moment in gedachten dan?
Het standaard antwoord is eigenlijk de fatal1ty gaming gewoon goede prijs/kwaliteit. Je zou eens moeten googelen naar het het verschil tussen usb en 3,5 kwaliteit.
Ik kan wel zeggen dat een Asus P5K goed genoeg is als geluidskaart om goed verstaanbaar te zijn tijdens het gamen.
Ik merk vooral dat het echt niet heel veel uit maakt hoe duur een headset is. Het comfort en de geluidskwaliteit van de koptelefoon zijn meer afhankelijk van de prijs dan de kwaliteit die je medespelers te horen krijgen. Ik heb nu een 3 dollar koptelefoon uit China omdat mijn logitech kapot is en ik even december moet overleven en niemand hoort een verschil (behalve ik, als ik muziek op zet)

Als je echt iets duurders wilt kom je eigenlijk meteen op modellen als de Razer Carcharias en de Logitech g35 gaming headset. Je zal zelf moeten beslissen of jij het dat prijsverschil waard vindt.

[ Voor 17% gewijzigd door Pikoe op 13-12-2010 05:17 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Skyrider
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-07-2025
John,

Het is echter mijn bedoeling niet voor andere het werk te laten doen. Daarom vroeg ik ook of jullie aanraders hebben uit eigen ervaring en of gehoord hebben van andere mensen/sites. En ik heb mijn bericht een beetje veranderd, gebruikte geluidskaart terwijl het USB Headset moest wezen.

En bedankt Pikoe. Op dit moment gebruik ik een 3.5 Fatality headset. En een redenen waarom ik USB mischien aanvraag is omdat ik een echo geluid hoor als het geluids kwaliteit om hoog staat, en het heeft denk ik met de drivers te maken. Maar geen enkel driver schijnt te werken.. Daarom wil ik gelieve mischien USB hebben. Bedankt voor je reactie, ik zal die links van je wel even bekijken.