Ik kan wel pingen, niet browsen (FAQ gevolgd)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.034 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 11:28
Hoi,

Ik heb het wereldvreemde probleem dat ik wél kan pingen maar níet kan surfen.

Ik heb het de troubleshooter FAQ doorgelopen, maar ook dat mocht niet baten.
Pingen naar 192.168.0.1 (= standaardgateway en dhcp-server):
"Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=254"

"ping google.com" geeft "Antwoord van 74.125.79.104: bytes=32 tijd=28 ms TTL=56"

"ping 74.125.79.104" levert ook gewoon een antwoord op.

Pingen werkt dus gewoon. Ook kan ik via Windows Update (het programma, niet de website) updates downloaden.
Als ik Opera start dan crasht hij meteen, IE, Chrome en FireFox geven resp. "De webpagina kan niet worden weergegeven", "Deze webpagina is niet beschikbaar." (met als extra foutmelding "Fout 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): De server is niet gevonden.") en "Firefox kan de server op nl.start3.mozilla.com niet vinden.".

Wat ik heb geprobeerd:
- De dingen die in het troubleshooter-topic staan
- Veilige modus met netwerkmogelijkheid
- DNS servers van OpenDNS ingesteld
- Andere netwerkingang op m'n pc gebruikt
- Modem + router (?) uitgezet, en na 10 sec weer aangezet
- De commando's ipconfig /flushdns, ipconfig/renew.
- Windows Firewall uitgezet
- AVG uitgezet
- Lokale IP adressen zoals 192.168.1.1 in de browsers bezocht, die werken ook niet (zelfde fouten als hierboven)
- IP adres van Google bezocht (74.125.79.104); zelfde fout
- Gekeken of er een herstelpunt was zodat ik die terug kon zetten, maar Windows had geen herstelpunten gemaakt
- AVG mijn complete PC laten scannen; niks gevonden
- Malwarebytes' Anti-Malware laten scannen, 3 infecties gevonden en die 3 infecties verwijderd (helaas weet ik niet meer welke). Merk wel op dat ik met een versie van 29 november 2010 heb gescand omdat ik niet kan updaten (geen internet...).
- Tig keer gereboot.
- Internetdrivers opnieuw geïnstalleerd.

nslookup google.com geeft:
Server: resolver1.opendns.com
Address: 208.67.222.222

Niet-bindend antwoord:
Naam: google.com.lokaal
Address: 67.215.77.132

"route 67.215.77.132 print" of het ip vervangen door google.com levert in de routetabel overal "geen".

Ik ontwikkel websites en heb om die reden het programma Wampserver geïnstalleerd, maar ook die weigert op te starten sinds mijn internetprobleem. Misschien dat dat er wat mee te maken heeft?

Ik draai Windows 7 x64 en heb Telfort internet.
Een laptop die gebruik maakt van dezelfde router/modem? kan wel browsen. De laptop is alleen draadloos verbonden, mijn pc via een kabel.

Nu surf ik via mijn mobiele telefoon dus mijn excuses als ik sommige informatie vergeten ben.

Is er iemand die me verder kan helpen?

Alvast onwijs bedankt!

Lennard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 22:22
euhm, inderdaad 'very strange'.

Heb je de internet-instellingen eens bekeken in bv. Internet Explorer (mogelijk kijkt die naar een proxy-server uit, wat niet nodig is)? Zie Extra > internetopties > verbindingen > Lan-instellingen (niets aangevinkt).

Verder kun je in Internet Explorer de instellingen volledig eens terugzetten naar hoe deze in het begin waren (zie onder tabblad 'geavanceerd' in 'internetopties' en klik op de knop 'Opnieuw instellen...').

Sluit ook eens zoveel mogelijke programma's en/of services af die niet nodig moeten draaien op de achtergrond (zie 'taakbeheer'). Probeer hierna nog eens.

Zie eventueel ook enige logbestanden (eventviewer).

Internet Explorer opnieuw installeren OF misschien toch nog eens andere tools gebruiken om je computer onder handen te nemen (verder scannen op kwaadwilligheden, uitvoeren van een registry-cleaner, ...). Inderdaad zijn deze zaken niet zo voor de hand liggend als je het internet niet op kan om deze tools af te halen.

(hopelijk herhaal ik hier geen zaken die je reeds geprobeerd heb uit de FAQ). Succes...

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 01:30

Nobby

Nuts!

Linux LiveCD al eens gedraaid? Kunnen we zien of het een softwareprobleem (dus reinstall want virus oid) of hardware is.

Geen systeemherstelpunten doet me vaak denken aan een virus oid...

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1:
code:
1
2
netsh winsock reset
netsh int ip reset c:\resetlog.txt

2:Internetopties->Beveiliging->All zones op standaard...
3:In de gebruikte netwerkverbinding alles uitzetten (QoS, Microsoft Netwerk, etc) behalve het IP protocol dat je gebruikt (IPv4 of v6).
4: Via een andere PC http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902 downloaden en via USB naar de getroffen PC kopiëren (en gebruiken uiteraard) - eventuele onduidelijkheden gewoon Googlen.
5: Hosts file (in \Windows\System32\drivers\etc\) helemaal leegmaken.

Om maar een aantal mogelijke stappen te noemen. Vreemd probleem inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:54

lordsnow

I know nothing

Staat er mischien een VPN verbinding aan, of is er een Proxy ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

hijackthis draaien, kijken of er vreemde dingen in je protoclstack (O18?) zitten, zoals avg, google search, of andere dingen waar je zonder kunt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
Allen bedankt voor de reacties. :)

@RainerSGF: Internet werkt ook niet in andere browsers, dus het lijkt me sterk dat het iets met IE te maken heeft. Er is in ieder geval geen proxy ingesteld. Ik heb opgestart in Veilige Modus met Netwerkmogelijkheid, daar werkte internet ook niet. Ook als ik bij "msconfig" alle processen uitvink en opnieuw opstart werkt het nog niet, helaas.

@Nobby: Op een Linux-Live CD werkt het wel. :o Dit typ ik nu ook vanuit Ubuntu. :)

@Kharay1977 & @leuk_he: Thanks, ik ga het proberen.

@lordsnow: Er is geen proxy ingesteld. Een VPN lijkt me ook sterk, maar waar kan ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 00:37:
1:
code:
1
2
netsh winsock reset
netsh int ip reset c:\resetlog.txt
Dit was de oplossing, het werkt weer! _/-\o_

Nogmaals onwijs bedankt allemaal. :> :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lennardnl schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:56:
[...]
Dit was de oplossing, het werkt weer! _/-\o_
Mooi om te horen.

Betekent trouwens wel dat je mogelijkerwijs alsnog malware hebt van de een of andere aard - voor de zekerheid alsnog Autoruns & HijackThis draaien, kijken of je iets kan vinden. Hou het systeem de komende tijd goed in de gaten en maak voor de zekerheid ook even een backup van belangrijke documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:21

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Dit probeem heb ik ook. Wat bleek het bij mij uiteindelijk te zijn:

Mijn Realtek wireless netwerkkaart gaat op de fritz wanneer ik mijn draadloze router (Netgear WNDR3700) op de 2.4ghz op snelheden boven 54g instel, zoals bv 130mbit of 300mbit.

Ga ik terug naar 54mbit dan is er niks aan de hand en werkt mijn internet als een droom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
Ja ik ga nog even goed scannen, ik vertrouw het ook niet helemaal.

Het leuke van zo'n urenlange zoektocht is ook dat je er telkens achter komt dat bepaalde dingen niet werken omdat je ergens diep in Windows een of ander vinkje hebt uitgeschakeld in de hoop dat je internet dan weer werkte, en nu zit je overal te zoeken waar dat vinkje ook alweer stond. :P

Maargoed, ik ben allang blij dat het weer werkt. :)

Dat probleem van HTT-Thalan is ook weer erg raar inderdaad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:11:
Dit probeem heb ik ook. Wat bleek het bij mij uiteindelijk te zijn:

Mijn Realtek wireless netwerkkaart gaat op de fritz wanneer ik mijn draadloze router (Netgear WNDR3700) op de 2.4ghz op snelheden boven 54g instel, zoals bv 130mbit of 300mbit.

Ga ik terug naar 54mbit dan is er niks aan de hand en werkt mijn internet als een droom.
Thalan,

Ik heb preceis het zelfde. Ook een Realtek wireless kaart (Sitecom WL-353) een een WNDR3700. Ik draai onder Ubuntu en daar kan ik wel via SSH naar buiten het netwerk komen, maar niet via welke browser dan ook buiten het interne netwerk komen. Ook hier was de "oplossing" om de instelling op de router naar max 54Mbit te zetten. Maar dat vonden de overige gebruiker niet echt prettig.

Wat voor een setup heb jij?

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:49
Ik heb recent hetzelfde probleem en alle tips & tricks getest, maar zonder succes.
Het intern en extern pingen van IP-adressen en URL’s lukt wonderwel goed.
Maar als ik Google Chrome of MS Edge open, kan ik naar geen enkele externe URL gaan.
Via het programma AdwCleaner 8.2.0 kom ik in totaal 4x PUP.Optional.Legacy tegen; Chrome-zoekmachine delta-homes. Ik kan hierbij enkel kiezen om deze in Quarataine te zetten. Maar dit lukt jammer genoeg niet. Hierop heb ik Google Chrome gereset, geen resultaat, volledige deïnstallatie. Nog steeds geen resultaat.
Wat kan ik verder nog doen? Tenzij een volledige reset van Windows 10, uiteraard.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38

lier

MikroTik nerd

Goede start is om geen oude koeien uit de sloot te halen, dit topic dateert uit 2010.

Dus eerst een eigen topic aanmaken en daarin je probleem voorleggen. Doe dan in ieder geval ook even de obvious: computer in veilige modus (met netwerkondersteuning) en met een LiveCd (of Usb) van een willekeurige Linux distro testen. En in de browser met F12 controleren waar het fout gaat. Laat de uitkomsten daarvan even in je nieuwe topic achter.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Kozzmozz zou je even een nieuw topic aan willen maken het topic van iemand anders kapen is niet gewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.