Hoi,
Ik heb het wereldvreemde probleem dat ik wél kan pingen maar níet kan surfen.
Ik heb het de troubleshooter FAQ doorgelopen, maar ook dat mocht niet baten.
Pingen naar 192.168.0.1 (= standaardgateway en dhcp-server):
"Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=254"
"ping google.com" geeft "Antwoord van 74.125.79.104: bytes=32 tijd=28 ms TTL=56"
"ping 74.125.79.104" levert ook gewoon een antwoord op.
Pingen werkt dus gewoon. Ook kan ik via Windows Update (het programma, niet de website) updates downloaden.
Als ik Opera start dan crasht hij meteen, IE, Chrome en FireFox geven resp. "De webpagina kan niet worden weergegeven", "Deze webpagina is niet beschikbaar." (met als extra foutmelding "Fout 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): De server is niet gevonden.") en "Firefox kan de server op nl.start3.mozilla.com niet vinden.".
Wat ik heb geprobeerd:
- De dingen die in het troubleshooter-topic staan
- Veilige modus met netwerkmogelijkheid
- DNS servers van OpenDNS ingesteld
- Andere netwerkingang op m'n pc gebruikt
- Modem + router (?) uitgezet, en na 10 sec weer aangezet
- De commando's ipconfig /flushdns, ipconfig/renew.
- Windows Firewall uitgezet
- AVG uitgezet
- Lokale IP adressen zoals 192.168.1.1 in de browsers bezocht, die werken ook niet (zelfde fouten als hierboven)
- IP adres van Google bezocht (74.125.79.104); zelfde fout
- Gekeken of er een herstelpunt was zodat ik die terug kon zetten, maar Windows had geen herstelpunten gemaakt
- AVG mijn complete PC laten scannen; niks gevonden
- Malwarebytes' Anti-Malware laten scannen, 3 infecties gevonden en die 3 infecties verwijderd (helaas weet ik niet meer welke). Merk wel op dat ik met een versie van 29 november 2010 heb gescand omdat ik niet kan updaten (geen internet...).
- Tig keer gereboot.
- Internetdrivers opnieuw geïnstalleerd.
nslookup google.com geeft:
Server: resolver1.opendns.com
Address: 208.67.222.222
Niet-bindend antwoord:
Naam: google.com.lokaal
Address: 67.215.77.132
"route 67.215.77.132 print" of het ip vervangen door google.com levert in de routetabel overal "geen".
Ik ontwikkel websites en heb om die reden het programma Wampserver geïnstalleerd, maar ook die weigert op te starten sinds mijn internetprobleem. Misschien dat dat er wat mee te maken heeft?
Ik draai Windows 7 x64 en heb Telfort internet.
Een laptop die gebruik maakt van dezelfde router/modem? kan wel browsen. De laptop is alleen draadloos verbonden, mijn pc via een kabel.
Nu surf ik via mijn mobiele telefoon dus mijn excuses als ik sommige informatie vergeten ben.
Is er iemand die me verder kan helpen?
Alvast onwijs bedankt!
Lennard
Ik heb het wereldvreemde probleem dat ik wél kan pingen maar níet kan surfen.
Ik heb het de troubleshooter FAQ doorgelopen, maar ook dat mocht niet baten.
Pingen naar 192.168.0.1 (= standaardgateway en dhcp-server):
"Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=254"
"ping google.com" geeft "Antwoord van 74.125.79.104: bytes=32 tijd=28 ms TTL=56"
"ping 74.125.79.104" levert ook gewoon een antwoord op.
Pingen werkt dus gewoon. Ook kan ik via Windows Update (het programma, niet de website) updates downloaden.
Als ik Opera start dan crasht hij meteen, IE, Chrome en FireFox geven resp. "De webpagina kan niet worden weergegeven", "Deze webpagina is niet beschikbaar." (met als extra foutmelding "Fout 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): De server is niet gevonden.") en "Firefox kan de server op nl.start3.mozilla.com niet vinden.".
Wat ik heb geprobeerd:
- De dingen die in het troubleshooter-topic staan
- Veilige modus met netwerkmogelijkheid
- DNS servers van OpenDNS ingesteld
- Andere netwerkingang op m'n pc gebruikt
- Modem + router (?) uitgezet, en na 10 sec weer aangezet
- De commando's ipconfig /flushdns, ipconfig/renew.
- Windows Firewall uitgezet
- AVG uitgezet
- Lokale IP adressen zoals 192.168.1.1 in de browsers bezocht, die werken ook niet (zelfde fouten als hierboven)
- IP adres van Google bezocht (74.125.79.104); zelfde fout
- Gekeken of er een herstelpunt was zodat ik die terug kon zetten, maar Windows had geen herstelpunten gemaakt
- AVG mijn complete PC laten scannen; niks gevonden
- Malwarebytes' Anti-Malware laten scannen, 3 infecties gevonden en die 3 infecties verwijderd (helaas weet ik niet meer welke). Merk wel op dat ik met een versie van 29 november 2010 heb gescand omdat ik niet kan updaten (geen internet...).
- Tig keer gereboot.
- Internetdrivers opnieuw geïnstalleerd.
nslookup google.com geeft:
Server: resolver1.opendns.com
Address: 208.67.222.222
Niet-bindend antwoord:
Naam: google.com.lokaal
Address: 67.215.77.132
"route 67.215.77.132 print" of het ip vervangen door google.com levert in de routetabel overal "geen".
Ik ontwikkel websites en heb om die reden het programma Wampserver geïnstalleerd, maar ook die weigert op te starten sinds mijn internetprobleem. Misschien dat dat er wat mee te maken heeft?
Ik draai Windows 7 x64 en heb Telfort internet.
Een laptop die gebruik maakt van dezelfde router/modem? kan wel browsen. De laptop is alleen draadloos verbonden, mijn pc via een kabel.
Nu surf ik via mijn mobiele telefoon dus mijn excuses als ik sommige informatie vergeten ben.
Is er iemand die me verder kan helpen?
Alvast onwijs bedankt!
Lennard