Goedenavond,
Ik zit met het volgende probleem:
Mijn pc draaide zonder problemen. Ik sluit een LaCie externe USB harde schijf (1Tb) aan welke een eigen voeding heeft op de volgende manier: Eerst de USB-connector op de front USB (die ik altijd gebruik voor mijn usb-sticks en dan geen problemen geeft) en dan de voeding van deze schijf op het zelfde stekkerblok waarop mijn pc zit. Alles is geaard.
Dan valt mijn pc uit op het moment dat DIE stekker erin gaat, en vervolgens wil mijn pc nog wel aan, maar beeld blijft zwart, alle fans draaien (Voeding, processor, videokaart, behuizing. Dus ik denk Videokaart naar z'n grootje. De kaart in het andere PCI-e slot geprobeerd, ook niets. Andere videokaart welke het in een ander systeem wel goed doet geprobeerd, nog steeds geen beeld. Dus mijn videokaart (waarvoor ik geen ander systeem heb om in te testen) zal nog wel oke wezen.
De vraag:
Maar hoe kan ik nou zien of het mijn MoBo is, mijn voeding of mijn CPU ? Ik bedoel alle fans draaien nog, maar volgens mij slaan de harde schijven niet meer aan, en volgens mij (weet het nl. niet meer zeker) brandde er eerder een lampje op mijn MoBo. Nu dus niet meer. (En nu wel weer)
Configuratie:
Voeding: Power PFC model:LC6550 Max. 550 Watt (Norrod-voeding)
Asus M2N-SLI DeLuxe
AMD Athlon 64 6000 X2
PoV Geforce 9800GTX+
Apacer AE161 (multi-memcard + USB front) waarop de hdd was aangesloten.
Sata Samsung 500Gb 7200 (Boot) (Win7)
Pata Maxtor 200Gb 7200
(geen van de onderdelen zijn overgeklokt)
Geprobeerd:
1. Andere (goede videokaart) Conclusie: het is niet de videokaart
2. loskoppelen front-usb poort Conclusie: hier ligt het ook niet aan maar kwaad is waarschijnlijk al geschiedt
3. gegoogled op vergelijkbaar probleem
4. gezocht op GoT
5. PC-Speaker piept niet (2 verschillende speakertjes geprobeerd)
6. Batterij MoBo verwijdert gehad voor een halve minuut.
7. Kale start met alleen VGA en 1 reep geheugen + coolers
8. Alle voedingskabels doorgemeten en waarde waren oké en binnen marge
9. Andere monitor geprobeerd
En nog steeds geen beeld. Wie kan mij hiermee helpen
Ik zit met het volgende probleem:
Mijn pc draaide zonder problemen. Ik sluit een LaCie externe USB harde schijf (1Tb) aan welke een eigen voeding heeft op de volgende manier: Eerst de USB-connector op de front USB (die ik altijd gebruik voor mijn usb-sticks en dan geen problemen geeft) en dan de voeding van deze schijf op het zelfde stekkerblok waarop mijn pc zit. Alles is geaard.
Dan valt mijn pc uit op het moment dat DIE stekker erin gaat, en vervolgens wil mijn pc nog wel aan, maar beeld blijft zwart, alle fans draaien (Voeding, processor, videokaart, behuizing. Dus ik denk Videokaart naar z'n grootje. De kaart in het andere PCI-e slot geprobeerd, ook niets. Andere videokaart welke het in een ander systeem wel goed doet geprobeerd, nog steeds geen beeld. Dus mijn videokaart (waarvoor ik geen ander systeem heb om in te testen) zal nog wel oke wezen.
De vraag:
Maar hoe kan ik nou zien of het mijn MoBo is, mijn voeding of mijn CPU ? Ik bedoel alle fans draaien nog, maar volgens mij slaan de harde schijven niet meer aan, en volgens mij (weet het nl. niet meer zeker) brandde er eerder een lampje op mijn MoBo. Nu dus niet meer. (En nu wel weer)
Configuratie:
Voeding: Power PFC model:LC6550 Max. 550 Watt (Norrod-voeding)
Asus M2N-SLI DeLuxe
AMD Athlon 64 6000 X2
PoV Geforce 9800GTX+
Apacer AE161 (multi-memcard + USB front) waarop de hdd was aangesloten.
Sata Samsung 500Gb 7200 (Boot) (Win7)
Pata Maxtor 200Gb 7200
(geen van de onderdelen zijn overgeklokt)
Geprobeerd:
1. Andere (goede videokaart) Conclusie: het is niet de videokaart
2. loskoppelen front-usb poort Conclusie: hier ligt het ook niet aan maar kwaad is waarschijnlijk al geschiedt
3. gegoogled op vergelijkbaar probleem
4. gezocht op GoT
5. PC-Speaker piept niet (2 verschillende speakertjes geprobeerd)
6. Batterij MoBo verwijdert gehad voor een halve minuut.
7. Kale start met alleen VGA en 1 reep geheugen + coolers
8. Alle voedingskabels doorgemeten en waarde waren oké en binnen marge
9. Andere monitor geprobeerd
En nog steeds geen beeld. Wie kan mij hiermee helpen
[ Voor 8% gewijzigd door X-DJiNn op 14-12-2010 19:44 ]
SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP