Apple Mail verbindt niet met MobileMe IMAP

Pagina: 1
Acties:

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Topicstarter
Sinds een dag krijg ik het niet voor elkaar om apple mail met mobileme te laten verbinden, alle mappen van het mobileme account zijn ook verdwenen in mail (die voor offline gebruik opgeslagen stonden op mijn pc). Ik kreeg het volgende bericht:
Unable to connect
There may be a problem with the mail server or network. Verify the settings for account “MobileMe” or try again.
The server returned the error: The connection to the server “mail.me.com” on port 993 timed out.
Dit probleem volgt op een probleem met mijn apple id password afgelopen donderdag. (zie ook dit bericht: http://www.iagentzero.com/?p=2334)

Via de webinterface kan ik gewoon mail bekijken, ook op mijn iphone werkt het goed, tenzij ik via mijn eigen wifi verbindt, over 3G geen problemen dus... Dit lijkt erop te duiden dat het probleem ergens in mijn thuisnetwerk ligt, een probleem wat ook door een aantal gebruikers is gerapporteerd in 2009. Ik heb echter niets veranderd aan mijn router (airport extreme). Opnieuw opstarten van de router, mac, mail e.d. helpt ook niet. Verder heb ik het mobileme account verwijderd uit mail en gepoogd dit opnieuw aan te maken, dat werkt echter nog steeds niet. Kalenderitems synchroniseren wel gewoon dus het lijkt echt aan mail te liggen...

Hebben jullie nog ideeën waar ik naar kan kijken? Ik weet het even niet meer...

Gemberthee: water met een smaakje.

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Topicstarter
Nevermind, het probleem heeft zichzelf vandaag opgelost...

Gemberthee: water met een smaakje.