• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-02 19:24

kauko12

No risk, No fun

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Vandaag kreeg ik de laptop van mijn broertje en zusje in mijn handen gedrukt met de mededeling dat het beeldscherm raar deed. Natuurlijk eerst even zelf kijken wat er aan de hand was. Na het opstarten kwamen er inderdaad rare strepen op het scherm(fotode kringen komen door de camera). Ook als je het scherm een beetje kantelt word soms het beeld helemaal zwart(alleen back light). Ik ben dus benieuwd of iemand mij kan vertellen of het hier om een los contactje gaat of omdat het scherm gewoon kapot is. Mijn broertje en zusje staan er niet erg bekend om om zuinig om te gaan met elektronica dus ze kunnen hem hebben laten vallen of zo iets :( . Ik heb de laptop ondertussen getest met een extern scherm en hierop functioneert hij wel.
Het gaat hierbij om een ASUS X58L

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-02 11:28
Zit er nog garantie op? Ik denk als ik de foto zie dat de videokaart kapot is.

• kauko12

kauko12

No risk, No fun

Topicstarter
Ik heb de laptop al met een extern scherm getest(via de vga) hierop functioneerde hij goed

Verwijderd

Dit zou zowel een slecht contact als gewoon een defect scherm kunnen zijn. In ieder geval is het wel een goed teken dat een externe monitor gewoon prima beeld geeft. Enfin, al aan gevoeld of hij toevallig gewoon erg gammel aanvoelt momenteel? En, broer & zus al hardhandig aan de tand gevoeld? ;) Om eens na te gaan of ze hem inderdaad hebben laten vallen.

Verwijderd

als je hem kantelt word het beeld zwart? dat lijkt mij een gevalletje los contact (al dan niet het resultaat van user abuse)

hem open schroeven is doorgaans niet al te moeilijk, anders terug voor garantie.

een alternatief is hem aansluiten op een extern scherm.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:05
Probeer een service manual te vinden op de website van Asus.

Vindt je die niet dan moet je op eigen inzicht de laptop openen.
Je kunt anders ook proberen wat aan de garantie te doen.

• kauko12

kauko12

No risk, No fun

Topicstarter
alvast dank voor de reacties, morgen schroef ik de laptop wel open om te kijken of het aan een los contact ligt.
Ook als ik rond het scherm de klep indruk krijg ik wat extra strepen die dan wel weer verdwijnen ook zijn de strepen niet altijd op dezelfde plek na een reboot(ik weet niet of dit wat uitmaakt).
En inderdaad ff kijken hoe het zit met de garantie :p

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 12:07

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Eerst naar de garantie kijken voordat je hem open schroeft. :+

Maar dit is een defect scherm. Waarschijnlijk de overgang tussen je achterplaat (waar je electronica zit) naar de voorkant van het scherm.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik zou eerst kijken naar garantie zoals hierboven al wordt gezegd. Als je geen garantie meer hebt, dan hoop ik dat het aan de LVDS kabel ligt voor je, want een nieuw paneel is behoorlijk prijzig in verhouding tot de aankoopprijs en huidige waarde van deze laptop (zo te zien een beetje een budget laptop).

• kauko12

kauko12

No risk, No fun

Topicstarter
Nou ik heb de laptop straks even open gemaakt, het scherm functioneerde nog steeds niet(zoals gedacht :p) dus ik denk dat het dus geen los contactje is. Ik ga dus maar een nieuw scherm bestellen en wel deze

Volgens mij moet dit het probleem wel oplossen anders weet ik et ook niet:)
Pagina: 1