hallo
Ik ben bezig met een soort banksysteem (schoolopdracht). Nu is er een klasse account waarin (logisch) de accounts worden aangemaakt en lidfuncties zijn gedeclareerd enzo (niet belangrijk verder)
in de klasse bank is er vervolgens de lidfunctie CreateAccount. Die vraagt aan de gebruiker een gebruikersnaam en dan wordt er een account gecreëerd door de constructor van account aan te roepen.
alleen moet je de constructor een naam meegeven. in de trant van:
Account japie (variabelen);
alleen zou ik de naam (japie in het voorbeeld) variabel willen maken naar het rekeningnummer. nu kun je een naam niet beginnen met een getal dus wil ik er iets van maken als nr0, nr1, nr2 etc.
maar je kan niet zomaar een variable als naam meegeven:
string accountNaam = "nr1";
Account accountNaam (variabelen)
Maar is er een andere manier om dit te doen?
er moet toch een manier zijn lijkt me...
Ik ben bezig met een soort banksysteem (schoolopdracht). Nu is er een klasse account waarin (logisch) de accounts worden aangemaakt en lidfuncties zijn gedeclareerd enzo (niet belangrijk verder)
in de klasse bank is er vervolgens de lidfunctie CreateAccount. Die vraagt aan de gebruiker een gebruikersnaam en dan wordt er een account gecreëerd door de constructor van account aan te roepen.
alleen moet je de constructor een naam meegeven. in de trant van:
Account japie (variabelen);
alleen zou ik de naam (japie in het voorbeeld) variabel willen maken naar het rekeningnummer. nu kun je een naam niet beginnen met een getal dus wil ik er iets van maken als nr0, nr1, nr2 etc.
maar je kan niet zomaar een variable als naam meegeven:
string accountNaam = "nr1";
Account accountNaam (variabelen)
Maar is er een andere manier om dit te doen?
er moet toch een manier zijn lijkt me...