Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toshiba laptop start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11 18:03
Ik heb het genoegen gekregen om iemands laptop te proberen te repareren welke niet meer wil opstarten.

Zie plaatje onder, dit zie ik als ik de laptop opstart.
Bios kan ik wel in, reset default heeft geen nut.
Alle versies windows cds erin gedaan maar nadat ik op start druk gaat hij niet verder en geeft een foutmelding.
Killdisk geprobeerd maar zodra ik deze start krijg ik een error en start de laptop opnieuw op.
Kill Bios geprobeerd maar geeft ook een error.
Oh ja en de laptop lijkt wel een spraakgebrek te hebben want het engels wat ik soms lees klopt niet altijd kwa letters en woorden.

Laptop is een Toshiba Sattelite L300 14G met (waarschijnlijk) Vista erop als ik het stickertje aan de onderkant mag geloven.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn en misschien DE oplossing om hem weer startend te krijgen?

Alles mag eraf als hij maar weer Windows kan draaien.

Afbeeldingslocatie: http://plaatjesupload.net/show/1292187240_DSCF9061.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door DeMuts op 12-12-2010 22:03 ]

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11 23:41
wat Windows opnieuw installeren betreft, kun je altijd de harde schijf eens proberen uit de laptop te halen en aan te sluiten op een andere computer.

Verdere probleemoplossing (FAQ: Hangen en opstartproblemen troubleshooter). Zie eens de website van Toshiba zelf naar mogelijke hulp (product- en/of hardware handleidingen Toshiba satelite L300 14G).

Best vraag je eens die kennis van je wat de historiek is van de laptop en aldus wat er voordien mogelijk speciaal is mee gebeurd.

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verliep de installatie van elke Windows wel vlekkeloos ?
Heb je memtest86+ al eens geprobeerd of het geheugen überhaupt vervangen ?

[ Voor 0% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 13-12-2010 00:56 . Reden: Spatietje erbij. ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11 18:03
Er staat xp op en het opstarten vanaf de cd gaat niet want dan loop hij vast op een foutmelding: regel 6847 van het inf-bestand \i386\txtsetup.sif.

Dus dat lukt ook niet, overig alle programma's die we proberen, bios updaten of killdisk enz, lopen allemaal vast op fout meldingen van Bootmgr niet aanwezig tot algemeen, file corrupt.

Het is een laptop dus we hebben geen reserve onderdelen of geheugen/HD die we kunnen vervangen of testen dat is juist het probleem anders hadden we dat allemaal uit kunnen sluiten.

tot zover thanks

mvg

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

DeMuts schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:53:
Er staat xp op en het opstarten vanaf de cd gaat niet want dan loop hij vast op een foutmelding: regel 6847 van het inf-bestand \i386\txtsetup.sif.
Andere Windows CD gebruiken ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 13:43
Oplossing via Google:

had the same thing. Its perfect now.

From the bios menu i disabled slow boot ( memory test )

then noticed the RAM only counted up to 130 instead of my usuall 196.
( without changing to slow boot - it just showed 196......but it wasnt nahh,lol )

TO FIX. . . .

1.Get a screwdriver.
2.Take off the cover of your pc.
3.Remove the RAM ( check a website to identify it, its easy ).
4.Put the RAM back GENTLY BUT FIRMLY.

Thats it. Mine was fixed.

As always......I remembered, at last, i had this years ago and i think it was same scenario.

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11 18:48
Foute tekens zoals jij beschrijft heb ik een week of 3 terug opgelost door het vervangen van de graka (welliswaar bij een desktop, maar zelfde probleem).
Pagina: 1