Hey, ik heb mijn pc met mijn mac verbonden. op dit moment gebruik ik voor de bestanden DAVE, werkt makkelijk...echter ik heb ook mijn printer van mijn pc gedeeld (tenminste soort van geprobeerd) Het is een canon 220 een Kl*te printer maargoed...hij was gratis..en in mijn apple krijg ik hem niet goed hoor. wie weet hoe dat moet??
Ja dat is een heel behulpzaam antwoord!!!!!!!!!!!!!!!
Ik zit dus met hetzelfde probleem en wil het ook graag weten.
Kan iemand ons helpen? en dan niet met dit soort antwoorden want die gasten horen hier echt niet thuis.
Ik denk dat ik op mn server een mac driver moet installeren, maar als je gaat kijken bij delen van de printer kan je nergens iets aanvinken voor de mac. Alleen maar voor andere Windows versies.
Kan iemand ons helpen? en dan niet met dit soort antwoorden want die gasten horen hier echt niet thuis.
Ik denk dat ik op mn server een mac driver moet installeren, maar als je gaat kijken bij delen van de printer kan je nergens iets aanvinken voor de mac. Alleen maar voor andere Windows versies.
In Windows 2000 (server dan wel) heb je "File and Printer sharing" , is een aparte service die je moet installeren, zit wel standaard bij W2K server.
Andere manier zou ik eerlijk gezegt niet zo 1 2 3 weten, met de bovenstaande service hebben we in ieder geval bij ons op de zaak zo opgelost.
Andere manier zou ik eerlijk gezegt niet zo 1 2 3 weten, met de bovenstaande service hebben we in ieder geval bij ons op de zaak zo opgelost.
[ Voor 36% gewijzigd door Monkeybrains op 26-06-2003 20:10 ]
Verwijderd
Ik heb zelf geen Apple, maar ik ga er eigenlijk toch wel vanuit, dat die dat tegenwoordig ook wel over TCP/IP kunnen.Verwijderd schreef op 15 maart 2001 @ 14:28:
APPLETALK installeren
Hoe staan de rechten ingesteld op de 2000-machine?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 20:15 ]
Verwijderd
Kun je niet gewoon op die Mac een netwerkprinter toevoegen op poort: \\ip-adres\share-naam (De naam die staat bij "gedeeld als:", of doet Apple niet aan Universal Naming Convention?), en dan gewoon vanaf het cd'tje de drivers aan de Mac geven?STN schreef op 26 June 2003 @ 20:02:
Ja dat is een heel behulpzaam antwoord!!!!!!!!!!!!!!!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 20:20 ]
Ik heb rechten aan iedereen gegeven om te printen op die server. Is gewoon win2k sp3. Op de mac heb ik dave geinstalleerd en kan mn mac ook zien in netwerk. Mijn mac ziet ook gedeelde mappen maar niet die printer. Erg raar.
Je kunt Samba installeren op je Mac (dunno voor 9 maar zeker voor X)
Je kunt Appletalk installeren op je PC
Is het een GDI printer of heeft die hardwarematig ook iets aan boord behalve de motorsturing (PCL)? Met GDI printers kun je wel problemen hebben.
Zijn er Mac drivers voor die printer beschikbaar?
Is het een GDI printer of heeft die hardwarematig ook iets aan boord behalve de motorsturing (PCL)? Met GDI printers kun je wel problemen hebben.
Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org
Sorry dom om niet te zeggen wat voor een printer het is. het is een epson photstylus 750. driver is er voor de mac. op mac draait mac os 8.2. Ik zo het vreemd vinden als de mac de printer pas zal zien als hij de driver heeft.
Samba is alleen voor MacOS X Jaguar.Guru Evi schreef op 26 juni 2003 @ 20:40:
Je kunt Samba installeren op je Mac (dunno voor 9 maar zeker voor X)
Is het wel een postscript printer anders gaat het moeilijk worden.
Ik heb het nooit goed werkend gekregen na veel proberen.STN schreef op 26 June 2003 @ 20:53:
nee, het is geen postscript printer. Maar volgens mij moet het ook met ene gewone printer kunnen.
Samba bestaat voor Mac OS X 10.0 ook (heb het zelf geinstalleerd)
Ik denk wel dat de PhotoStylus een redelijke bekende is dus zou geen probleem mogen geven. Natuurlijk moet wel de driver geinstalleerd zijn als de remote printer raw data moet krijgen
Ik denk wel dat de PhotoStylus een redelijke bekende is dus zou geen probleem mogen geven. Natuurlijk moet wel de driver geinstalleerd zijn als de remote printer raw data moet krijgen
Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org
Pagina: 1