Toon posts:

46c8700 Samsung probleem of niet met snelle beelden ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een 46c8700 van Samsung. Als ik voetballen zit te kijken en de camera zwaait over het veld heen van links naar recht dan zie ik soort van vertikale strepen op het scherm. Dit is maar heel even. Net of er banden in zitten die net niet de zelfde kleur hebben. Dit is alleen zichtbaar op een lichte achtergrond en bewegende beelden. Als het beeld niet beweegd dat is het top. Weet iemand wat dit is ? Is het een probleem of hoort dit bij led tv's.

Ik had het verschijnsel bij ned 1 HD van ziggo bij studio sport.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 20:45 ]

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-02 18:32
Dat is een probleem die je gratis bij elke LED tv krijgt, Maar even op het probleem terug:
Het is licht te voorkomen. Zet je 200Hz uit, of pas die instellingen even aan(Motion Blur). Je zal zien dat het een stuk minder zal zijn. Meestal door de 200Hz treden er lichte vertragingen op in het beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat de kleuren van een led tv niet overal de zelfde kleur is als het een egale kleur is (ik heb led aan de zijkant van het scherm) ? Of is er iets met mijn paneel aan de hand ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 20:37 ]

Verwijderd

Klopt het ook dat de hoeken van jou scherm wat doffer zijn dan de rest ? . Je hebt Edge led dat bevind zich inderdaad alleen in de hoeken en niet over het gehele scherm.

overigens is dit niet de eerste keer dat ik dit hoor..

Wikipedia: LED-backlit LCD television

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik zie geen doffe vlekken in de hoeken.

Het lijkt erg op banding

http://guide2lcdtv.com/2008/10/checklists-new-lcd-televisions/

Heeft iedere 8700 serie hier last van ? Zo ja dan kan ik er niets aan doen en moet ik er mee leven.

Zo nee moet ik dan het scherm omruilen binnen 7 dagen ?

Ik hoor graag van jullie.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-02 20:01

mr.paaJ

generatie cmd+z

Combinatie van Edge LED en kijkhoek? Hoe ver zit je van je scherm? Gelinkte 'banding' probleem komt vaak voor bij LED, zeker in deze grotere maten.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1