Mail opslag te kelin

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik ben een beetje een noob in het emailwereldje maar ik het een hostingpakket met 350mb webruimte.
Hierin moet ook me mail passen, en dat past dus echt niet.
Een groter pakket is me te duur dus zocht ik een andere oplossing.

Oplossing 1
Ik heb nog bij een andere hoster een domein geregistreerd met veel meer ruimte, maar op dit netwerk is me website erg traag, voor mail maakt me dit niet veel uit of het wat trager is.
Dus de bedoeling is dat me mail op een ander domein binnenkomt-doorgestuurd wordt, en als ik dan wat verzend dat het dus wel weer van me originele emailadres afkomstig is.

Oplossing 2
Zelf een webservertje opzetten.

Oplossing 3
Google apps for your domain, hier heb je volgens mij iets van 5 gb.

Wie heeft voor mij een oplossend antwoord, eventueel nog met ander oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik zou voor Google Apps gaan, 7 GB opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:46
ik zou kiezen voor google apps. Dit werkt lekker snel en zonder beperkingen. Ik heb 1 account aangemaakt waar al me mail op binnen komt. Hier heb je ook gelijk 7 GB aan ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kun wel je wel je eigen mailserver neerzetten /conigurrwn
Zo ja dan is het een kwestie van het veranderen van je mx record die laat je naar je andere host wijzen

5gb is toch genoeg .. zonder studie denk ik dat je dan ook alleen je mx moet wijzigen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:38
Heb je de optie om de DNS records aan te passen bij één van de domein namen?
Als dat kan dan raad ik Google Apps aan (optie 3), anders gaat dat niet werken en zou ik alle mail gewoon laten doorsturen naar een normaal @gmail.com account. (bij gmail kan je ook instellen dat je kan verzenden vanaf een ander domein, dus dat is ook nog een optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom niet Google Apps? Vaak veel meer mogelijkheden dan het mail pakket van je hosting. Ander alternatief is hosted exchange, maar dat is nog duurder.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ernemmer schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:14:
maar op dit netwerk is me mijn website erg traag, voor mail maakt me dit niet veel uit of het wat trager is.
En ik zou eens naar Google Apps kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphyrio
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-09 20:58
Heb je de optie om de DNS records aan te passen bij één van de domein namen?
En als je dat niet hebt, verhuis je dat domein gewoon naar een domeinhoster waar je dat wel kunt...

Ik zou dus aanraden... Google Apps O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:37
Dat is een no brainer, Google Apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Ik zou niet gaan voor Google Apps. Vergeet niet dat Google primair een reclamebedrijf is, waar jouw gegevens een enorme asset zijn en je nooit zeker weet wat ze allemaal met jouw gegevens doen en waarmee ze het combineren. Wil je ze echt die gegevens geven? Ik niet.

350MiB storage is geen vetpot nee, maar mijn complete e-mailgeschiedenis van de afgelopen 6 jaar (received en sent) passen in 550MiB. En frankly, mail van ouder dan 2 jaar kan me niet echt meer boeien en zou dus weg kunnen. Het is heel simpel: e-mail is ongeschikt voor uitwisseling van grote bestanden, dus dat doe ik nooit via e-mail. Daarnaast gebruik ik gecomprimeerde formaaten (ODF en OOXML-documenten zijn al gecomprimeerd, de rest gaat in een 7zipje), gebruik ik plain text ipv onhandige HTML-drek met suffe plaatjes en zorg ik voor verzorgde e-mail.

Ik heb geen zin om zelf m'n e-mail te hosten, ook al heb ik een VPS. E-mailhosting bij een goede provider met 1GiB storage in Nederland kost me €13 per jaar. Daarvoor heb ik een uitstekende service, versleutelde lijnen én privacy.

[ Voor 4% gewijzigd door Fuzzillogic op 12-12-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Bedankt voor alle snelle tips :D

De mail die ik verstuur is wel aardig groot, meestal 5-10 mb per mailtje.

Ik ga dus gebruik maken van google, dit leek mij ook de beste en voordeligste oplossing.

Als ik die mx record verander dan komt er op mijn www.domein.nl geen mail meer binnen toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 12-12-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

www.domein.nl is geen e-mailadres, maar er komt dan inderdaad geen e-mail meer binnen bij de host waar je nu zit. Tenzij die mailserver ook gebruikt wordt voor uitgaande mail en je met mensen mailt die dezelfde mailserver gebruiken (dan wordt er namelijk eerst lokaal gekeken en daarna pas in dns)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Klopt, als je ze goed aanpast niet, dan zal je in de overgangsfase ook geen mail verliezen doordat het nog een tijd bij je oude aankomt totdat ze overal geupdate zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Oke bedankt, ik denk dat het wel gaat lukken zo.
Ik heb me net alvast aangemeld bij google apps, even kijken of het niet te moeilijk in elkaar zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Neuh MX records aanpassen en rest is klikklikplakplak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Het werkt al, super.
Pagina: 1