Het probleem blijft eigenlijk onopgelost. Ik probeer het opnieuw uit te leggen.
Ik heb 3 pc's en ik heb 2 externe harde schijven. Als ik de harde schijven met hun origineel meegeleverd kabel op de 3 pc's aansluit is er geen enkel probleem. Ik wil echter een andere kabel gebruiken dan de origineel meegeleverde kabel en daar zit dus het probleem. Ik heb 3 andere kabels, waarvan de aansluitingen kloppen en die voor andere zaken wél werken, die de HDD's niet goed genoeg schijnen te vinden.
Ik wil weten waar ik op moet letten als ik nóg een kabel koop in de hoop dat die wel gaat werken.
Een kabel met 2 USB poorten, zoals "Nielson" suggereert is een mogelijkheid. Maar waarom werken de meegeleverde kabels wél en zou ik nu een kabel moeten kopen die 2 USB poorten afpakt (zeker bij een laptop zitten er geen dozijn op [Lenovo T61]), als WD wel kabeltjes kan maken waarbij je maar 1 USB poort nodig hebt?
MicGlou schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:35:
[...]
Je leest ook de replies die door anderen worden geplaatst? Ga het voltage op de usb-poorten van je laptop eens meten... ik durf er bijna geld op te leggen dat die niet voldoende voltage kunnen leveren.
Ik lees de replies wel degelijk, maar voor het meten van voltage op USB poorten ontbeer ik de kennis en het materiaal. Ik denk dat sommigen ofwel mijn eerste post niet goed hebben gelezen ofwel niet goed hebben begrepen.
Hoe verklaar je dat met de origineel meegeleverde kabel de HDD's wél werken op eender welke poort op eender welke pc, en met enkele andere kabels (die qua aansluitingen correct zijn) werkt het niet. De essentie is en blijft de kabel. Ik wil, als ik nu een kabel zou aanschaffen, zeker zijn dat ie gaat werken bij mijn HDD's.
Killemov schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:23:
Ik vermoed dat je laptop wat ouder is en slechts USB1.1 ondersteunt. Daar zijn kabels voor met 2 USB-pluggen voor in de laptop en 1 mini-USB plug voor in de HD. De twee pluggen voor in de laptop zouden dan voor voldoende stroom moeten zorgen.
Het gaat wel degelijk over USB2 poorten en de pc's is allemaal behoorlijk recent materiaal. De vraag was puur naar de kabel, niet naar de aansluitingen op de pc's.
Nielson schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:53:
En aangezien sommige 2.5" schijfjes aan die 500mA nèt niet genoeg hebben, vooral bij het opspinnen kun je ook zulke kabeltjes halen:
[
afbeelding]Pakt er gewoon een extra usb-poort bij (alleen voeding) zodat je 1000mA beschikbaar hebt. Kan per apparaat trouwens erg verschillen, sommige zijn erg strak aan die 500mA maximaal, anderen leveren rustig meer, of op bepaalde poorten.
Het gaat om dezelfde harde schijf die op dezelfde pc wordt aangesloten en op dezelfde poort. Het enige verschil is in het ene geval de origineel meegeleverd kabel van WD en in de andere 3 gevallen USB kabels die qua aansluitingen perfect voldoen, maar toch de HDD niet laten werken. De vraag is dus echt wel: waar moet ik op letten bij aankoop van een USB kabel, ik had eerder niet in gedachten om zomaar in het wilde weg wat kabels (met de correcte aansluitingen) te kopen en hopen dat er ooit wel eens ééntje werkt.