Video bestand kijken, geheugen loopt vol

Pagina: 1
Acties:

• Rayman1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
Goedendag,

Ik heb sinds kort een probleempje als ik videobestanden wil kijken.
Het maakt dan niet uit wat voor een bestand, gebeurt bij zowel wmv als mkv.
Maakt ook niet uit welke speler ik gebruik, mpc, vlc of windows media player.

Hij speelt hem gewoon af, op gegeven moment begint hij een beetje te haperen, en reageert ie extreem traag op mijn handelingen. Als ik dan control-alt-del in druk, om vervolgens het taakbeheer op te starten, duurt het ten eerste ook heel erg lang voor ik er eindelijk ben, maar dan staat mijn 4gb aan intern geheugen opeens helemaal vol. Het processor verbruik valt daarbij wel mee, en er staan dan ook niet al te intensieve processen in werking. Al goed, wel even alle programma's afsluiten waar ik op dat moment mee bezig ben. En na een half min, heeft hij hem terug gevoerd naar 800mb van de 4gb werkgeheugen, en werkt hij weer prima.

Dit doet hij dus alleen bij video, en niet bij surfen en/of gamen.
Heb sinds kort er wel mijn led tv op aangesloten via hdmi, als 2e beeldscherm maar die gebruik ik alleen om de films daadwerkelijk te kijken. Misschien dat dit er iets mee te maken kan hebben?

Mijn pc:

Hp Pavillion Elite m9470.
Quad core q9400 - 2,66GHz.
Nvidia Geforce 9600 GS.
4GB Ram Werkgeheugen.
Windows 7 Ultimate x64

Wie weet de oplossing

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heb je al eens nagekeken hoeveel schijfruimte je nog op de harddisk hebt waarop je OS staat, want het kan ook zijn dat Windows te weinig ruimte heeft voor je wisselbestand. Het hoeft dus niet eraan te liggen dat je interne geheugen vol is want normaal gesproken grijpt Windows daarna naar het wisselbestand op je harddisk of ssd.

• Rayman1987
Op mijn schijf c: waar de os op staat is nog 202gb van de 450 vrij.
Bij de taakbeheer zegt hij in het tabje prestaties:

Vol geheugen: - Normaal

Fysiek geheugen (mb)
Totaal: 4095 - 4095
In Cache: 196 - 3200
Beschrikbaar: 192 - 3190
Vrij: 0 - tussen 0 - 11

In wisselbestand: 221 - 250
Niet in wisselbestand: 89 - 88

Processorgebruik: tussen de 10 en 20% - Zelfde
Fysiek geheugen: 95% - 21%

Dus hij is echt ergens mee bezig, maar kan niet echt iets raars zien in het aantal processen, of 1 proces wat veel op zou eisen.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Tijd voor een nieuwe videodriver en geluidsdriver misschien? VLC en MPC staan zodanig los van elkaar dat je wel kunt zeggen dat het geen probleem van codecs ofzo is, dan kan het alleen nog in Windows zelf of drivers liggen. Aangezien niet iedereen er last van heeft (dat zou het zijn bij Windows als oorzaak), begin bij drivers.

• Rayman1987
Kan mijn video driver wel eens proberen. Audio heb ik pas geupdate.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
En niet onbelangrijk is even de virusscanner laten draaien en bv kijken wat ie doet als je je internet even afkoppeld.

• Rayman1987
Het heeft helaas niet mogen helpen.

Videodriver geupdate, bios geupdate, audio geupdate, maar veranderde verder niets.
Virusscan met norton, en malwarescan met search&destroy leverde niets op.

Misschien dat wat extra info over de situatie nog meehelpt.

De films die ik afspeel staan meestal op een externe harde schijf.
Ik heb mijn tv ingesteld als 2e beeldschem, misschien dat hij daar moeite mee heeft?
Zodra ik een film afspeel, en hem dus op mijn tv gaat kijken, is er niets aan de hand, en speelt hij hem vrij moeiteloos af. Ik constateer als ik op mijn pc monitor kijk, ook regelmatig een streep door het midden, zoals je wel eens had bij een videoband. Lijkt net of ie het dan niet aan kan, terwijl ik voorheen moeiteloos full hd kon kijken.

Wat gegevens van het geheugen nog verder, heb van een paar bestandjes uit de broncontrole even wat gegevens genoteerd. Tijdens het schrijven was het geheugen nog vol, toen ik klaar was stond het weer normaal, maar dit veranderde niets aan de gegevens die ik had opgescreven:

AAWService.exe - Harde fouten/sec: 0 - Toegewezen (kb) 248.448
SVCHost.exe (local system network Resticted) - Harde fouten: 38 - Toegewezen (kb) 242.532
Teatimer.exe - Harde fouten 0 - Toegewezen (kb) 100.320

Weet niet of dit normaal is, maar dat kunnen jullie me vast wel vertellen.
Pagina: 1