Beste lezer,
Ik heb op een Windows Server 2008 Active Directory draaien, op een tweede schijf wil ik nu een directory-structuur maken waar afdelings-mappen inkomen. Elke afdeling heeft dan weer zijn eigen rechten op deze mappen. Even een voorbeeldje hoe het eruit ziet!
E:\Data
E:\Data\Bestanden
E:\Data\Bestanden\Systeembeheer
E:\Data\Bestanden\RND
E:\Data\Bestanden\PZ
Binnen de Active Directory heb ik voor elke afdeling een OU aangemaakt.
Hieronder bevinden zich vervolgens de security-groups en users.
Bijvoorbeeld:
- Systeembeheer (OU)
- Systeembeheer R (Security Group)
- Systeembeheer RW (Security Group)
- Theo Jansma (User)
R=Read - RW=Read/Write
De user (= Theo Jansma) is vervolgens lid van een groep (=Systeembeheer RW).
Op de directory waar de rechten op moeten komen (=E:\Data\Bestanden\Systeembeheer)
wordt vervolgens onder eigenschappen --> security de groep toegevoegd en worden de rechten gedefinieerd.
(in dit geval dus RW, lees+schijf).
Het probleem waarmee ik echter zit, is dat hij de rechten van de share instellingen pakt bij het inloggen met de desbetreffende user. De user krijgt dus full controll i.p.v. RW.
Mijn vraag aan jullie is dus, hoe moet ik de share/NTFS instellingen instellen zodat de gebruikers wel bij de share kunnen komen, maar dat de rechten worden gebruikt zoals deze gedefinieerd staan in de security groups?
Bij het inloggen wordt d.m.v. een script een koppeling gemaakt naar de share.
Alvast bedankt!!
Ik heb op een Windows Server 2008 Active Directory draaien, op een tweede schijf wil ik nu een directory-structuur maken waar afdelings-mappen inkomen. Elke afdeling heeft dan weer zijn eigen rechten op deze mappen. Even een voorbeeldje hoe het eruit ziet!
E:\Data
E:\Data\Bestanden
E:\Data\Bestanden\Systeembeheer
E:\Data\Bestanden\RND
E:\Data\Bestanden\PZ
Binnen de Active Directory heb ik voor elke afdeling een OU aangemaakt.
Hieronder bevinden zich vervolgens de security-groups en users.
Bijvoorbeeld:
- Systeembeheer (OU)
- Systeembeheer R (Security Group)
- Systeembeheer RW (Security Group)
- Theo Jansma (User)
R=Read - RW=Read/Write
De user (= Theo Jansma) is vervolgens lid van een groep (=Systeembeheer RW).
Op de directory waar de rechten op moeten komen (=E:\Data\Bestanden\Systeembeheer)
wordt vervolgens onder eigenschappen --> security de groep toegevoegd en worden de rechten gedefinieerd.
(in dit geval dus RW, lees+schijf).
Het probleem waarmee ik echter zit, is dat hij de rechten van de share instellingen pakt bij het inloggen met de desbetreffende user. De user krijgt dus full controll i.p.v. RW.
Mijn vraag aan jullie is dus, hoe moet ik de share/NTFS instellingen instellen zodat de gebruikers wel bij de share kunnen komen, maar dat de rechten worden gebruikt zoals deze gedefinieerd staan in de security groups?
Bij het inloggen wordt d.m.v. een script een koppeling gemaakt naar de share.
Alvast bedankt!!