Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Hallo,
Ik heb een klein probleem,
Laat ik maar vanaf het begin beginnen.
Ik heb al een tijdje een Sitecom WL-600 router van ziggo, en heb toen de monteur deze kwam installeren gevraagd of Wi-Fi uit gezet kon worden. Ah fijn, een flink tijdje heb ik dus alle computers in huis via de kabel van internet voorzien. Echter heb ik dus laatst een Ipod Touch gehaald (geinig apparaatje, maar dat even terzijde), en zou ik dus ook graag gebruik willen gaan maken van Wi-Fi. Echter krijg ik op geen mogelijkheid dat apparaat verbonden met de router. Wireless heb ik inmiddels al weer aangezet via 192.168.0.1. Ook verschijnt het SSID van de router in mijn menu van de Ipod touch, echter staat er een wachtwoord op, en nu dacht ik dus dat het standaard wachtwoord zou gaan werken, echter krijg ik steeds "verbinding mislukt". Heb al geprobeerd om andere WPA keys te gebruiken (Dat is toch het wachtwoord?) en zelfs WPA1 maar niets baad. Ook heb ik het MAC-addres van de Ipod bij de allowed clients gezet, maar steeds als ik probeer te connecten komt er "Verbinding mislukt" op mijn schermpje te staan. Ik ben inmiddels al de hele middag bezig met alle frustratie en irritatie daar aan toe. Ik vermoed dat er ergens iets niet goed zit in de instelling, maar ik kan het echt niet vinden (heel google afgestroomt, ziggo klantenserver is om te janken, noem maar op). En ik hoop dus dat een van jullie slimme tweakers een oplossing heeft.

Ik heb alvast even wat screens gemaakt van de instellingen zoals ze nu staan.

http://img132.imageshack.us/img132/9795/18885472.jpg
http://img258.imageshack.us/img258/5984/19237106.jpg
http://img593.imageshack.us/img593/8795/57492824.jpg
http://img139.imageshack.us/img139/1609/72136152.jpg

Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met "standaard wachtwoord"?
Het wachtwoord waar je mee inlogt op de webinterface van je router/modem is heel iets anders dan de wireless key.

Grootte kans dat de wpa2 key "gewoon" op de onderkant van je modem staat gestickerT. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:59

lordsnow

I know nothing

Zet ACL en WDS eens uit. De WPA code staat op deze generatie router vermoedelijk niet onder op de router, maar is ooit ingesteld door de monteur (en nu gewijzigd door jezelf?). De WPA (of WPA2) code is WEL hoofdletter gevoelig: op de iPod moet je 'm precies zo invullen zoals 't in de router staat ingesteld.

Kan je een ander aparaat (laptop, bv) wel draadloos verbinding laten maken? Kan de iPod wel draadloos verbinding maken met een ander netwerk?

En geeft de iPod geen informatie over waarom 't niet werkt? Verkeerd wachtwoord, signaal sterkte te zwak, AP reageert niet, ...?

[ Voor 13% gewijzigd door lordsnow op 13-12-2010 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
@Gero71
Ik begrijp inderdaad dat er een ander wachtwoord op de webinterface is (Waar ik dus wel in kan komen), Maar het wachtwoord om daadwerkelijk een draadloos device op het internet te krijgen (Wat inderdaad op een sticker op het modem zit = standaard wachtwoord) werkt volgens mij niet.

@snowlord

WDS en ACL uit, en het werkt nogsteeds niet. Ik heb helaas geen laptop om te testen of het daarmee wel gaat, maar ik heb wel al eens vaker op andere Wi-Fi netwerken gezeten met de Ipod waar het geen enkel probleem was.

De Ipod geeft trouwens niet meer informatie dan "Verbinding mislukt", en ik denk dus dat het wachtwoord fout is, maar als ik precies de pre-shared key (Ik neem dus aan dat dat het wachtwoord is om daadwerkelijk internet via een draadloos device te krijgen) die ik ingevoerd had (Dus met/zonder hoofdletters), intik kom er dus niet in.

Het signaal is zeer sterk, er staan gewoon 3 bars (hoogste), maar dat lijkt me eigenlijk ook wel logisch aangezien ik toen echt nog geen 5 meter van de router afzat.
Of AP reageert of niet weet ik niet aangezien ik niet weet hoe ik dat kan controleren.

Bedankt voor jullie reacties :)

EDIT:
Ik kan de pre-shared key dus gewoon veranderen, en dat heb ik ook gedaan, met de gedachte dat dat het wachtwoord was om te connecten tot het Wi-Fi netwerk, heb al meerdere malen dit veranderd, en toen proberen te connecten met dat wachtwoord, maar er komt steeds verbinding mislukt...

[ Voor 11% gewijzigd door Crotchy op 13-12-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:58
Geen idee of het een Apple gerelateerd iets is, maar met mijn router wil mijn Macbok Pro alleen connecten als die kanaal op 7 staat.
Dus bij 'basic', van auto, naar 7 veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
Ik ben al wat verder gekomen,
Als ik kanaal 7 gebruik en ik bij security none gebruik ipv wpa 1 of 2, dan kan ik wel gewoon connecten (maar dat moet ik dus niet hebben want dan is er geen wachtwoord), echter wanneer ik bijvoorbeeld wpa 2 gebruik en ik dan bij preshared key met kleine letters; *wachtwoord* neerzet, en precies datzelfde in de ipod intik, gaat het fout. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
Probleem opgelost!
Het probleem was dat ik telkens gewoon op de connectie drukte en het wachtwoord invoerde.
Echter moet je dus op "anders" drukken waarna je het encryptietype handmatig moet aanwijzen.
Waarna ik wpa2 en het door mij ingevoerde wachtwoord intikte deed hij het.

Bedankt voor jullie Posts, deze kan close :)

p.s.
Tik dit nu vanaf mijn iPod, werkt heerlijk alleen is die auto correction wel vreselijk irritant.
Pagina: 1