Laptop kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 539 views

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Beste mensen,

Ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen.

Het mag zo ongeveer 900 tot 1300 kosten.

Minimaal een i7 en een nvidia kaart.

Mijn eigen onderzoek bracht me naar de Dell XPS 17 van 999,-

Nu weet ik niet in hoeverre dit een goede keus en misschien andere mensen een betere keus weten of een goede tip hebben.

Mvg,

Tom

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:00
Misscihen staat hier iets bij:

reviews: Notebook Best Buy Guide: december 2010

Succes.

• powah2k4
Had ik inderdaad ook al tussen gekeken. Maar daar houden ze niet echt rekening met scherm grootte. Dat zijn 15inch laptops.

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:00
Jij wilt blijkbaar een 17"? Windows? Ik zou je eisen iet wat uitbreiden, want i7 en een nvidia kaart is wat gering ;) .

Dan kunnen meer mensen je helpen!

• powah2k4
Naja dat zijn eigenlijk een beetje de minimale eisen waar het aan moet voldoen.

En dan voor dat geld gewoon de beste laptop verkrijgbaar.

Eerst was mijn keuze gevallen op de N73 van Asus. Maar omdat dat een i5 is en het prijs verschil met de i7 van Dell vrij klein was ben ik geswitched. Ook is de videokaart beter van de Dell.

Ik zal eens een kleine opsomming maken van de eisen.

minimaal i7 740QM
Nvidia kaart liefst een 460m maar waarschijnlijk teveel van het goede.
Windows
minimaal 4gb intern(d0h) Liefst hoger.
17inch scherm(of de 15inch moet wel heel geweldig zijn.)

Het merk Asus heeft eigenlijk mijn voorkeur maar dan zit ik al aan de G53 en G73 wat mij te duur te zijn.

Ik hoop dat jullie hier wat meer aan hebben.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom een nvidia kaart? En wat wil je met je laptop gaan doen? Waarom Asus? Waarom een i7? Zomaar eisen neerzetten zonder een redenatie er achter trekt ook op niks, vooral omdat de mensen die zelf geen laptop uit kunnen zoeken vaak ook niet intelligent genoeg zijn om hun eisen te beredeneren en zomaar wat roepen.

En, vul je eisen eens in bij de pricewatch, dan komen er heel veel laptops uitrollen. Kijk dan welke van die laptops qua specificaties het beste zijn en kijk dan welke jou aanspreken. Dan heb je een paar modellen over, ga die dan eens vergelijken en reviews van opzoeken. Dit is wel heel erg lui anderen alles voor je laten doen. Dat mag natuurlijk best, maar daar heb je winkels voor, dan betaal je ook wat extra's.

[ Voor 20% gewijzigd door Tsurany op 12-12-2010 19:08 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• powah2k4
Ghehe, ja ik had al in pricewatch wat ingevuld. Maar ik vond ze niet echt snel beter dan de Dell wat ik uitgezocht had.
Toen las ik de reactie van de BBG van december en daar stond bijvoorbeeld een medion bij. Daar had ik nog niet aangedacht. Dus ik dacht misschien met de ingeving van jullie dat zich nog iets anders voordoet.

Nou met de laptop doen. In alle eerlijkheid. Het is meer een hebbedingetje. Ik doe er niet zo heel veel op. Kijk beetje films via mijn TV en dat is zo ongeveer het zwaarste.

• powah2k4
Ow, en de reden waarom Nvidia. Die weet ik zelf ook niet. Heb altijd al het idee gehad dat ik een Nvidia kaart sneller is dan de ATI HD 5850/70 wat er meestal inzit.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Precies wat ik al dacht, een hoop eisen neer zetten zonder ook maar enige redenatie er achter. Geld uitgeven aan onderdelen die je niet nodig hebt en nooit zal gebruiken ook. Je kijkt films maar wilt een 460m? Waarom? Om te kunnen opscheppen?

Voor wat jij wilt voldoet elke laptop met of een snelle processor of een videokaart die films kan decoden.
pricewatch: Acer Aspire 7551-P322G25MN zal dus ook prima voldoen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

powah2k4 schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:11:
Ow, en de reden waarom Nvidia. Die weet ik zelf ook niet. Heb altijd al het idee gehad dat ik een Nvidia kaart sneller is dan de ATI HD 5850/70 wat er meestal inzit.
dan zeg je "een kaart waarmee in minimaal xxx kan doen" en niet "nvidia kaart"
ook nvidia maakt kaarten die niet vooruit te branden zijn. het enige wat nvidia op dit moment heeft is de prestatiekroon... op een kaart die 300w verbruikt 8)7 totaal niet interessant voor een laptop dus.

tussen ati en nvidia in het lagere segment zit echt nauwelijks verschil, doorgaans is de ati variant iets zuinger en goedkoper dan het nvidia equivalent, maar dat kan voor een andere kaart weer niet opgaan.

moraal van het verhaal: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

• powah2k4
Tsurany schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:07:
Waarom een nvidia kaart? En wat wil je met je laptop gaan doen? Waarom Asus? Waarom een i7? Zomaar eisen neerzetten zonder een redenatie er achter trekt ook op niks, vooral omdat de mensen die zelf geen laptop uit kunnen zoeken vaak ook niet intelligent genoeg zijn om hun eisen te beredeneren en zomaar wat roepen.

En, vul je eisen eens in bij de pricewatch, dan komen er heel veel laptops uitrollen. Kijk dan welke van die laptops qua specificaties het beste zijn en kijk dan welke jou aanspreken. Dan heb je een paar modellen over, ga die dan eens vergelijken en reviews van opzoeken. Dit is wel heel erg lui anderen alles voor je laten doen. Dat mag natuurlijk best, maar daar heb je winkels voor, dan betaal je ook wat extra's.
Nou, het is gewoon een hebbedingetje voor mij. Er zitten geen concrete redenen achter waarom ik perse een i7 behalve dan dat het een van de snelste processoren zijn. Het hoeft ook niet perse een Asus te zijn, maar mijn ervaringen met Asus zijn gewoon erg goed. En zoals ik vermelde voordat je jouw post aanpaste. Dat ik nu aan het kijken was voor de Dell.

En trouwens, als je het zo vervelend vind dat mensen hierom vragen en zelf volgens jouw niet intelligent genoeg zijn om zelf een laptop uit te zoeken, waarom reageer je er dan op? Dan druk gewoon op vorige en ga door naar een topic wat meer van jouw 'niveau' is.

• powah2k4
Tsurany schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:15:
Precies wat ik al dacht, een hoop eisen neer zetten zonder ook maar enige redenatie er achter. Geld uitgeven aan onderdelen die je niet nodig hebt en nooit zal gebruiken ook. Je kijkt films maar wilt een 460m? Waarom? Om te kunnen opscheppen?

Voor wat jij wilt voldoet elke laptop met of een snelle processor of een videokaart die films kan decoden.
Ik weet niet of je kan lezen, maar ik zeg toch duidelijk dat ik weet dat ik het niet optimaal zal benutten. Daar gaat het ook helemaal niet om. Het gaat erom dat ik voor dat geld gewoon de beste laptop heb. En via pricewatch staan ook niet alle verkrijgbare laptops.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jij komt hier, met allemaal eisen die nergens op gebaseerd zijn, wilt van ons advies en geeft dan zo'n reactie? Wees blij dat je uberhaupt geholpen wordt, heb twee nuttige posts neergezet waar je genoeg mee kan doen.

Edit: Gezien je post hierboven, zoek het lekker zelf uit. Als je alles zo goed weet en je geld wilt verspillen moet je dat vooral doen, koop dan de duurste hardware waar je toch niks aan hebt, I don't care. Maar als je op zo'n toon gaat reageren dan houd het voor mij direct op.

[ Voor 39% gewijzigd door Tsurany op 12-12-2010 19:24 ]

• powah2k4
Nuttige reacties? Ik weet niet wat jij nuttig noemt maar om eens in pricewatch te kijken, zover was ik ook al.

Enige wat jij doet in je reacties is klagen dat ik geen precieze reden heb waarom ik die specificaties wil. Ik hoef er toch ook geen reden voor te hebben. Ik weet alleen wat ik graag WIL niet wat ik NODIG heb. En als ik zelf 100% zeker wist waarom ik iets wou dan hoefde ik het ook niet te vragen of er nog betere keuzes zijn toch?

Verwijderd

powah2k4 schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:26:
Nuttige reacties? Ik weet niet wat jij nuttig noemt maar om eens in pricewatch te kijken, zover was ik ook al.

Enige wat jij doet in je reacties is klagen dat ik geen precieze reden heb waarom ik die specificaties wil. Ik hoef er toch ook geen reden voor te hebben. Ik weet alleen wat ik graag WIL niet wat ik NODIG heb. En als ik zelf 100% zeker wist waarom ik iets wou dan hoefde ik het ook niet te vragen of er nog betere keuzes zijn toch?
Waarom zoek je het dan niet gewoon lekker zelf uit joh! Mensen die reageren proberen jou te helpen en ze krijgen enkel gezanik te horen. Daar is niemand van gediend en zeker hier op GoT niet waar verwacht wordt dat je als TS enkele opties presenteert met daarbij een verhaal van het hoe en waarom. Gelet op jouw reacties in dit topic heb je hier, op GoT dus, helemaal niets te zoeken!

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-12 15:49
Kijken, kijken, wel kopen.
LINK

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

powah2k4 schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:26:

Als je nou gewoon aangeeft wát je met de laptop wil gaan doen... En daar jouw keuze voor maakt, ipv een laptop te kopen "Omdat ie zo lekker snel is!" is het misschien weggegooid geld, omdat je met minder ook genoeg snelheid hebt (voor hetgeen je met de laptop doet). En dat kan dan oplopen tot honderden euro's! Maar goed, als jij jouw geld liever deponeert in de portemonnee van een ander, wil ik ook mijn rekeningnummer wel geven, daar doe je dan het verschil in, goed? :+

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:16
Lees hoe dan ook de nbbg en postbin een nbbg aanschaftopic, losse topics mogen nml niet. Verder, wist je dat een i5 460m net zo goed is als een i7 740qm en 10w minder verbruikt en nvidia optimus ondersteund?

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Tsurany schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:07:
.......En, vul je eisen eens in bij de pricewatch, dan komen er heel veel laptops uitrollen.....
ben het helemaal met Tsurany eens, het is echt easy to find een goede laptop op tweakers/pricewatch!
powah2k4 schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:18:
[...]
Er zitten geen concrete redenen achter waarom ik perse een i7 behalve dan dat het een van de snelste processoren zijn.
niet juist alleen wanneer een app of software alle cores gebruiken de Core i5 functioneert ook zeer goed!
Tsurany schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:15:

Ook deze reactie ben ik het volledig mee eens, films kijken en een hebbedingetje,.... dat is elke laptop!
powah2k4 schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:21:
[...]En via pricewatch staan ook niet alle verkrijgbare laptops.
als je het niet meer via de pricewatch kunt vinden wat je graag wil,... sorry maar dan komt het elders ook niet goed, ik gebruik al "jaren" de pricewatch en werkt geweldig!
GENETX schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:48:
Lees hoe dan ook de nbbg en postbin een nbbg aanschaftopic, losse topics mogen nml niet. Verder, wist je dat een i5 460m net zo goed is als een i7 740qm en 10w minder verbruikt en nvidia optimus ondersteund?
ook deze reactie klopt! core i5 is prima, en meer dan voldoende als je niet gamed of zware apps draait,!

@powah2k4
ik zie topics van jou met starttekst: "Even een snelle vraag"

GoT is er om je te helpen voor moeilijke lastige of ingewikkelde zaken niet voor BCC advies-talk, geef je redenen waarom je iets wilt en niet dat je het wilt "zomaar" ik zou meer prijsbewust gaan kopen en geef je geld ergens anders aan uit of spaar voor je volgende aankoop, ik zou namelijk geen vrachtauto kopen terwijl ik het ook met een fiat panda af zou kunnen....snaps? Laters!

A world without gadgets is no world ;)

• powah2k4
Bahbah, zo te horen mag je alleen laptop kopen wat je ook optimaal zal benutten? Dus als je gewoon boven de specificaties koopt wat je nodig hebt, dan mag het niet?

Dat vind ik misschien gewoon leuk om te hebben? Als jullie maar maximaal willen uitgeven wat je benut is jullie eigen keus. Ik kies gewoon voor wat meer te hebben dan nodig is.

Op een TV van 399 kan je ook TV kijken. Maar des ondanks kopen mensen toch vele duurdere TV's. Dit is ook vooral puur om het te hebben.

Maar zoals bijvoorbeeld dat de i5 460m net zo snel is als de i7 740qm wist ik niet.

Dat zijn nuttige dingen om te weten. Alhoewel vraag ik me dan wel af waar ik dat in kan aflezen. Dat ik dat eens kan lezen.

Het is niet de bedoeling om iemand op te tenen te trappen. Maar hier word mij verteld dat ik geen laptop moet kopen wat ik niet optimaal zal benutten. Naja, dat is voor ieder zijn eigen keus lijkt me.

@MauSS

Wat heeft dat met BCC advies te maken? Omdat het te simpel is mag je de vraag niet stellen? Die regel heb ik dan gemist. Nergens gelezen. Maar gelukkig is het antwoord zo simpel dat het te moeilijk is om er een antwoord op te geven.

Mijn keuze is al voor 99% gemaakt.

Bedankt voor het advies.

edit:

Ik heb het eens liggen nalezen, nu wat mijn conclusie is van wat ik zoal kan vinden is eigenlijk dit.

Dat bij normaal gebruik en af en toe wat gamen de i5 560m sneller is omdat hij 3,2ghz draait per core.
De i7 die draait op 2,93 per core. Maar er worden bijna altijd maar 2 cores gebruikt dus ik zou (met mijn gebruik) bijna altijd op maximaal 2 cores draaien. De i7 pakt van de overige 3 of 2 cores snelheid weg om de 2 die ik wel gebruik aan te vullen. Waardoor dus in de meeste gevallen de i5 560m sneller zal zijn.

Goed of fout? :P

[ Voor 18% gewijzigd door powah2k4 op 13-12-2010 00:12 ]

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-11 11:07
De i5 en i7 zijn ZEKER niet even snel. Laten we dat even uit de wereld helpen.
Maar ach, wen er maar aan, Tweakers zijn echte Hollanders en willen niet te veel betalen. Ik koop ook graag spullen die net even wat beter zijn dan ik nodig heb, zodat ik niet tegen grenzen aan loop. En als jij een laptop wilt die veel te duur is voor je eisen, veel te goede specs heeft voor je eisen, dan is dat toch jou zaak? Laptopje van 1300 euro?

pricewatch: Sony Vaio VPC-F13S0E

Desalniettemin moet hier een slotje op, en kan je dezelfde vraag in de BBG stellen. Dat zijn topics om advies te vragen over een aankoop van een pc.

Deze topics zijn verboden op Tweakers.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als je vragen hebt, kan je die altijd stellen aan een moderator.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zolas gezegd zijn dit soort topics niet welkom op GoT. Lees voor meer info: *LET OP* - Wat moet ik kopen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.