Beste mede Tweakers, In deze tijden van de kerst, met de wikileaks vol in het nieuws open ik deze topic omtrend het betalingsverkeer en druk van de VS in europa. Debit Card programma's op de markt in europa: • Mastercard Worldwide
Zorgen over dominantie Visa en Mastercard in Europa
Groet |
En als je er wat aan wilt doen, wat dan? Zolang je het niet verbiedt in Europa (en dat lijkt me nogal vreemd om te doen) is geen hond geintereseerd in een alternatief:
Jantje: Hoi bank, ik wil een creditcard/betaalpakket
Bank: Geen probleem Jantje, wil je Mastercard, die zo goed als over de hele wereld geaccepteerd wordt, of wil je EuroCard (net verzonnen), die in 4 winkels in Europa geaccepteerd wordt en nergens buiten Europa.
Jantje: [Doe een gok wat Jantje wil]
Jantje: Hoi bank, ik wil een creditcard/betaalpakket
Bank: Geen probleem Jantje, wil je Mastercard, die zo goed als over de hele wereld geaccepteerd wordt, of wil je EuroCard (net verzonnen), die in 4 winkels in Europa geaccepteerd wordt en nergens buiten Europa.
Jantje: [Doe een gok wat Jantje wil]
Grappig voorbeeld kies jefurby-killer schreef op zondag 12 december 2010 @ 23:18:
... of wil je EuroCard (net verzonnen)
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Vandaar ook: 'Eurocard, Mastercard" als naamCyBeR schreef op zondag 12 december 2010 @ 23:21:
[...]
Grappig voorbeeld kies jeWikipedia: Eurocard
superB
Verwijderd
Ach, in deze, door kapitalisme gedreven wereld zal er één de grootste (moeten) zijn.mmjjb schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:07:
Hoe denken jullie over de grootmachten Mastercard en Visa?
Ik ben voor de afschaffing van ieder monetair systeem.mmjjb schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:07:Vinden jullie dat een Amerikaans bedrijf zo veel macht moet hebben binnen de wereld op transactie gebied?
Duh, dat ik die helemaal vergeten wasinXs schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:51:
[...]
Vandaar ook: 'Eurocard, Mastercard" als naam

Maar het idee blijft dat niemand interesse heeft in een alternatief dat weinig geaccepteerd wordt. Kan je kip-ei probleem noemen, maar gezien dat er alternatieven zijn zullen weinig mensen interesse hebben om dat te doorbreken.
Zo is dat! ik wil gewoon mijn koemelk bij de molenaar kunnen ruilen voor bloem! En als hij geen behoefte heeft aan melk dan heeft hij gewoon pech!Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:56:
[...]
Ik ben voor de afschaffing van ieder monetair systeem.
Verwijderd
Edmin schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:22:
[...]
Zo is dat! ik wil gewoon mijn koemelk bij de molenaar kunnen ruilen voor bloem! En als hij geen behoefte heeft aan melk dan heeft hij gewoon pech!

Wat is er... niet gediend van kritiek? Als je claimt tegen elk monetair systeem te zijn, dan vraag ik me af hoe jij denkt dit soort zaken op te lossen. Geld is immers verzonnen om problemen met ruilhandel op te lossen. Een paar vreemde smilies doen daar echt niets aan.
Verwijderd
Ik doelde niet op ruilhandel. Ik kotste dus niet op de kritiek, ik kotste op de aanname.Edmin schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:36:
Wat is er... niet gediend van kritiek? Als je claimt tegen elk monetair systeem te zijn, dan vraag ik me af hoe jij denkt dit soort zaken op te lossen. Geld is immers verzonnen om problemen met ruilhandel op te lossen. Een paar vreemde smilies doen daar echt niets aan.
Wat bedoel je dan?Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:40:
[...]
Ik doelde niet op ruilhandel. Ik kotste dus niet op de kritiek, ik kotste op de aanname.
Volgens je ondertitel ben je anarchist. Jij wil dus alles gratis krijgen, toch?
Verwijderd
Alhoewel ik dergelijke zaken graag uit de doeken doe en bespreek is dit topic niet de plaats. En is, in mijn ogen, Tweakers.net/GoT ook de plaats er niet voor.swtimmer schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:00:Wat bedoel je dan?
Wikipedia: Anarchy - nee, ik wil niet per se alles gratis krijgen. Nogmaals, ik doelde op iets geheel anders. Maar, dit is niet de plaats om daar over uit te wijden en dat ga ik dus ook niet doen.swtimmer schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:00:Volgens je ondertitel ben je anarchist. Jij wil dus alles gratis krijgen, toch?
Dit is wellicht niet het beste topic om ervover te beginnen, maar op GoT kun je daar prima over discussieren hoor. Ik nodig je van harte uit om er in GC een topic over te starten.
Tsja. Het bedrijf volgt gewoon de wet en/of zijn eigen standaarden.mmjjb schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:07:
Wat vinden jullie er van, ook inverband met het blokeren van Wikileaks.
Nu is Wikileaks nog niet helemaal tegen de wet bezig (nog niet althans), maar blijkbaar vinden de cc-mij's dit verwerpelijk gedrag van hun klant, dus stoppen ze met de levering van hun diensten aan die klant. Volgens mij zijn ze daar vrij in. In zeker zin is het jammer dat iedereen hierbij zijn eigen standaard erop nahoudt, anderzijds zou het raar zijn als ik 'moet' verkopen aan een klant die ik liever niet als klant heb om wat voor een reden dan ook.
En daar geeft de rechter (zelfs in Nederland) ze alle gelijk in (als je een bron wilt weten moet ik wel even diggen, maar ik ken een zaak waarin dit aan de orde kwam).
Ik snap de relatie van de titel en je post/quote niet.
Bij het betalingsverkeer in Europa denk ik aan internationale betalingen via bedrijven als ogone, niet aan het blokeren van wikileaks, wat VS bashing, en 2 CC bedrijven...
Nu goed, toch een poging
Iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is, dat geld voor de heer Assange die persoonlijk beschuldigd word van verkrachting door 2 zweedse vrouwen, als voor de VS die nu beschuldigd worden van machtsmisbruik en dwang op 2 grote CC bedrijven, net zo goed geld het ook voor wikileaks zelf die zich al dan niet schuldig maakt aan internationaal terrorisme. Er is in geen enkele van deze zaken een uitspraak door een bevoegde rechtbank.
Tot die tijd zijn de bedrijven vrij om klanten te schrappen (ik vind echter niet dat ze het hadden moeten doen), de VS vrij om moord en brand te roepen over een hoop geheime documenten die gelekt zijn (wellicht is hun veiligheid een beetje lek), en wikileaks vrij om informatie te verspreiden zolang die correct is (hoewel ik ook vind dat er wat te zeggen valt voor het feit dat er nu zeker onherstelbare schade is aangericht aan de diplomatieke posities van het westen)
maw nuance, nuance en nuance, iets wat velen al lang verloren zijn in deze zaak...
Bij het betalingsverkeer in Europa denk ik aan internationale betalingen via bedrijven als ogone, niet aan het blokeren van wikileaks, wat VS bashing, en 2 CC bedrijven...
Nu goed, toch een poging
Iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is, dat geld voor de heer Assange die persoonlijk beschuldigd word van verkrachting door 2 zweedse vrouwen, als voor de VS die nu beschuldigd worden van machtsmisbruik en dwang op 2 grote CC bedrijven, net zo goed geld het ook voor wikileaks zelf die zich al dan niet schuldig maakt aan internationaal terrorisme. Er is in geen enkele van deze zaken een uitspraak door een bevoegde rechtbank.
Tot die tijd zijn de bedrijven vrij om klanten te schrappen (ik vind echter niet dat ze het hadden moeten doen), de VS vrij om moord en brand te roepen over een hoop geheime documenten die gelekt zijn (wellicht is hun veiligheid een beetje lek), en wikileaks vrij om informatie te verspreiden zolang die correct is (hoewel ik ook vind dat er wat te zeggen valt voor het feit dat er nu zeker onherstelbare schade is aangericht aan de diplomatieke posities van het westen)
maw nuance, nuance en nuance, iets wat velen al lang verloren zijn in deze zaak...
[ Voor 5% gewijzigd door Yalopa op 13-12-2010 20:48 ]
You don't need eyes to see, you need vision
Als je je daar al zorgen om maakt...
Neem op de Nederlandse markt Equens. Dat bedrijf heeft inzicht in nagenoeg -al- het betalingsverkeer. Inter en intrabank. Ze mogen het niet gebruiken, maar krijgen alles te zien.
De hierboven genoemde Ogone is een payment service provider, en biedt extra diensten, maar ook de kern van dat betalingsverkeer gaat via Equens (en sinds relatief kort ook Vocalink).
Neem op de Nederlandse markt Equens. Dat bedrijf heeft inzicht in nagenoeg -al- het betalingsverkeer. Inter en intrabank. Ze mogen het niet gebruiken, maar krijgen alles te zien.
De hierboven genoemde Ogone is een payment service provider, en biedt extra diensten, maar ook de kern van dat betalingsverkeer gaat via Equens (en sinds relatief kort ook Vocalink).
Pagina: 1