Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 21:50
Beste,

Ben vanmiddag gaan zwemmen, echter waren onze lastpakken uit Afrika er ook en hebben ingebroken in mijn kluisje bij het zwembad.
Met het gevolg dat mijn blackberry etc gesloten is.

Mijn vraag nu is, kan ik dit claimen bij het zwembad? Aangezien het bij hen gebeurd is.
Er zijn namelijk ook camera beelden
Dinsdag pas kan ik terecht voor een aangifte bij de politie.

Jullie advies is welkom...

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Mmmm....
Volgens mij zijn kluisjes ed. op eigen risico.
Ik zou altijd mijn blackberry thuislaten (en het zijn geen lastpakken, sommigen zijn aardig, het zijn er maar een paar).
Je kan het altijd proberen maar geef je weinig kans op succes

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Jieve
Oke... maar er is een agent geweest, die gaf zelf ook aan dat de kluisjes veranderd moeten worden.
Aangezien ze wel heel erg makkelijk open gaan...

Verwijderd

Er staat zeer waarschijnlijk een bordje dat de kluisjes altijd op eigen risico gebruikt worden. Je hebt dus geen rechten. Qua verzekering helpt het in een kluisje leggen van je telefoon wel.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Eem bordje neerhangen dat 'de directie niet aansprakelijk is' is lang niet altijd rechtsgeldig.
Als je betaald hebt voor je kluisje, heb je enige kans.

Hoi!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:02

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dit topic gaat over kluisjes, waarom staat het in het blackberry subforum? :P

Moest je betalen voor het kluisje? In dat geval is het een betaalde dienst en mag je volgens mij van de aanbieder wel het één en ander verwachten als het kluisje blijkbaar niet echt lekker werkt. Google maar eens op garderobes waaruit gestolen wordt: zodra je voor een garderobe moet betalen kun je gewoon je geleden schade verhalen op de aanbieder van de dienst. Voor kluisjes lijkt me hetzelfde te gelden.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:45

timovd

Voorsprong door techniek

Blackberry ken ik niet goed, maar is het niet zo dat je die apparaten vanaf afstand kunt blokkeren?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:26
Gizz schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:16:
Dit topic gaat over kluisjes, waarom staat het in het blackberry subforum? :P

Moest je betalen voor het kluisje? In dat geval is het een betaalde dienst en mag je volgens mij van de aanbieder wel het één en ander verwachten als het kluisje blijkbaar niet echt lekker werkt. Google maar eens op garderobes waaruit gestolen wordt: zodra je voor een garderobe moet betalen kun je gewoon je geleden schade verhalen op de aanbieder van de dienst. Voor kluisjes lijkt me hetzelfde te gelden.
Via Google: http://www.usgjuristen.nl/nieuws.asp?nid=386. Zelfde verhaal als hierboven, maar dan wat uitgebreider en met de betreffende wetsartikelen genoemd. Bottom line is inderdaad dat als je betaalt voor het veilig bewaren van je spullen, dan kun je het zwembad aansprakelijk stellen voor je schaden. Zij hebben je spullen immers niet veilig bewaard.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:45

D4NG3R

kiwi

:)

F.West98 schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:09:
Mmmm....
Volgens mij zijn kluisjes ed. op eigen risico.
Ik zou altijd mijn blackberry thuislaten (en het zijn geen lastpakken, sommigen zijn aardig, het zijn er maar een paar).
Je kan het altijd proberen maar geef je weinig kans op succes
Nee, je betaald ervoor. Als je moet betalen voor een dienst is het niet op eigen risico, wat er ook op het bordje/papiertje staat. Hetzelfde geld voor een Garderobe bij een restaurant. Kost het je geld? Dan is het niet op eigen risico.

Tjah.. Wat wil je meer doen?

Aangifte bij de Politie, en dan direct informatie aanvragen over je rechten en/of je een schadevergoeding mag eisen van het zwembad (Je hebt immers betaald voor de "Diensten" die het kluisje je moeten leveren).
Sebazzz schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:25:
Maar hoe zit het als je borg betaalt? Borg krijg je immers weer terug.
Bij borg betaal je nog steeds voor de geleverde diensten.

[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 12-12-2010 18:27 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:20

Sebazzz

3dp

Maar hoe zit het als je borg betaalt? Borg krijg je immers weer terug.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45
Braakschade? Dan zou het goed door je eigen verzekering gedekt kunnen zijn.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
migchiell schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:21:
[...]
Via Google: http://www.usgjuristen.nl/nieuws.asp?nid=386. Zelfde verhaal als hierboven, maar dan wat uitgebreider en met de betreffende wetsartikelen genoemd. Bottom line is inderdaad dat als je betaalt voor het veilig bewaren van je spullen, dan kun je het zwembad aansprakelijk stellen voor je schaden. Zij hebben je spullen immers niet veilig bewaard.
Tja, ik vind het nogal discutabel of je een kluisje gelijk kan stellen aan een bewaakte garderobe.

Imho is een onbewaakt kluisje toch wel van een andere orde als een bewaakte garderobe.
Ik vraag me sowieso al af of een zwembadkluisje uberhaupt wel ontworpen is om voorwerpen van grote waarde te beveiligen, of dat dit gewoon valt onder onzorgvuldigheid van gebruiker.

• Jieve
De situatie is zo;

We hebben betaald en dan krijg je een bandje, dit bandje heeft een chip, met deze chip krijgt je een kluisje toegewezen.

Overigens, hebben wij vernomen van de bewakers dat die mensen die hebben ingebroken in onze kluisjes via een andere horeca gelegenheid binnen gekomen zijn, deze horeca gelegenheid staat in verbinding met het zwembad. Vanaf daar zijn deze mensen over hekjes geklommen en naar het zwem gedeelte gekomen.
Ze hebben dit ook op beelden.

Met deze situatie kan ik het zwembad aansprakelijk stellen lijkt me....?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:20

Sebazzz

3dp

Hoe hun bij je kluisje zijn gekomen is irrelevant in deze zaak lijkt me.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit forum is bedoeld voor technische discussies mbt telefoons. Een gestolen telefoon, en wat je daar aan moet doen hoort hier dus niet. Ik kan je topic verplaatsen, maar met opmerkingen als "echter waren onze lastpakken uit Afrika er ook" gooi ik em liever op slot :/

Daarnaast had je bij het zwembad al kunnen informeren over de voorwaarden van het gebruik van de kluisjes. Dat kleine beetje inzet verwachten we voordat je een topic opent.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.