Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Hallo,

Sinds vrijdag heb ik een Linksys Cisco e2000 router.
Alleen zit ik met een probleem voor het draadloos internetten.

Ik krijg op de Windows XP laptops wel draadloos internet aan de praat, zeer eenvoudig.
Alleen op me laptop met Windows Vista krijg ik het niet aan de praat, hij blijft maar zeggen dat ik alleen lokaal verbonden ben.

Nu heb ik het gast netwerk op de linksys cisco e2000 opengezet, als je daar mee verbind krijg je nadat je het wachtwoord hebt opgegeven wel toegang tot het Internet.

En daar krijg ik de Vista laptop wel verbinding mee op Internet.

Alleen is dit nu gevaarlijk? Ik wil liever eigenlijk dat het gast account uit is. Maar als het staat zoals het nu staat wat is dan het risico?

Je moet een wachtwoord opgeven om te kunnen internetten.

Ik hoop dat jullie een advies hebben, of weten wat het gevaar nog kan zijn?
Mij lijkt het dat niemand toegang kan krijgen tot internet zonder het wachtwoord?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Wat denken jullie?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• gvdh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:26
Wat heb je allemaal geprobeerd op de Vista-laptop? Wat is het IP-adres, standaardgateway, DNS-servers...?

Als het gastnetwerk ook beveiligd is met een wachtwoord lijkt me er geen gevaar te zijn. Dit netwerk heeft waarschijnlijk alleen internettoegang en geen toegang tot het gewone netwerk.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Gevaarlijk is het niet, toch niet als je een goede beveiliging hebt ingesteld (WPA/WPA2). Het nadeel is dat je wellicht geen bestanden met andere computers zal kunnen delen via dat netwerk. Ik zou overigens gewoon het gastnetwerk uitzetten en je instellingen hier eens te posten (van de Vista-laptop en van de router).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.